تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/12/14 - 13:00
کد خبر: 160045

خروج 8 میلیون دلار با 48 چمدان فوتبالی از کشور + فیلم

خروج 8 میلیون دلار با 48 چمدان فوتبالی از کشور + فیلم

اما این همه پولی که بازیکن های خارجی در این فصل روی دست تیم های لیگ برتری و جیب مردم ایران گذاشته اند واقعا به صرفه بوده است؟ آماری که برنامه 90 در آخرین برنامه خودش نشان داد معلوم شد فقط 12 بازیکن از این 48 نفر بازی قابل قبولی داشته اند.

خبرنامه دانشجویان ایران:  24 میلیارد و 500 میلیون تومان! پولی است که باشگاه های ایران برای خرید بازکنان خارجی در لیگ چهاردهم پرداخته اند. بازیکنانی که تعداد شان به 48 عدد می رسد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این 24 میلیارد و نیم پولی که ایرانی ها به بازیکنان خارجی به صورت ارز برای خارج شدن از ایران می دهند هم بر اساس آن چیزی است که در قراردادهای فدراسیون فوتبال منتشر می شود.

بازیکنانی که حتی بعضی هایشان یک بار هم پا به توب نشدند و بعضی از آنها وقتی که پا به توب شدند تازه تماشاگران فهمیدند بازیکن مورد نظر از تخم مرغ شانسی بیرون آمده است.

اما این همه پولی که بازیکن های خارجی در این فصل روی دست تیم های لیگ برتری و جیب مردم ایران گذاشته اند واقعا به صرفه بوده است؟ آماری که برنامه 90 در آخرین برنامه خودش نشان داد معلوم شد فقط 12 بازیکن از این 48 نفر بازی قابل قبولی داشته اند.

اما در میان این بازیکنان بعضی هایشان بعد از ایران به لیگ دست چندمی و یا لیگ های آماتور کشور های دیگر می روند. بازیکنانی که بنابر آیین نامه سازمان  لیگ برتر فوتبال ایران  اگر اهل آفریقا و اقیانوسیه باشند باید در 3 سال گذشته عضو تیم  ملی کشورشان باشند یا در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده باشند و فوتبالیست های برزیلی و آمریکای جنوبی باید در رده اول لیگ کشورشان بازی کرده باشند. این بازگشت و دیپورت بازیکنان به کشورشان نشان می دهد که جنس بنجل را نه فقط در بازار شب عید بلکه در بازار فوتبال ایران هم به راحتی می توان پیدا کرد.

البته در روزهای بد ارزی در ایران بررسی ها از زمان گذاشتن این قانون تا حالا نشان می دهد که میل باشگاه های ایرانی برای  هدر دادن پول برای خرید بازیکن بی کیفیت کم نشده است. . آمار هزینه‌ای که در فصل 91ـ90 اعلام شده نشان می‌دهد در لیگ برتر برای استخدام 55 بازیکن خارجی بالغ بر 13 میلیارد تومان صرف شده که خیلی از این بازیکنان حتی فرصت حضور در میدان را پیدا نکرده بودند. و در لیگ چهاردهم 24 میلیارد و نیم یعنی بالغ بر 8 میلیون دلار خرج 48 بازیکن شد.

در لیگ سیزدهم از 36 بازیکن خارجی 15 تای آنها زیر 400 دقیقه به بازی گرفته شدند. 12 نفر هم بازی‌هایشان به 200 دقیقه هم نرسید و جالب‌تر اینجاست که بازیکن 20 دقیقه‌ای هم داشتیم!

از طرفی دیگر چون این بازیکنان مجبور هستند به فیفا مالیات دهند، و پای سود فیفا در میان است تا تک دلار آخر خود را از تیم های ایرانی می گیرند و می روند چرا که اگر به فیفا شکاست کنند، فیفا به راحتی می تواند آن تیم ها را تعلیق کند.

حسن روشن پیشکسوت استقلال درباره آمدن بازیکن های بی کیفیت به فوتبال ایران می گوید:« تا وقتی دلالی حرف اول را در آوردن بازیکنان خارجی به فوتبال ما بزند مشکل همین است که می بینیم.یا دلال ها از آوردن بازیکنان خارجی بی کیفیت سود می برند و یا مربیان در صد می گیرند.حتی در کشورهای حوزه خلیج فارس هم هر بازیکنی که می آورند باید در تیم ملی کشورش بازی کرده باید اما ما نگاه می کنیم به بازیکن ببینیم شناسنامه اش برای چه کشوری است و بعد او را می آوریم.

همین چند سال پیش هم که باشگاه استقلال یک نفر را فرستادند به برزیل تا به اصطلاح یک بازیکن خوب خارجی بیاورد ،اگر اشتباه نکنم بازیکن را از رستوران پیدا کرده بود و به ایران آورده بود.در فوتبال ما الان دلالی حرف اول را می زند و با این اوضاع هیچ وقت نمی توانیم بازیکن خوب خارجی بیاوریم. »

سامبوجوچی، اسکه‌پانوویچ، لاوره، ویلیام ردی، رودریگو توزی، ولید علی، جاسم کرار، هوار ملامحمد، گوران، الونگ، ریکاردو سانتوز، آندره لوییز، فابریتسیو، برازیلیا، سکوبرت، ممدوتال، گومز مجموعه اسامی هستند که یا بیشتر جنجال به پا کرده اند یا اصلا اسمشان را تماشاچی های پر و پا قرص فوتبال اسمشان را نشنیده اند که البته این افراد پولشان را هم گرفته اند.

شاید بد نباشد در روزهای سخت ورود ارز به کشور تیم های فوتبالی هم به جای حساب باز کردن روی دلال های فوتبالی که جنس بنجل برایشان می آورد روی بازیکنان کم سن و سال ایرانی حساب باز کنند. بازیکنانی که با یک سرمایه گذاری خوب در آینده می توانند هم برای باشگاه منبع درآمد شوند و هم فوتبال ایران را از وضع موجود خارج کنند.


دانلـــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top