تاریخ انتشار: شنبه 1393/12/16 - 10:55
کد خبر: 160175

جمع‌آوری اطلاعات بیش از 4 هزار شهید دانشجو

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیرکل کنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو گفت: اطلاعات بیش از ۴۹۲۹ شهید دانشجو در این کنگره جمع‌آوری شد.

به گزارش تسنیم، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دبیر کنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این کنگره، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا در فضای دانشگاه‌ها از گذشته وجود داشته و همواره این مسئله از سوی دانشجویان پیگیری می‌شده است، اما امسال با همت مجموعه آموزش عالی و سازمان بسیج دانشجویی برگزاری کنگره‌ای در این حجم انجام شد.

وی افزود: از سال گذشته شورای مرکزی، استانی و کشوری این کنگره برگزار شد تا اینکه امروز اختتامیه این کنگره برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ضمن قدردانی از مجموعه دست‌‌اندرکاران آموزش عالی برای برگزاری این کنگره، گفت: معاونان فرهنگی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان در سطح استان‌ها مسئولیت برگزاری این موضوع را داشتند و می‌توان گفت کنگره ملی شهدا و شهادت محور وحدت و یکپارچه شدن آموزش عالی کشور شد.

حیدری با اشاره به گزارشی از کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: تاکنون 30 کنگره استانی و بیش از 500 یادواره دانشجویی در راستای کنگره ملی شهدا برگزار شده که تا پایان خرداد سال آینده نیز این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بیش از 100 شهید دانشجوی تاثیرگذار در این حادثه شناسایی شد که برخی از آنها مانند شهید باقری، شهید زین‌الدین و سایر شهدا نقش فرماندهی را در جنگ بر عهده داشتند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: به برکت برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجویی اطلاعات بیش 4929 شهید دانشجو جمع‌آوری و بانک اطلاعات این شهدا ایجاد شد.

حیدری به تولیدات فرهنگی این کنگره اشاره کرد و گفت: تولید مستند 60 دقیقه‌ای شهید علم‌الهدی، نرم‌افزارهای اندروید و چند رسانه‌ای شهدای دانشجو، برنامه تلویزیونی 90 دقیقه‌ای ستاره سرخ از جمله تولیدات فرهنگی است که در این کنگره تولید شد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با دست‌اندرکاران این کنگره اعلام کردند که بزرگداشت شهدا ادامه راه شهادت است و این بزرگ‌ترین مزدی است که برای دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه وجود دارد که انشاءالله از سوی خود شهدا به دست‌اندرکاران داده می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top