تاریخ انتشار: شنبه 1393/12/16 - 17:44
کد خبر: 160262

با حضور خانواده های شهیدان دانشجو برگزار شد؛

مشروح اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجویی +فیلم، عکس و حاشیه

مشروح اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجویی +فیلم، عکس و حاشیه

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه جهان استکبار تصور می کرد با جنگ نظامی می‌تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد، گفت: ملت با ایستادگی خود کاری کردند تا دشمنان انقلاب دیگر جرأت حمله نظامی پیدا نکند و گر چه می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است اما خودشان هم می‌‌دانند که جسارت این کار را ندارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو صبح امروز با حضور دانشجویان، خانواده‌های شهدای دانشجوی سراسر کشور و خانواده شهید «جهاد مغنیه» در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مراسم  وزیر علوم، وزیر بهداشت، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد، رئیس سازمان بسیج دانشجویی و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها حضور داشتند.

گفتنی است امیرحسین مدرس اجرای این برنامه را بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام محمدیان: امروز اگر شهیدان بودند کوچک‌ترین نرمشی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان نمی‌کردند
حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امسال فضای دانشگاه‌ها بیش از هر سال معطر به یاد و نام شهدا است، گفت: وصیت‌نامه شهدا غیر از مقاله و یا دفترچه خاطرات است. شهدا در وصیت‌نامه‌شان جان مطلب را در کمترین خطوط به تحریر در آوردند به همین خاطر مراجعه به وصیت‌نامه شهدا می‌تواند برای معرفی درست آنان راهگشا باشد.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه شهدا مسیر را آگاهانه انتخاب کردند، گفت: انتخاب مسیر شهادت در دفاع از انقلاب یک انتخاب آگاهانه بود که شهدا انجام دادند، آن هم زمانی که بسیاری افراد این اقدامات را یک حرکت احساسی و هیجانی تعبیر می‌کردند اما شهدا اعلام کردند که این راه را با آگاهی انتخاب کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنرانی خود گفت:  شهدا می‌گفتند ما می‌دانیم این جنگ یک جنگ نیابتی است و صدام نماینده جهان استکبار است. بسیاری از شهدا نوشتند که ما می‌دانیم فقط با لشکر بعثی مواجه نیستیم بلکه با دنیای استکبار مواجهیم.

سخنرانی حجت‌الاسلام محمدیان در کنگره شهدای دانشجو


دانلــود


وی افزود: شهدا گفتند که این جنگ، جنگ ایدئولوژی و اعتقادی است و بحث بر سر بود و نبود انقلاب است و جنگ بر سر گفتمان روح‌الله است.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه جهان استکبار تصور می کرد با جنگ نظامی می‌تواند انقلاب اسلامی را از بین ببرد، گفت: ملت با ایستادگی خود کاری کردند تا دشمنان انقلاب دیگر جرأت حمله نظامی پیدا نکند و گر چه می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است اما خودشان هم می‌‌دانند که جسارت این کار را ندارند.

وی ادامه داد: یکی از اعضای کنگره آمریکا به نتانیاهو گفت که تو در مقابل حماس نتوانستی کاری از پیش ببری در مقابل جمهوری اسلامی می‌خواهی چه کار کنی.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه استکبار اگر جرأت داشت لاف گزینه نظامی نمی‌زد، گفت: 8 سال دفاع مقدس کشور ما را برای سالیان سال بیمه کرده است البته دشمن دست از دشمنی‌اش برنمی‌دارد و امروز به جنگ نرم روی آورده تا ما را از درون با چالش روبه‌رو کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم از شهدا تجلیل کنیم باید ببینیم اگر آنان امروز در مقابل دشمن بودند چه می‌کردند؟ امروز شهدا نظاره‌گر ما هستند تا ببینند ما با راه روح‌الله (ره) چه می‌کنید و برای حفظ گفتمان انقلاب و منافع انقلاب چقدر ایستادگی می‌کنید؟

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر شهدا حاضر بودند همانطور که در آن روز برای آرمان‌های امام جان دادند امروز نیز همانند گفتمان مقام معظم رهبری درباره ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، ایستادگی می‌کردند و حاضر نبودند کوچک‌ترین نرمشی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گفتمان شهیدان در دانشگاه یعنی تحلیل درست شرایط و اتخاذ موضع درست، گفت: گفتمان شهید یعنی دانشجویان امروز با عینک واقع‌بینی و اندیشه آرمان‌گرایی صحنه را تجزیه و تحلیل کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: اگر روزی قدرت‌های بزرگ بخواهند دوباره تجربه هشت سال دفاع مقدس را تکرار کنند هزاران دانشجو مانند دفاع مقدس با ‌آگاهی، شور و شعور بیشتر از انقلاب دفاع می‌کنند.

وزیر علوم: شهدای دانشجو نشان دادند که گاهی باید از علم دست کشید و برای جانفشانی آماده شد
در ادامه محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: با شهادت است که پیشرفت همه جانبه کشوری ایجاد می‌شود و قلم و قدم می‌توانند در این امر بسیار کمک کنند اما زمانی می‌رسد که از دست به قلم و قدم‌ها نیز کاری ساخته نیست و هر‌گاه قلم و قدم‌ها از کار می‌افتد شهید و شهادت وارد کار می‌شود

وی افزود: شهید با انتخاب هوشمندانه عزت جامعه را تضمین می‌کند و شهادت از جنس ماجراجویی بی‌خاصیت نبوده بلکه زیستن است و شهید ثابت می‌کند که مرگ عزتمندانه بهتر از مرگ با ذلت است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه شهدا مردانه جنگیدند و جهاد کردند گفت: سنگر اول سنگر علم است و سنگر دومی که شهدا فاتحش بودند نفس بود که شهدا از این میدان رزم آبرومندانه خارج شدند.

فرهادی ادامه داد: سنگر سوم سنگر حماسه بود که شهدا در این سنگر نیز بر دشمنان قسم خورده پیروز شدند و میان علم و عقلانیت و حماسه پیوند زدند.

سخنرانی فرهادی در کنگره ملی شهدای دانشجو


دانلـــود

وی با بیان اینکه علم و شهادت از یک جنس هستند تصریح کرد: شهدای دانشجو نشان دادند که علم با همه عظمتی که دارد گاهی باید از آن دست کشید و برای جانفشانی آماده شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه علم و شهادت هر دو هویت بخش و معنویت آور هستند ابراز داشت: علم و شهادت در راستای مبارزه با خرافه پرستی هستند و موجب پویایی جامعه می‌شوند و شهدا با خون خود به دانشگاه جانی تازه بخشیدند.

فرهادی اظهار داشت: شهادت تنها عاملی است که می‌تواند جامعه را زنده کند و شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است که شهدا در رگ اجتماع می‌ریزند.

وی افزود: امام حسین(ع) با اهدای خون خود روح تازه به جامعه اسلامی بخشید و فرماندهان اصلی دفاع مقدس نیز از دانشگاه‌ها برخاستند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: همت‌ها و باکری‌ها نشان دادند که فرهنگ دانشجو و شهید یکی بوده و در دو چهره مختلف وجود دارند.

فرهادی ادامه داد: امروز ارزش‌ها و آرمان‌های شهیدان موجب وجود ما شد که شهدا نیاز به معرفی شدن ندارند و وظیفه شرعی ما حکم می‌کند که پاسدار خون آن‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس سرپرستی آموزش عالی کشور به عهده من بود و دانشجویان در آن زمان تحصیل خود را‌‌ رها نکردند و به تقویت بنیه علمی خود پرداختند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: کسانی که می‌خواستند وارد دانشگاه شوند در جبهه نیز تلاش می‌کردند و بار‌ها که در مناطق جنگی حاضر می‌شدیم همواره کلاس درس شهدا برگزار می‌شد که امروز بسیاری از آن‌ها به خیل شهدا پیوستند.

فرهادی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰۰ شهید دانشجو داریم و راه آن‌ها را دنبال می‌کنیم خاطر نشان کرد: بار‌ها در دوران دفاع مقدس به عنوان بسیجی و مسئول وارد جبهه می‌شدم و شاهد فعالیت‌های شهدا در پشت جبهه و خط مقدم بودم و امیدوارم بتوانیم راه آن‌ها را ادامه دهیم. (متن کامل سخنرانی وی را از اینجــا مشاهده کنید)

قاضی‌زاده هاشمی: انسان غصه می‌خورد از اینکه دانشجویان «شهدا» را نمی‌شناسند
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز که مهمان این برنامه بود، با اشاره به برگزاری مراسم‌ گرامیداشت شهدا به ویژه شهدای دانشجو، گفت: شاید بتوان این‌گونه مراسم‌ را در سال‌های آینده به شکل‌های دیگری برگزار کرد تا روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی و فرهنگ ایثار و گذشت در همه ابعادش در دانشگاه‌های کشور حاکم باشد،‌ چرا که ما به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند: «دانشگاه مبدا همه تحولات است و مقدرات یک ملت در اختیار یک دانشگاه است»، معتقدیم. لذا باید دانشگاه‌ها رنگ و بوی شهادت داشته باشند و باید همیشه عطرآگین باشند تا به اهدافمان در این عرصه برسیم. (متن کامل سخنرانی وی را از اینجــا مشاهده کنید)

دیگـر سخنـرانــان

محمد ودود حیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، طه هاشمی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد و سردار محمدرضا نقدی از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

همچنین در پایان از خانواده های شهیدان، سعید آرام، مهدی زین الدین، محمدعلی حق وردی، ایرج فیروزی، طیبه زمانی، سیدمحمدحسین علم الهدی، شهیدان علی عباس حسین پور، حبیب الله افتخاریان، سیدحسین حسینی، حسن دانشمند، رضا ساکی، حسین بخشنده، حسین خوشنویسان و محمدحسن قدوسی، شهبازی، شهید محمدعلی کاوه، شهید عزیز عزیززاده، شهید رحیم غروبی، داریوش رضایی نژاد تقدیر به عمل آمد.

 

همچنین در پایان از تمبر یادبود کنگره ملی شهدای دانشجو رونمایی شد.

سخنان شنیدنی یک پدر شهید در حضور مسئولان


دانلـــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top