تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/12/18 - 10:31
کد خبر: 160423

ماجرای برعکس زدن رمز کارت در خودپرداز

خبرنامه دانشجویان ایران: مدت‌هاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید، پلیس از این موضوع مطلع می‌شود.

به گزارش تسنیم، مدت‌هاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید، پلیس از این موضوع مطلع می‌شود. به گفته کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند،‌ این اقدام هنگام زورگیری کاربرد دارد و می‌تواند شما را از شر سارقان خلاص کند، اما واقعیت این است که این ادعا شایعه‌ای بیش نیست.

چنین شایعه‌ای آن قدر بزرگ شده که شاید بسیاری از دارندگان کارت‌های بانکی برای یک بار هم که شده صحت و سقم آن را هنگام دریافت پول از خودپرداز امتحان کرده‌اند.

گرچه همه کاربران هنگام امتحان کردن آن به این نتیجه رسیده‌اند که چنین چیزی صحت ندارد، اما معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با یک خبرگزاری این ادعا را به شکل تازه‌ای مطرح کرده‌است.

برات قنبری در پاسخ به این سوال که گاهی شنیده می‌شود هنگام حمله سارقان اگر افراد شماره کارت بانکی خود را به طور بر عکس بر روی دستگاه خودپرداز وارد کنند، امکان برداشت وجه از کارت آنها میسر نمی‌شود، توضیح داد: این موضوع درست است، اما سیستم به این شکل است که در این شرایط با وارد کردن شماره رمز به شکل برعکس، دستگاه خودپردازد رقم درخواستی را پرداخت می‌کند، اما پس از آن کارت بلوکه می‌شود.

به گفته او، اگر قرار بر این باشد که دستگاه مبلغی را پرداخت نکند، ممکن است جان افراد در معرض خطر قرار گیرد، اما این گونه می‌توان با پرداخت مبلغی معادل 200 هزار تومان جلوی این مشکل را گرفت. از سوی دیگر دستگاه‌های ATM به دوربین مجهز شده‌اند و در همان لحظه عکس فردی که پول را دریافت می‌کند ثبت می‌شود که بعدها امکان پیگیری این موضوع وجود دارد.

با این حال، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی این ادعا را به طور کامل رد می‌کند.

ناصر حکیمی با بیان اینکه پیش از این هم شایعات مبنی بر این که برعکس زدن رمز کارت، پلیس را مطلع می‌کند مطرح شده بود،‌ گفت: هم آن ادعا و هم این ادعای تازه که می‌گوید برعکس زدن رمز کارت باعث توقیف آن می‌شود، صحت ندارد.

به گفته او، هر کاربر خودپرداز این امکان را دارد که دو بار رمز کارت را اشتباه وارد کند و اگر این کار برای بار سوم تکرار شود، کارت توقیف خواهد شد. از سوی دیگر صحت این ادعا را هر کسی می‌تواند خودش پای دستگاه خودپرداز امتحان کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top