تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/12/19 - 09:51
کد خبر: 160554

آیت‌الله هاشمی شاهرودی: مسائل کشور در گرو «مذاکره» و «توافق» نیست

خبرنامه دانشجویان ایران: نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری گفت: در برابر این ملت هر کاری جز خدمت بی‌منت ناسپاسی است و پررنگ‌ کردن حاشیه‌ها و دو قطبی کردن جامعه و صرف وقت برای مجادلات سیاسی ناسپاسی مضاعف در حق ملت است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود در آغاز هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه به راهپیمایی مردم در روز 22 بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 36 سال است دشمنان ما به امید اینکه حضور مردم کم باشد راهپیمایی 22 بهمن را رصد می‌کنند و این راهپیمایی برای آنها مانند آزمایشگاهی است که دشمنان میزان تاثیر توسعه‌های خود علیه ملت ایران را در آن اندازه می‌گیرند.

وی ادامه داد: امسال نیز مردم ما یک صدا و یکپارچه آگاهی خود را در استقلال، آزادی و پیشرفت به نمایش گذاشت و یک پیام روشن به آمریکا داد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری شعار مرگ بر آمریکای مردم در این راهپیمایی را یادآور شد و افزود: این شعار واکنش ملت ما و هر ملتی که مورد تحریم قرار گرفته و از حمله به عزت خود به خشم می‌آید.

آیت‌الله شاهرودی با تاکید براینکه ملت ایران نشان داد که نه تنها دستش بسته نیست بلکه آمریکا به گفته امام هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن مسئولیت همه مسئولان کشور و خواص را نسبت به مردم نیز بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: همه باید در این راه امام عزیز تاسی کنند که بیش از هر کسی ملت را تحسین می‌نمود.

وی تصریح کرد: در برابر این ملت هر کاری جز خدمت بی‌منت ناسپاسی است و پررنگ‌ کردن حاشیه‌ها و دو قطبی کردن جامعه و صرف وقت برای مجادلات سیاسی ناسپاسی مضاعف در حق ملت است.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: 22 بهمن درس دیگری نیز برای ما داشت و آن اینکه هر کجا که ایستاده‌ایم و مقاومت کرده‌ایم پیروز شدیم و با اطمینان می‌توان گفت که هیچ مسئله‌ای نیست که جمهوری اسلامی با حضور مردم نتواند با آن مقابله کند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک فرمول تجربه شده به نام اعتماد به مردم را در اختیار دارد.

آیت‌الله شاهرودی ادامه داد: ملت ایران در 22 بهمن پس از 36 سال از انقلاب اسلامی همه شهرها و مراکز استان‌ها را از حضور حماسی خود پر کردند و در شهرهای سردسیر علاوه بر سردی هوا و همچنین در شهرهایی مانند خوزستان علی‌رغم وجود ریز گردها این شهرها مملو از حضور مردم بود.

وی اضافه کرد: هر بیانی از توضیح بصیرت و احساس مسئولیت مردم الکن است و هرچه انسان تلاش می‌کند حرکت مردم ایران را تحسین کند احساس ناتوانی می‌کند و باید خداوند را برای داشتن چنین مردمی شکر کرد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی کنی رئیس فقیه مجلس خبرگان رهبری وی را انسانی عامل و یک انقلابی اصیل خواند و اظهار داشت: هر کجا که انقلاب به وی نیاز داشت از شورای انقلاب، وزارت کشور، نخست‌وزیری، ریاست مجلس خبرگان و مسئولیت دانشگاه امام صادق در صحنه حاضر بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی جان و مال خود را فدای انقلاب کرد اظهار داشت: وی نه هزینه‌ای به انقلاب تحمیل کرد و نه انقلاب را هزینه خود نمود و امام خمینی (ره) از اعتماد خود به وی در دیروز، حال و آینده سخن گفته و رهبری وی را با عنوان انقلابی صدیق تجلیل کردند.

وی با اشاره به مذاکره تیم ایرانی با 1+5 در مورد مسائل هسته‌ای اظهار داشت: واقع‌گرایی و عقلانیت اقتضا می‌کند که تیم دیپلماسی در مسئله هسته‌ای با شجاعت به دنبال به کرسی نشاندن حقوق ملت ایران است حمایت کنیم اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مسائل کشور در گرو مذاکرات و توافق با طرف مقابل نیست.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توافق خوب توافقی است که با آن عزت و منافع کشور تامین شود بنابراین هر توافقی برای ما موضوعیت ندارد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به بی‌اعتماد بودن ایران نسبت به آمریکا گفت: مذاکرات این دولت و دولت‌های قبل و تجربه طولانی مدت ملت ما نشان داده که آمریکا یک دولت بد عهد است لذا توافق دو مرحله‌ای را نباید پذیرفت تا زمینه برای تزویر و عهدشکنی برای طرف مقابل فراهم شود.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تفاوت‌های اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی گفت: اسلام ناب محمدی اشدالالکفار (سوره فتح) و اسلام آمریکایی نرمش در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکری آنان کردند و شدت عمل در برابر مسلمانان است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: اسلام ناب اسلام تفکر، عقل و اسلام آمریکایی تحقیر کردن باب فکر کردن است چراکه اگر باب فکر کردن باز باشد مسلمانان متوجه خواهند شد که نگاه تکفیری‌ها و اقدامات آنان چقدر جنایت‌بار است.

وی با تاکید براینکه دشمن به دنبال بهره‌برداری شیطانی از تعصب‌ها است گفت: دشمن می‌خواهد با این بهره‌برداری آتش تفرقه را شعله‌ورتر سازد بنابراین وظیفه مسلمان و عالمان دینی در این برهه از زمان حساس است.

وی اضافه کرد: هر چقدر به وحدت نزدیک شویم گروه‌های تکفیری در انزوا و گروه‌های اسلامی از تفرقه و تشدد مصون خواهند شد.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه وحدت و انسجام ملی باید بلندترین صدا در دنیای اسلام باشد گفت: هیچ چیز نباید اصل دشمنی استکبار را تحت‌الشعاع قرار دهد و مقابله با تکفیری‌ها و استکبار دشمن غریب است و این موضوع جهت و اولویت‌بندی اسلامی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به  نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری و دعوت از جوانان اروپایی و آمریکای شمالی برای آزاداندیشی یک ابتکار است که راه مقابله با امواج سنگین اسلام‌هراسی را پیش روی ما می‌گشاید و ما به عنوان یک حرکت جریان ساز در دنیا به این موضوع باید توجه کنیم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی تاکید کرد: امت اسلامی و به خصوص علما باید همه ظرفیت‌های نرم‌افزاری خود را به این عرصه بیاورند.

نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری در مورد اقتصاد نیز خاطرنشان کرد: اقتصاد دولتی و نسلی ریشه مشکلات اقتصادی کشور است و آنچه که به حل مشکلات این حوزه کمک می‌کند اتکا به اقتصاد مردم‌بنیاد خواهد بود.

وی با تاکید براینکه سیاست خارجی در حل مسائل اقتصادی نقش دارد گفت: نقش درجه اول در حل مسائل اقتصادی توجه به استعدادهای درون ملت است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی خطاب به اعضای خبرگان تاکید کرد: آرمان فلسطین و تهدید اسرائیل باید در توجهات امت اسلامی زنده بماند.

وی با اشاره به مسئله فرهنگی نیز گفت: از مسئولان فرهنگی به خصوص وزارت ارشاد و صدا و سیما به عنوان دو نهاد اصلی در حوزه فرهنگ می‌خواهیم با حساسیت مسائل این حوزه را مورد توجه قرار دهند چراکه برخی اتفاقات در این روز قابل قبول نیست و با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در تعارض است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top