تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/12/20 - 16:54
کد خبر: 160771

امیررضا غلامی

مذاکرات هسته‌ای و نظام سلطه

مذاکرات هسته‌ای و نظام سلطه

خبرنامه دانشجویان ایران: امیررضا غلامی// یکی از شاخصه های نظام استکباری و سلطه جو، خود برتربینی است. زمانی که کشور و یا کشورهایی که در رأس نظام های بین المللی قرار می گیرند و تفکر و ایدئولوژی حاکم بر آنها، مجموعه ی خودشان را از بقیه مردم دنیا برتر می بینند و خود را محور دانستند، یک معادله ی پیچیده و خطرناکی در تعاملات جهانی به وجود می آید.

نکته بسیار مهم در شناخت استکبار برای ورود به مسئله استکبار ستیزی و مبارزه با این مسئله، شناسایی شاخصه ها و مؤلفه های نظام استکباری است که خود برتربینی و خود محوری یکی از شاخصه های بسیار مهم و مخرب برای این مسئله تلقی می شود.

یکی دیگر از شاخصه ها، فریبگری و رفتار منافقانه است. یک نظامی که در جهان به وسیله ابزار رسانه های خود سعی دارد جنایات غیر انسانی و وحشتناک خود را در جامه ی خدمت نشان دهد، این نظام قطعاً به دنبال سلطه بر ملت هایی است که فکر می کند از آنها برتری دارد.

معنای نظام سلطه این است که کشور ها، ملت ها و مردم جهان به دو قشر تقسیم شوند، یک گروه سلطه گر و دیگری سلطه پذیر؛ که امروز به وضوح در جوامع بین المللی دیده می شود که ایالات متحده این موضوع را حتی در سازمان های بین المللی به صورت علنی مطرح نموده و فعالیت این سازمان ها را به سمت نظام سلطه، رهبری و هدایت می کند.

تنها کسانی، از نظر سلطه گر مقبولیت دارند که سلطه پذیر باشند. اگر کشوری که منابع فسیلی و زیر زمینی، امنیت، اقتصاد پویا، روابط خارجی و سایر دارائی های خود را در اختیار سلطه گر گذاشت و مطیع امر او بود، برای سلطه گر قابل احترام است و برایش فرقی نمی کند که آن دولت ظالم است یا عادل، حقوق بشر را رعایت می کند یا نه؛ آنچه در تاریخ معاصر به چشم می خورد، گواه بر این است که در راس استکبار جهانی و نظام سلطه، دولت آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا بعد از انقلاب اسلامی تا به امروز تقریباً هیچگونه رابطه ای با جمهوری اسلامی نداشته و با وقوع انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین ستون های قدرت آمریکا سرنگون می شود و ژاندارمری منطقه ای خود را از دست می دهد و انقلاب اسلامی به عنوان یک تفکر ضد استکباری در جهان و منطقه معرفی می شود که امروزه شاهد صدور این تفکر در بین کشور های منطقه هستیم.

ایالات متحده از زمانی که انقلاب یک نهال نوپا بود تا به امروز به دنبال روزنه ای برای نفوذ و در نهایت فروپاشی و در اصل نابودی این تفکری است که در حال صادر شدن به دنیاست.

دشمنی ها و خصومت های نظام سلطه و سردمدار آن یعنی آمریکا،  با جمهوری اسلامی یک مسئله فوق استراتژیک، ایدئولوژیک و فراتر از یک خصومت دیپلماتیک است و اگر بخواهیم اینگونه تحلیل کنیم که تحریم های ظالمانه ی آمریکا و شورای امنیت و همچنین مخالفت های بین المللی و پروژه های ایران هراسی و... برای چند سانتریفیوژ هسته ای است، بسیار ساده لوحانه به این قضیه نگاه کرده‌ایم.

به قول مقام معظم رهبری، مسئله ی هسته ای یک بهانه است و از کجا معلوم بعد از توافق هسته ای مسئله حقوق بشر را روی میز شورای امنیت قرار ندهند؟

حال در این شرایط باید توجه داشت در مذاکرات هسته ای که در مقابل نظام های سلطه گر قرارگرفته ایم نباید طوری رفتار شود که به صدور تفکر ضد استکباری که یکی از مولفه های انقلاب اسلامی است، خدشه وارد شود و امید است که تیم مذاکره کننده با توجه به منافع جمهوری اسلامی، عزت انقلاب اسلامی و سایر پارامتر های موجود؛ مهمترین، اصولی ترین، عقلانی ترین و عزتمندانه ترین تصمیم را اتخاذ نماید و در این بزنگاه تاریخی در مذاکره با استکبار جهانی و شیطان بزرگ، آنچه مصلحت انقلاب است بر پایه اصول، اهداف و آرمانهای جمهوری اسلامی محقق نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهرداد علی پور
1393/12/24 - 12:37

درود برشما
بسیجی
1393/12/25 - 12:12

نظام سلطه علاوه بر خود برتر بینی قدرت طلبی هم در دستو کار خود قرار داده

یادداشتی خوبی بود / احسنت
محمد
1393/12/27 - 17:18

خدا عاقبت این مذاکرات رو بخیر کنه
علی شاهمرادی
1394/01/13 - 12:17

عالی بود
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top