تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/12/21 - 13:39
کد خبر: 160862

تضادهای آمریکایی، اینبار از جنس میشله اوباما

«نوروزتان مبارک» ایرانی‌های وحشی!

«نوروزتان مبارک» ایرانی‌های وحشی!

میشله اوباما، همسر رئیس‌جمهور ایالات متحده که سال گذشته درکاخ سفید جایزه اسکار را به فیلم ضدایرانی «آرگو» اهدا کرد، امسال در همان محل، عید نوروز را به ایرانیان تبریک گفت. دقایقی بعد نیز آقای اوباما در یادداشتی به کنگره تحریم‌های موجود علیه ایران را تمدید کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: میشله اوباما، همسر رئیس‌جمهور ایالات متحده که سال گذشته در کاخ سفید جایزه اسکار را به فیلم ضدایرانی "آرگو" اهدا کرد، امسال در همان محل، عید نوروز را به ایرانیان تبریک گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مساله جالب اینجاست که تنها دقایقی بعد از پیام تبریک خانم اوباما، آقای اوباما در یادداشتی به کنگره نوشت: اقدامات مشخص و سیاست‌های دولت ایران همچنان تهدیدی غیر عادی و جدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست. بنابراین من تحریم‌های موجود علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید می‌کنم.

تعبیر معنادار "کافر همه را به کیش خود پندارد" تنها چند ماه پس از آنکه وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره مردم ایران گفت "فریبکاری در ژن ایرانیان است"، در مراسم جشن نوروز در کاخ سفید خودنمایی کرد؛ جایی که میشله اوباما به زبان فارسی "نوروزتان مبارک" گفت.

همین سال گذشته بود که "فرست لیدی" کاخ سفید در همین تالار، جایزه اسکار بهترین فیلم سال را به "آرگو" اهدا کرد. آرگو فیلمی درباره ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در تهران است که در آن چهره‌ای خشن، غیرانسانی و وحشیانه از مردم ایران ارائه شده است.

مواضع و رفتارهای دوگانه آمریکا طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی به گونه‌ای بوده است که این دولت در میان مردم ایران فاقد حداقل‌های اعتبار شده است؛ ادعای گفتگو با ایران به همراه شدید‌ترین تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی باعث شده تا با وجود گذشت حدود 35 سال از انقلاب اسلامی، «مرگ بر آمریکا» یکی از شعارهای اصلی مردم ایران باشد و تلاش‌های نخ‌نما شده و ناشیانه اوباما مانند ارسال پیام نوروزی برای مردم ایران، بیشتر جنبه طنز در افکار عمومی ایرانیان داشته باشد.

گفتنی است در نخستین روز سال ۸۸ نیز زمانی که تنها ساعاتی از پیام تبریک باراک اوباما در سال اول حضور در کاخ سفید خطاب به ایرانیان می‌گذشت، رهبر معظم انقلاب در جمع پرشور زوار حرم رضوی علیه السلام فرمودند: «آن‌ها می‌گویند بسوی ایران دست دراز کرده‌ایم و ما می‌گوییم اگر آمریکا در زیر دستکش مخملی، دستی چدنی را پنهان کرده باشد این اقدام هیچ معنا و ارزشی ندارد... تغییر نباید لفاظی و با نیت ناسالم باشد و اگر می‌خواهید ضمن حفظ‌‌ همان اهداف قبلی، فقط سیاست‌ها و تاکتیک‌ها را عوض کنید این یک خدعه است نه تغییر و اگر تغییر واقعی مورد نظر شماست باید در عمل مشاهده شود و به هر حال همه مسئولان آمریکایی و دیگران بدانند که ملت ایران را نمی‌شود فریب داد یا ترساند. حرف ما این است که تا وقتی دولت آمریکا روش‌ها، سیاست‌ها، اقدامات و جهت گیریهای خصمانه سی سال گذشته را دنبال می‌کند ملت ما نیز‌‌ همان ملت سی سال گذشته است که روز بروز قوی‌تر، آبدیده‌تر و با تجربهتر شده است.»

مساله جالب اینجاست که تنها دقایقی بعد از پیام تبریک خانم اوباما، آقای اوباما در یادداشتی به کنگره نوشت: اقدامات مشخص و سیاست‌های دولت ایران همچنان تهدیدی غیر عادی و جدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکاست. بنابراین من تحریم‌های موجود علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید می‌کنم.

البته تقلیل مراسم آیینی و ملی نوروز به رقاصی چند دختر را نیز باید از ابتکارات و نوآوری‌های واشنگتن در زمینه برگزاری جشن و تحریف تاریخ تمدنی ایران دانست.

جشن نوروز واشنگتن

...

چند سال پیش سریال جذابی با عنوان "صاحبدلان" در ماه مبارک رمضان از تلویزیون پخش شد که در آن، بازیگر نقش محمود مونولوگی را بیان کرد که شاید مناسب‌ترین تحلیل برای این اقدام همسر رئیس‌جمهور آمریکا باشد: "لامصب این دنیا دستگاه دومنظوره است. هم میش رو گرگ می‌کنه؛ هم گرگ رو تو لباس میش می‌کنه."

منبع: نسیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علي.
1393/12/23 - 08:43

هر كس قيافه نحس حضرتعالي رو ببينه ميفهمه كه تويي كه پاچه ملت بزرگ ايران رو گرفتي. سگ ولگرد.
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top