تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/12/25 - 17:34
کد خبر: 161306

با این 4 مودم حرفه‌ای در سفرهای نوروزی اینترنت داشته باشید

با این 4 مودم حرفه‌ای در سفرهای نوروزی اینترنت داشته باشید

نخستین راهی که برای دسترسی به اینترنت در سفر به ذهن می‌رسد، استفاده از شبکه تلفن‌همراه است که می‌توانید از خود گوشی استفاده کنید یا اینترنت آن را با قابلیت هات‌اسپات به اشتراک بگذارید که کار راه‌انداز است، ولی باتری دستگاه را بشدت مصرف می‌کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر بخواهید همچون خانه با لپ‌تاپ و گجت‌های دیگر به شبکه دسترسی داشته باشید و از خالی شدن باتری نگرانی نداشته باشید، به مودم همراه نیاز دارید که در ادامه چند نمونه از آنها از ارزانتا گران را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، کم‌کم صدای پای عید و مسافرت‌های نوروزی می‌آید و دسترسی نداشتن به اینترنت در سفر برای اهالی فناوری و کسانی که صبح و شبشان را با گجت‌های کوچک و بزرگ می‌گذرانند، آزاردهنده است.

با توجه به پوشش گسترده اینترنت پرسرعت سیمکارت که در کشور به راه افتاده، اکنون می‌توان در بسیاری از شهرها و حتی جاده‌ها به شبکه پرسرعت اینترنت دسترسی پیدا کرد و نیاز اعتیادگونه خود به دنیای مجازی را همچون خانه برآورده کرد.

نخستین راهی که برای دسترسی به اینترنت در سفر به ذهن می‌رسد، استفاده از شبکه تلفن‌همراه است که می‌توانید از خود گوشی استفاده کنید یا اینترنت آن را با قابلیت هات‌اسپات به اشتراک بگذارید که کار راه‌انداز است، ولی باتری دستگاه را بشدت مصرف می‌کند.

در این صورت اگر بخواهید همچون خانه با لپ‌تاپ و گجت‌های دیگر به شبکه دسترسی داشته باشید و از خالی شدن باتری نگرانی نداشته باشید، به مودم همراه نیاز دارید که در ادامه چند نمونه از آنها از ارزانتا گران را بررسی کرده‌ایم.

D-Link DWM-156

همان‌طور که مشاهده می‌کنید دی‌لینک 156 به اندازه یک حافظه فلش ساخته شده که از درگاه یو.اس.بی به رایانه متصل می‌شود. برای استفاده از این مودم باید سیمکارتی متعلق به هریک از سه اپراتور کشور که اینترنت همراه آن فعال شده باشد (EDGE یا 3G) را داخلش قرار دهید و به لپ‌تاپ وصل کنید. اگر قصد اتصال این مودم به تبلت را داشته باشید باید تبلت‌تان از otg (کابل اتصال USB) پشتیبانی کند.

مودم

پس از قرار دادن سیمکارت و اتصال به رایانه در صورت آنتن‌دهی مناسب همچون تلفن‌همراه، اتصال به شبکه برقرار می‌شود و می‌توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید. دی لینک 156 نهایتا تا 2/7 مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود دارد و می‌توان با استفاده از نرم‌افزار مخصوصی که دارد پیامک ارسال و تماس برقرار کرد. البته این مودم فرستنده وای ـ فای ندارد و نمی‌تواند غیر از لپ‌تاپ‌تان به دستگاه دیگری اینترنت بدهد. این مودم غیر از وظیفه اصلی خود، شیار کارت میکرو اس.دی دارد و می‌تواند اطلاعات روی آن ذخیره کند.

نتیجه: ویژگی مثبت این مودم پشتیبانی از نسل سوم، سازگاری با سیمکارت همه اپراتورهای کشور و قیمت پایین آن (کمتر از 80 هزار تومان) در خانواده مودم‌های همراه است، وگرنه باتری جداگانه ندارد و برای عملکرد به رایانه متکی است و فقط به همان دستگاه اینترنت می‌دهد و سرعت اتصال متوسطی دارد. در مجموع دی‌لینک 156 برای استفاده عادی چه در سفر و یا روزمره توصیه می‌شود.

Huawei E8231

مانند مودم قبلی این مدل نیز در ظاهر دست‌کمی از یک فلش یو.اس.بی ندارد، اما تفاوت‌هایی دارد که باعث مزیت آن در مقایسه با دی‌لینک 156 می‌شود. هواوی 8231 سرعت دانلود بسیار بالاتر تا 21 مگابیت بر ثانیه دارد و می‌تواند اینترنت خود را غیر از لپ‌تاپ توسط شبکه وای ـ فای با ده گجت دیگر نیز به اشتراک بگذارد. این مودم دو چراغ نشانگر وضعیت اتصال به شبکه دارد و می‌توان با آن پیامک ارسال و دریافت کرد. نکته مهم در مورد 8231 این است که متکی به لپ‌تاپ نیست و می‌توان با اتصال آن به سوکت یو.اس.بی هر نوع آداپتوری، روشن و از آن استفاده کرد. به‌هر‌حال این مودم باتری ندارد و به یک منبع برق وابسته است.

مودم

نتیجه: اگر از ناتوانی این مودم در اتصال به شبکه 4G چشم‌پوشی کنیم،Huawei E8231 مودمی است که در مقایسه با مدل قبلی یک پله بالاتر می‌ایستد و می‌تواند نیاز به سرعت بیشتر و اتصال چند گجت را در سفر فراهم کند. البته قیمت 150 هزار تومانی و نیاز به منبع برق این مودم را پیش از خرید باید در نظر گرفت. ضمن این‌که عمدتا با برند ایرانسل در بازار یافت می‌شود و فقط با سیمکارت‌های آن کار می‌کند. در غیر این صورت این مودم یکی از گزینه‌های مناسب در رده خود محسوب می‌شود که می‌تواند نیازهای حرفه‌ای را هم برطرف کند.

TP-LINK M5350 3G

برخلاف دو نمونه قبلی که برای کار کردن به اتصال سوکت یو.اس.بی نیاز داشت، تی‌پی لینک 5350 مودمی است که بدون نیاز به منبع برق با باتری خودش کار می‌کند. این مودم از شبکه نسل سوم تا سرعت 21.6 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و می‌تواند همچون مودمی که در خانه دارید به هر وسیله‌ای توسط وای ـ فای اینترنت بدهد، ضمن این‌که اتصال میکرو یو.اس.بی نیز دارد. باتری لیتیوم‌یونی این مودم تا شش ساعت کار مداوم دوام می‌آورد و روی خود نمایشگری دارد که قدرت سیگنال، نوع شبکه و میزان باتری را همراه اطلاعات دیگری نشان می‌دهد و قابلیت ارسال و دریافت پیامک را هم دارد.

مودم

نتیجه: 5350 تی‌پی لینک در میان مودم‌های جیبی یکی از مناسب‌ترین مدل‌های موجود در بازار است که حدود 200 هزار تومان قیمت دارد و در مقایسه با قیمت مودم مشابهی که اپراتورها می‌فروشند، نه‌تنها ارزان‌تر است بلکه با هر سیمکارتی کار می‌کند. این مودم با باتری خود نیاز به منبع برق را برطرف می‌کند و در صورت صرف هزینه بالا می‌تواند بهترین گزینه برای وبگردی در سفر باشد.

Huawei E5373 4G LTE

اگر سه مودمی که تاکنون معرفی کردیم نظرتان را جلب نکرده با این مدل هواوی آشنا شوید که از شبکه نسل چهارم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به‌سرعت 150 مگابیت بر ثانیه (دانلود) برسد. E5373 با باتری درونی خود کار می‌کند و به 9 دستگاه همزمان اینترنت بی‌سیم می‌دهد و همچون مدل‌های قبلی قابلیت ارسال و دریافت پیامک را دارد. به‌گفته سازنده، باتری این مودم تا شش ساعت کار دوام می‌آورد و روی بدنه آن پنج چراغ وجود دارد که وضع کارکرد آن را نشان می‌دهد.

مودم

این مودم اپلیکیشن اندرویدی مخصوصی به‌نام Huawei Mobile WiFi دارد که از گوگل‌پلی قابل دانلود است. روی بدنه مودم برچسب بارکدی وجود دارد که با اسکن آن با اپلیکیشن مخصوص، گوشی به‌صورت خودکار به اینترنت مودم وصل می‌شود. هواوی E5373 روی خود درگاه میکرو یو.اس.بی دارد که از طریق آن شارژ می‌شود ولی بدون باتری با اتصال مستقیم به برق کار نمی‌کند.

نتیجه: هواوی E5373 در خانواده مودم‌های نسل چهارم یکی از بهترین نمونه‌های موجود است که قیمتی حدود 320 هزار تومان دارد و می‌تواند به گجت‌های دیگر اینترنت وای ـ فای بدهد، ولی سازگار نبودن آن با اپراتورهای دیگر غیر از ایرانسل از معایبش است.

جمع‌بندی

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که مساله منبع برق مهم‌ترین مزیت این مودم‌هاست؛ زیرا در برابر این مودم‌های همراه، مودم وایمکس و قابلیت هات‌اسپات تلفن‌هوشمند وجود دارد که مورد اول نیازمند منبع برق شهری است و در حرکت کار نمی‌کند. مورد دوم نیز بسرعت باتری تلفن را خالی می‌کند و فشار زیادی را روی آن وارد می‌آورد. به‌این‌ترتیب با توجه به تکمیل شتابنده شبکه اینترنت موبایلی پرسرعت کشور که پوشش دورافتاده‌ترین مناطق را در بردارد، انتخاب هریک از مودم‌های بالا با توجه به بودجه‌ای که دارید، می‌تواند بهترین گزینه اینترنت سفر باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top