تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/01/03 - 00:05
کد خبر: 161818

همه چیز درباره ساعت‌های هوشمند؛

دیگر نگران دست گرفتن تلفن همراه خود در خیابان نباشید +فیلم

دیگر نگران دست گرفتن تلفن همراه خود در خیابان نباشید +فیلم

چند روزی بود که به فکر خرید یک ساعت افتاده بودم؛ به بازار بزرگ تهران رفتم تا با پول آخرین حقوقی که گرفته‌ام یک ساعت گران قیمت بخرم؛ اما با چرخی در بازار به این فکر افتادم که ارزش پولی (در حدود نیم میلیون تومان) که برای یک ساعت به اصلاح سه موتوره باید بپردازم چقدر این ساعت می تواند نیازهای روزانه من را تامین کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روزی بود که به فکر خرید یک ساعت افتاده بودم؛ به بازار بزرگ تهران رفتم تا با پول آخرین حقوقی که گرفته بودم یک ساعت گران قیمت بخرم؛ اما با چرخی در بازار به این فکر افتادم که ارزش پولی (در حدود نیم میلیون تومان) برای یک ساعت به اصلاح سه موتوره باید بپردازم چقدر این ساعت می تواند نیازهای روزانه من را تامین کند؛ به همین خاطر تصمیم گرفتم بدنبال ساعت های هوشمند بروم که از چند سال قبل خبرای آن را دنبال می کردم؛ بالاخره با یکی از فروشگاه های فروش «گجت» رفتم ساعت مورد علاقه خودم را خریداری کردم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بالا روایت یکی از علاقه مندانبه  ساعت های هوشمند است که اخیرا برای ما ارسال کرده است، به همین بهانه تصمیم گرفتیم به بررسی خصوصات مثبت و منفی این ساعت ها بپردازیم.

ساعت هوشمند چیست؟
ساعت هوشمند ( به انگلیسی Smartwatch یا Smart watch ) ساعت های مچی کامپیوتری هستند که علاوه بر نمایش زمان، قابلیت انجام و پردازش برخی چیزهای دیگر را دارد .

ساعت های هوشمند در مدل های اولیه خود فقط توانایی انجام وظایفی مانند محاسبات ( ماشین حساب )،  ترجمه و یک سری از بازی های کامپیوتری را داشت.

در حالیکه به نسل جدید تر ساعت های هوشمند، توانایی اجرای نرم افزار های تلفن همراه نیز افزوده شد.

این در حالی بود که شمار کمی از ساعت های هوشمند در نسل جدید، دارای یک سیستم عامل خاص برای ارتباط بین کاربر و ساعت بودند؛ این نوع از ساعت ها به عنوان یک مدیا پلیر ( Media Player ) قابل حمل شناخته شده بودند که توانایی گوش دادن به رادیو و موسیقی و دیدن فیلم ها را از طریق هدست های بلوتوث دارا بودند.

ساعت های هوشمند امروزی نیز به موبایل های هوشمند متصل شده و با بکدیگر همگام میشوند و شما میتوانید بسیاری از کارهای موبایلتان را از طریق ساعت هوشمند انجام دهید. ( بدون استفاده از موبایل )

Smartband چیست؟
دستبند های هوشمند ( به انگلیسی Smartband) دستبند هایی هستند که همان قابلیت های ساعت های هوشمند را دارا میباشند؛ منتهی شکل و شمایل آنها مانند دستبند میباشد و کمی امکانات آن محدودتر است.

از Smartband ها بیشتر به عنوان دستنبدهای سلامتی در ورزش ها استفاده می‌کنند که این ها نیز قابلیت وصل شدن به گوشی های هوشمند و مشاهده برهی از Notification ها را دارند.

ساعت های هوشمند یا Smartwatch های کنونی چه ویژگی هایی دارند؟
ساعت های هوشمند در حال حاضر از یک بازار بالفعل چند صد میلیونی در سراسر جهان بهره مند است که علاوه بر دهها برنامه کاربردی (اپلیکیشن)، تا همین امروز هزاران برنامه کاربردی دیگر نیز توسط برنامه نویسان برای آن ها در دسترس قرار گرفته است. از باز کردن در منزل یا گاراژ از راه دور تا دریافت انواع اطلاعات مختلف و درخواست انواع نیازهای روزمره از جمله سفارش غذا، تاکسی و یا حتی فرستادن صدا، نقاشی یا متن به سایر تلفن های همراه و ساعت های هوشمند از جمله توانایی های ساعت های هوشمند است که البته در تمام محصولات شرکت های مختلف کم و بیش وجود دارد.

با ساعت‌های هوشمند دیگر لازم نیست در میان یک جلسه کاری در میان نگاه سنگین رئیس خود گوشی همراه را از جیب یا کیف خود در آورید تا پیام های تان را بخوانید بلکه به راحتی می توانید با نگاه کردن به ساعت خود، پیام ها و اطلاعات ضروری را روی صفحه ساعت بخوانید.

با ساعت خود می توان موسیقی را روی مبایل کنترل کرد، عکس گرفت، پیام فرستاد، پرداخت کرد و اطلاعات دریافت کرد. باطری این ساعت ها برای یک روز کاری دوام می آورد و سپس نیاز به شارژ دارد.

اما شاید مهمترین ویژگی ساعت های هوشمند کیت سلامتی باشد که بسیاری را مشتاق آن کرده است، ایجاد انگیزه و همچنین ثبت رکورد برای ورزش کردن است. که این فناوری از جمله جالب ترین امکانات ساعت های هوشمند محسوب می شود.

این فناوری که در آخرین محصول "اپل" به نامه "اپل واچ" به بهترین شکل خود در آمده است، عاملی است برای ورزش کردن مرتب، دویدن، بالا رفتن از پله ها و تمرین های فیزیکی روزانه برای بهینه سازی سوخت و ساز بدن که می تواند رکورد ورزش و همچنین سوزاندن کالری ها را نگه دارد و میزان تمرینات ورزشی تا هدف تعیین شده را روشن و همچنین به کاربر هر هفته گزارشی از پیشرفت خود بدهد.

اما ساعت های هوشمند می توانند تحول بزرگی در تحقیقات پزشکی و بهداشتی را نوید دهد، اگر میلیونها نفر از مردم در سراسر جهان با به دست کردن این ساعت، تمرینات ورزشی و عادات قابل اندازه گیری روزانه خود را ثبت و در اختیار موسسات پژوهشی قرار دهند، علوم پزشکی و بهداشتی با یک سرفصل تازه برای دستیابی و تحلیل آماری یافته های مرتبط با تشخیص و پیشگیری بیماریهای مختلف روبرو خواهد شد.

دیگر ویژه گی ها

* پتانسیل مستقل بودن ( یعنی یک تلفن- ساعت که مانند یک موبایل بر روی دستان شما بسته می شود )
* استفاده به عنوان یک ساعت
* دارای پردازنده و RAM
* دارای سیستم عامل
* دارای حسگر های شتاب سنج، دماسنج، ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما و حسگر ضربان قلب
* دارای دوربین اختصاصی

* صفحه نمایش لمسی
* مکالمه و ایجاد تماس های تلفنی
* ماشین حساب
* بلوتوث و NFC
* GPS و مسیریابی
* نمایش نقشه
* صفحه نمایش گرافیکی
* بلندگو
* میکروفن
* دارای حافظه داخلی و شیار کارت حافظه
* مودم های ارتباطی


دانلـــود// رونمایی از ساعت جدید اپل در روزهای اخیر

* گزارش از محمدرضا حیاتی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top