تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/01/03 - 12:37
کد خبر: 161872

گزارشی از فعالیت‌های انجمن اسلامی دانشجویان پیام نور اصفهان در سال 93؛

از جلسات ویژه «مجردین دانشگاه» تا عصرانه‌ی دانشجویی +تصاویر

از جلسات ویژه «مجردین دانشگاه» تا عصرانه‌ی دانشجویی +تصاویر

گرچه متولی اصلی آموزش عالی کشور، یعنی وزارت علوم در سال 93 یکی از پرحاشیه ترین و پرکارترین وزارت خانه ها بود، اما در این بین تشکل های دانشجویی نیز یکی از سال های پرفعالیت خود را پشت سرگذاشتند. انجمن اسلامی دانشجویان پیام نور اصفهان یکی از تشکل هایی بود که در سال 93، فعالیت‌های خود را در حوزه های مختلف دنبال کرد؛ که در ادامه مهمترین آین فعالیت ها آمده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: گرچه متولی اصلی آموزش عالی کشور، یعنی وزارت علوم در سال 93 یکی از پرحاشیه ترین و پرکارترین وزارت خانه ها بود، اما در این بین تشکل های دانشجویی نیز یکی از سال های پرفعالیت خود را پشت سرگذاشتند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان پیام نور اصفهان یکی از تشکل هایی بود که در سال 93، فعالیت‌های خود را در حوزه های مختلف دنبال کرد؛ که در ادامه مهمترین آین فعالیت ها آمده است.

کرسی آزاداندیشی "شبکه ها اجتماعی،تهدیدها و فرصت ها"
آخرین برنامه ی شورای مرکزی سوم انجمن اسلامی دانشجویان کرسی آزاد اندیشی "شبکه های اجتماعی، تهدیدها و فرصت ها" بود؛ این کرسی آزاد انیشی در روز سه شنبه 30 اردیبهشت در سالن شهید حمصیان برگزار شد.

اردوی "کوهگشت بانوان"
دختران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان در روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت به اردویی چند ساعته برفراز کوه صفه واقع در جنوب شهر اصفهان  رفتند. از جمله برنامه های این کوهگشت میتوان به  زیارت شهدای گمنام، مسابقه، عصرانه و سخنرانی حجت الاسلام رفیعی اشاره کرد.

جشن گوهر آفرینش
جشن گوهر آفرینش به مناسبت میلاد بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) از طرف انجمن اسلامی برگزار شد. جشن گوهر آفرینش در روز یکشنبه، 31 فروردین در سالن شهید حمصیان برگزار شد. میهمانان ویژه ی این جشن، دو بانوی تازه مسلمان شده از کشور مکزیک بودند.

چهارمین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان
انتخابات چهارمین دوره ی شورای مرکزی انجن اسلامی دانشجویان، طبق روال قبلی و پس از برگزاری جلسه ی مجمع عمومی جهت بررسی یکسال گذشته، در اردیبهشت 93 برگزار شد.

دانشجویان پس از ثبت نام برای نامزدی در انتخابات توسط هیئت موسس انجمن اسلامی تایید صلاحیت شدند و انتخابات این دوره از 20 لغایت 24 اردیبهشت ماه برگزار و نتایج آن در اول خردادماه مشخص شد.

در پی مشخص شدن نتایج انتخابات، و برگزاری اولین جلسه ی شورای مرکزی دبیر تشکیلات و همچنین دبیر دیگر کمیته های انجمن اسلامی مشخص تعیین شدند.

نشست صمیمی اعضاء انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور اصفهان
نشست صمیمی اعضاء انجمن اسلامی در بعد از ظهر روز سه شنبه 31 تیر، با همراهی اعضاء قدیمی انجمن در دفتر انجمن اسلامی برگزار شد.

در این جلسه دبیر انجمن اسلامی ضمن توضیح روند انتخابات انجمن، از آمادگی و برنامه ریزی دبیر کمیته ها برای سال پیش رو خبر دادند؛ و سپس حاضرین به معرفی خود پرداختند و دبیر کمیته ها ضمن معرفی خود از برنامه های خود در سال جاری صحبت کردند.

در پایان ابوالفضل مظاهری دبیر انجمن اسلامی ضمن تشکر از حاضرین، خواستار همکاری روزافزون آنها با انجمن اسلامی شدند.

حضوری فعال و کسب عضویت دائم در پانزدهمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور، در پانزدهیم نشست سالیانه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور با حضور خود توانست از حالت ناظر به حالت دائم عضویت در اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیاید.

در حاشیه ی این نشست نمایشگاهی که به منظور نمایش و گزارش عملکرد انجمن های اسلامی برگزار شد،که غرفه ی دانشگاه پیام نور موفق به کسب عنوان سوم این نمایشگاه گردید.

یادبود فرخنده ترین پیوند آسمانی!
"عشق زمینی، نردبان آسمانی" جشنی  بود که هر ساله به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)  به منظور گرامیداشت این روز فرخنده در سالن شهید حمصیان دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان برگزار شد ولی امسال به دلیل تغییر مکان سالن و آماده نبودن سالن جدید، با پربایی ایستگاهی به یادبود این روز فرخنده در حیاط دانشگاه مرکز اصفهان و در ساختمان اصلی دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.

در طول برگزاری ایستگاه با پخش بسته های ویژه ای روز به دانشجویان، اساتید، و کارمندان دانشگاه اهدا شد.

ایستگاه یادبود روز ازدواج در روز شنبه 5 مهرماه برگزار شد.

تغییر حال و هوای دانشگاه، با دعای عرفه!
دعای پر فیض عرفه، در روز شنبه 12 مهر، دومین برنامه ی انجمن اسلامی دانشجویان بود که، با همکاری بسیج دانشجویی برگزار شد و با استقبال خوب دانشجویان را همراه داشت. در این مراسم معنوی، حجت الاسلام آل علی، عضو هیئت علمی دانشگاه، پیرامون عظمت و اهمیت این روز به سخنرانی پرداخت. و مداحان اهل بیت نیز دعای عرفه را زمزمه کردند. پخت آش به وسیله ی نذورات داشجویان و پذیرایی از دانشجویان از دیگر قسمت های این مراسم معنوی بود.

حضور در نمایشگاه استقبال از دانشجویان جدیدالورود
نمایشگاه استقبال از دانشجویان جدیدالورود و معرفی انجمن ها و تشکل ها دانشجویی از 16 مهر به مدت یک هفته در دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان برگزار شد. انجمن اسلامی دانشجویان هم با سه غرفه، دو غرفه در دانشگاه مرکز اصفهان و یک غرفه در دانشکده ی فنی مهندسی و هنر به استقبال جدیدالورود رفت. از جمله برنامه های این غرفه ها،نشر و توزیع ویژه نامه ی روزانه ی نشریه مثبت صفر و ثبت نام کارگاه های آموزسی ازواج ویژه مجردین بود.

برگزاری جشن امامت امام علی(ع)، در دانشگاه!
اولین برنامه ی سالن جدید دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان،جشن امامت امام علی(ع) بود که توسط اعضای انجمن اسلامی دانشجویان رقم خورد.

جشن عید غدیر، 20 مهر با پخش آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با سخنرانی حجت الاسلام عظیمی فر پیرامون ولایت امام علی(ع) دنبال شد.

شعرخوانی استاد ناصحی از شعرای شهر اصفهان، و اجرای موسیقی سنتی از دیگر آیتم های این جشن بود.

میهمان ویژه ی جشن عید غدیر، مستبصری از کشور کنگو بود، به نام مصباح، که خلاصه ای از چگونگی تشرفش به دین اسلام و گرایش مذهب شیعه را بیان کرد.

پیش از سخنرانی مصباح هم دانشجویان سادات فعال با اهدای شاخه ی گل و شال سبز، توسط دکتر زمانی رئیس و فتحی مسئول روابط عمومی دانشگاه تکریم شدند، این جشن، با توزیع نان جو در میان حاضرین پایان یافت.

گفتنی ست همزمان با این جشن در مرکز اصفهان، ایستگاه صلواتی عید غدیر در دانشکده فنی مهندسی و هنر برپا شد.

برگزاری اردوی  زیارتی – فرهنگی  "دختران باران"
اردوی دو روزه "دختران باران" که در سوم و چهارم آبان ماه با حضور 130 نفر از دانشجوی دختر این دانشگاه برگزار شد اولین اردوی انجمن اسلامی در سال جدید بود.

در این اردو دانشجویان در اولین شب از محرم با حضور در شهر مقدس قم، به حرم حضرت  معصومه(ص)مشرف شدند و از نزدیک شاهد تعویض پرچم گنبد حرم آن حضرت نیز بودند.همچنین

دانشجویان در مسجد مقدس جمکران ضمن زیارت و مناجات با امام عصر(عج)، از برنامه فرهنگی و سخنرانی پیرامون تاریخچه مسجد جمکران استفاده کردند.

دختران باران همچنین ضمن بازدید از اماکن تاریخی کاشان و زیارت شاهزاده ابراهیم، به زیارت امامزاده علی‌بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال رفتند.

پنج جلسه "فصل عاشقی" ویژه مجردین دانشگاه!
"فصل عاشقی" عنوان کارگاه های آموزشی مباحث پیش از ازدواج بود که توسط انجمن اسلامی دانشجویان با محوریت ملاک‌های انتخاب، روش تشخیص ملاک‌ها و مراحل تشخیص، ویژه مجردهای دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد.

این کارگاه ها با هدف بررسی مشکلات و موانع ازدواج و پرداختن به مقوله سبک زندگی در پنج جلسه به صورت هفتگی، با حضور حجت الاسلام جمشیدیان، مشاور ازدواج از مرکز مشاوره انشاء،در سالن شهید حمصیان دایر شد.

از برنامه های جانبی این کارگاه ها، پرسش و پاسخ، تریبون آزاد، و ایستگاه USB ارسال کلیپ با موضوع ازدواج ،میتوان نام برد.

این کارگاه ها با همکاری نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری اجرا شد.

عصرانه ی دانشجویی به مناسبت  روز داشجو!
 اردوی نیم روزه عصرانه ی دانشجویی دومین اردوی انجمن اسلامی بود که با حضور 80نفر از اعضاء جدید انجمن اسلامی،هفدهم آذر به مناسبت روز دانشجو در  باغ جوان اصفهان برگزارشد.
اجرای  گعده هایی جهت معرفی افراد جدید و آشنایی با اعضاء فعال انجمن اسلامی و همچنین آشنایی با اهداف و روند فعالیت انجمن اسلامی از برنامه های این اردوی بود.
در پایان این اردو از دانشجویان با کیک یادبود روز دانشجو پذیرایی شد.

نمایشگاه پوستر روز دانشجو
نمایشگاه پوستر بدر دانشکده فنی و مهندسی در 16 آذر از دیگر برنامه های این تشکل بود.

ایستگاه اربعین حسینی
از دیگر برنامه های مذهبی، ویژه اربعین حسینی ایستگاه صلواتی با پخش شله زرد نذری بود. این ایستگاه در 20آذر برگزارشد.

ایستگاه صلواتی دهه فاطمیه
دهه ی فاطمیه به همت انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده ی فنی مهندسی و هنر پیام نور اصفهان نیز گرامی داشته شد. در ایستگاه انجمن اسلامی از دانشجویان به صرف شیرکاکائو پذیرایی کرد.

اکران فیلم "خانه ای کنار ابرها"
فیلم سینمایی خانه ای کنار ابرها از جمله آخرین برنامه های کمیته ی فرهنگی انجمن اسلامی در سال 93بود. این فیلم سینمایی که با استقبال خوبی مواجه شد، در روز دوشنبه18 اسفند در سالن شهید حمصیان اکران شد.

نمایشگاه عفاف و حجاب "عطر ریحان"
نمایشگاه عفاف و حجاب "عطر ریحان" به همت انجمن اسلامی با هدف ترویج حجاب برتر و کامل تر از 16 تا 21 اسفند در دانشکده ی فنی مهندسی و هنر برگزار شد.
نمایشگاه "عطر ریحان" که استقبال پرشور دانشجویان را همراه داشت؛ به مدت یک هفته، از16الی21اسفند، عرضه کننده ی انواع چادر،مقنعه، روسری و دیگر ملزومات حجاب با تخفیف ویژه به دانشجویان بود.

در کنار این نمایشگاه تریبون مکتوب حجاب برای بازدید کنندگان دایر بود.

دوره ی آموزشی تربیت مربی فرهنگی
دوره ی آموزشی تربیت مربی از جمله برنامه های اجرایی توسط کمیته ی آموزش این تشکل می باشد. این دوره ی آموزشی مدت دوساله، با هدف تربیت دانشجویان برای دوره های مربی گری برگزار میشود.

برپایی هیئت دانشجویی "عطریاس" ویژه دختران دانشگاه!
هیئت دانشجویی عطریاس که شروع کار خود را از روز دختر، مصادف با میلاد کریمه ی اهل بیت در  تابستان بنا کرد؛ از جمله برنامه های هفتگی انجمن اسلامی بود.

هیئت دخترانه عطریاس در نیم سال اول با موضوع سبک زندگی پنج شنبه ی هر هفته ساعت11، با دعوت از سخنرانان بنام شهر کار خود را شروع و همزمان با برگزاری جلسات سخنرانی در ماه محرم و صفر، ویژه ایام سوگواری امام حسین(ع) ایستگاه های صلواتی برگزار کرد.

عطریاس در نیم سال دوم، هر هفته چهارشنبه ها با موضوع جایگاه زن در اجتماع با سخنرانی حجت الاسلام شاه حسینی، از ساعت 10:30 میزبان دانشجویان دختر دانشگاه خواهد بود.

از دیگر برنامه های این هیئت دانشجویی، میتوان به برگزاری ویژه برنامه ی شهادت حضرت اشاره کرد.

این ویژه برنامه در ابتدا با سخنرانی حجت الاسلام شاه حسینی  آغاز و سپس با قرائت زیارت حدیث شریف کساء توسط مداح اهل بیت ادامه یافت. در پایان این مراسم بین دانشجویان و کارمندان و مسئولین دانشگاه  شله زرد نذری توزیع شد.

المان سازی  فضای دانشگاه به مناسبت عید نوروز با عنوان "نوروز فاطمی"،که در قالب چیدن  سفره ی هفت سین فاطمی در محیط دانشگاه، و توزیع تنگ ماهی مزین به نام حضرت فاطمه و ربان سبز بین دانشجویان فعال فرهنگی و کارمندان دانشگاه تدارک دیده شد از جمله دیگر برنامه های این هیئت بود.

راه اندازی نسخه ی اینترنتی نشریه ی"مثبت صفر" و چاپ نسخه ی کاغذی
مثبت صفر  نشریه ی دانشجویی تشکل انجمن اسلامی دانشجویان که به صورت گاهنامه و در قطعه ی روزنامه ای و تیراژ1000نسخه اولین شماره ی خود را در نیمه ی اول آذر ماه منتشر کرد.
انجمن اسلامی دانشجویان در پی تحقق و تکمیل اهداف نشریه مثبت صفر، نسخه ی اینترنتی این نشریه و همچنین دیگر شبکه های مجازی را راه اندازی کرد.

ناگفته نماند نشریه مثبت صفر با شرکت در اولین جشنواره ی منطقه چهار کشوری موفق به کسب یک مقام اول و دو مقام سوم شد.

برنامه های دیگر انجمن اسلامی پیام نور مرکز اصفهان به روایت عنوان و تصویر
برگزاری مسابقه ی کتاب خوانی "مطلع مهر" و زن آنگونه که باید باشد"، چاپ و توزیع نشریه ی هفتگی فرست با همکاری کمیته ی فرهنگی و سیاسی، برگزاری کلاسهای  آموزشی فتوشاپ و اخلاق تشکیلاتی، ونشر بیانیه و نامه توسط کمیته ی سیاسی از دیگر برنامه های انجمن اسلامی دانشجویان پیام نور مرکز اصفهان در سال 93 میتوان نام برد.  

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top