تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/01/09 - 10:40
کد خبر: 162024

انیمیشن «گزینه‌های روی میز» نسخه ایرانی پت و مت آمریکایی:

گزینه‌های «جدی» روی میز آمریکا سوژه «طنز» هنرمندان ایرانی +فیلم

گزینه‌های «جدی» روی میز آمریکا سوژه «طنز» هنرمندان ایرانی +فیلم

این اثر نگاهی طعنه آمیز دارد به صحبت‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا که - در راستای سیاست چماق و هویچ - در موازات مذاکرات تیم ایرانی با سران پنج بعلاوه یک، با یک فرار رو به جلو همچنان از گزینه نظامی برضد ایران سخن می‌گویند.

خبرنامه دانشجویان ایران: انیمیشن جذاب گزینه های روی میز ساخته عباس عسگری کارگردان خوش ذوق کرمانی است که توانست در پنجمین دوره جشنواره عکار لوح افتخار بخش پویانمایی را دریافت کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اثر نگاهی طعنه آمیز دارد به صحبت‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا که - در راستای سیاست چماق و هویچ - در موازات مذاکرات تیم ایرانی با سران پنج بعلاوه یک، با یک فرار رو به جلو همچنان از گزینه نظامی برضد ایران سخن می‌گویند.

اثر پویانمایی «گزینه های روی میز» بصورت بدون کلام و صامت تهیه شده است و کاراکترهای کمیک باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و جان کری، وزیر امور خارجه این کشور دو شخصیت اصلی داستان آن هستند. پویانمایی گزینه های روی میز با داشتن دو کاراکتر O  و K در واقع الهام گرفته و تداعی کننده دو کاراکتر آشنا و کودن پت و مت است.

دانلود

در این انیمیشن باراک اوباما کاراکتر «O» و جان کری کاراکتر «K» انیمیشن، در حال جا دادن گزینه های خود بر روی میز کارشان هستند، اما با قراردادن پرونده گزینه نظامی علیه ایران بر روی پرونده های بی ثمر دیگری که از گذشته برجای مانده، میز به یکباره در هم می شکند...

انیمیشن از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است و از این حیث مخاطب را راضی می کند. مدت زمان انیمیشن 4 دقیقه است. انیمیشن گزینه های روی میز اولین بار در اختتامیه جشنواره «مرگ بر آمریکا» اکران شد. عباس عسگری به غیر از این انیمیشن زیبا، آثاری همچون جشن مدادرنگی ها، مجموعه سربازان بین الملل و جایزه ایرانی اوباما را تولید کرده است. این کارگردان جوان اخیرا قسمت دوم این انیمیشن را با نام «جایزه ایرانی اوباما» ساخته است.

به گفته کارگردان گزینه های روی میز، این انیمیشن درباره صحبت های رییس جمهور آمریکا علیه ایران است که با کلید واژه گزینه های روی میز مطرح می شود و این انیمیشن پاسخی به این صحبت ها و تحریم هاست. تهیه کننده این اثر فرهاد امین زاده است. همچنین انیمیشن «گزینه های روی میز» به سفارش مرکز هنرهای رقومی بسیج تولید شده است.

عباس عسگری کارگردان انیمیشن جذاب «گزینه های روی میز» نکته مهم و وجه تمایز جشنواره فیلم عمار را مردمی بودن و اکران عمومی آثار جشنواره می داند و معتقد است جشنواره عمار تا چند سال آینده می تواند یک پدیده جریان ساز در فیلم مستند و انیمیشن شود.

شایان ذکر است عسگری سال گذشته و در چهارمین دوره جشنواره، انیمیشن «سربازان بین الملل» را راهی بخش مسابقه کرده بود که توسط هیأت داوران برگزیده شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top