تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/01/06 - 15:18
کد خبر: 162053

بازبینی ورزش کشور در سال 93 (2)؛

از نداشتن حرف برای گفتن در جام‌جهانی تا گربه رقصانی‌ با طعم پرتقال

از نداشتن حرف برای گفتن در جام‌جهانی تا گربه رقصانی‌ با طعم پرتقال

شایعه عدم تمدید قرارداد کی‌روش، تنها مسئله‌ای بود که جنس حرف و حدیث‌های پیرامون حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی را جور کرد؛ شایعاتی که بیش از اینکه عینیت پیدا کند، فشار را بر کمپ تیم ملی در برزیل به تدریج اضافه می‌کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین رویداد مهم ورزشی در سال 1393، حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل بود.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان با قدرت‌های برتر جهان در برزیل، می‌توانست محک خوبی برای تیمی که کی روش بیش از دو سال روی آن کار کرده بود باشد.

شایعه عدم تمدید قرارداد کی‌روش، تنها مسئله‌ای بود که جنس حرف و حدیث‌های پیرامون حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی را جور کرد؛ شایعاتی که بیش از اینکه عینیت پیدا کند، فشار را بر کمپ تیم ملی در برزیل به تدریج اضافه می‌کرد.

ماجرا از این قرار بود که کی‌روش اصرار داشته تا قرارداد خود را پیش از بازی با نیجریه تمدید کند اما به نظر می‌رسید علی کفاشیان به دلیل قیمت بالا و البته نوع رفتارها و برخوردهای کی‌روش٬ برای تمدید قرارداد این مربی پرتغالی کمی درنگ کرده بود؛ اما اتفاق جالب٬ ضرب‌الاجلی بود که کی‌روش به فدراسیون فوتبال تا پیش از بازی با نیجریه داده بود.

تقریباً می‌شد فهمید که منظور کی‌روش از این ضرب‌الاجل چیست، وی در این باره گفته بود: «نمیخواهم احساس کنم نتیجه بازی نیجریه٬ سرنوشتم را تعیین می‌کند. من تا پیش از این هم تمام تلاش خودم را کرده‌ام.»

با این همه، بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، به ترتیب برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی انجام شد و به عقیده کارشناسان، تیم ملی ایران که انتظار می‌رفت با قرعه نسبتا مناسبش، حداقل یک مرحله صعود کند، ضعیف‌ترین حضور خود در تاریخ جام‌های جهانی فوتبال را تجربه کند.

جالب تر این بود کارلوس کی‌روش که پیش از بازی با نیجریه، به علت عدم تمدید قرار دادش، گفته بود که به ایران می‌آید و در یک کنفرانس مطبوعاتی، تمام حرف‌هایش را می‌زند، به کشور بازنگشت و گفت که می‌خواهد استعفا دهد.

البته کی‌روش این جمله را بعد از پایان جام ملت‌های آسیا نیز تکرار کرد اما باز هم در تیم ملی ماند.

جام‌جهانی فوتبال اما اگر برای تیم ملی "آب" نداشت، برای عده‌ای "نان" داشت؛ برخی رسانه‌های داخلی برای داغ کردن تنورشان در حمایت از کارلوس کی‌روش سنگ تمام گذاشتند و این به جایی رسید که در بازی مقابل بوسنی و هرزگوین، تیم ملی ایران سه بر یک عقب افتاد، ولی گزارشگر بازی مشغول چانه زنی برای شغل آینده کارلوس کی‌روش بود! (از اینجا ببینید)

از طرفی این بلبشوها فرصتی بود برای ماهیگرفتن سرباز فراری‌ها از آب گل‌آلودی که حواشی حضور تیم ملی در جام جهانی درست کرده بود؛ این اما بعدا به یکی از مهمترین شروط کی‌روش برای تمدید قراردادش نیز تبدیل شد و ستادکل نیروهای مسلح نیز به استثناء زیر بار این شرط رفت؛ این مورد، متعاقبا در گزارش‌های بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عدم حضور علی کریمی و سیدمهدی رحمتی در لیست نهایی کارلوس کی‌روش برای اعزام به جام جهانی، حضور برخی بازیگران به همراه تیم ملی در برزیل و ریخت و پاش‌های اینچنینی نیز از دیگر حواشی جام جهانی فوتبال و تیم ملی ایران بود.

کارنامه فنی تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل

تیم ملی کشورمان بعد از دو بازی کاملا تدافعی در مقابل نیجریه و سپس آرژانتین، مقابل بوسنی و هرزگوین به میدان رفت؛ برخلاف نتایج معقولی که تیم ملی در دو بازی اول کسب کرده بود این انتظار می‌رفت تا با پیروزی مقابل بوسنی، جواز حضور در مرحله بعد جام جهانی، دور از دستان شاگردان کارلوس کی‌روش نباشد اما شرایط با چرخشی 180 درجه‌ای طور دیگری رقم خورد.

بازی سوم ما در جام جهانی نشان داد که چنته تیم ملی ایران با همیشه تفاوتی نکرده و خالی است و یک امتیاز حاصل از دو بازی اول نیز به لطف ترکیب تدافعی بود که کی‌روش روانه میدان کرده بود.

در بازی سوم جام جهانی مقابل بوسنی که تیم ملی ایران نیاز به حمله و گل داشت، شاهد بروز یک بازی فرسایشی میان دو تیم بودیم که حتی منجر به بیرون کشیدن اشکان دژاگه، بازیکن کلیدی تیم ملی از زمین بازی هم شد و این تعویض معنای خوبی نداشت.

در مجموع کارنامه عملکرد فنی تیم ملی ایران در بازی‌های جام جهانی 2014 برزیل با 1 امتیاز و عنوان چهارم در گروه و یکی مانده به آخر این تورنومنت، بسته شد و تیم ملی کشورمان نشان داد جایی که دفاع کرد، به زحمت نتیجه معقولی گرفت و جایی که بازی کرد و بیشتر درگیر با فضای میدان مسابقه شد، حرفی برای گفتن نداشت.

با این همه، راهیابی قدرتمندانه تیم داوری کشورمان به رقابت‌های جام جهانی و قرار گرفتن علیرضا فغانی به عنوان داور چهارم در کنار مستطیل سبز افتتحایه و بازی‌های دیگر جام، برگ سبزی بود که از جام جهانی برای کشورمان به ارمغان آمد و زمینه‌ای شد تا فغانی بعدا توانست به عنوان داور اصلی، فینال جام ملت‌های آسیا را سوت بزند.

در ادامه، خلاصه بازی‌های تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل را می‌بینید:

خلاصه بازی ایران و نیجریه

دانلـــــــــود

*****

خلاصه بازی ایران و آرژانتین

دانلــــــــــود

*****

خلاصه بازی ایران و بوسنی

دانلـــــــــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
جواد
1394/01/08 - 02:52

خسته نباشید.خواستم بگم تو جام جهانی32تیم حضور دارن و ایران اگه 27 شده.نمیشه تیم یکی مونده به اخر!!!!!
فاطمه
1394/01/08 - 10:53

سلام خیلی غیر منصفانه بود
ایران مقابل آرژانتین یکی از بهترین بازی های 30سال اخیررو به نمایش گذاشت
مثلااگر علی پروین یا حمیددرخشان یاهرکس دیگه ای مربی تیم بود بهتر نتیجه میگرفت؟؟؟؟
ناشناس
1394/01/08 - 18:54

واقعاً این تحلیل یک فوتبالی بود یا یک حامی وزیر ورزش؟؟؟ تا اونجایی که یادمه تو دوره قبل هم به زور یک امتیاز گرفتیم، تاره اونجا تا دقیقه نود جلو آرژانتین مقاومت نکرده بودیم، همین که بازیکنان با هم متحد اند و برای کشور می جنگند برای فوتبال ما کافیه فک کنم ....
تورهای مسافرتی آفری
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top