تاریخ انتشار: جمعه 1394/01/07 - 14:06
کد خبر: 162115

هفت راه برای سرگرمی در عید با اینترنت

هفت راه برای سرگرمی در عید با اینترنت

در گذشته فکرکردن به ساعت‌های بیکاری بدون هرگونه روش برای سرگرم شدن غیرقابل تحمل بود، اما امروز با ورود اینترنت جایی برای نگرانی نیست، می‌توان وقت‌های مرده خود را به تعطیلاتی زیبا و سرگرم‌کننده تبدیل کرد و به جای شمارش ثانیه‌های باقی‌مانده، لحظاتی شاد برای خود ساخت.

خبرنامه دانشجویان ایران: تعطیلات نوروز همزمان با شروع دید و بازدیدهای خانوادگی و سرزدن به دوستان و آشنایان، گردش و مسافرت و هزاران کار دیگر که موجب می‌شود کمتر در خانه ماندگار شوید. اما چه بسیارند افرادی که برحسب شرایط، موقعیت رفتن به گردش و دیدوبازدید را ندارند، مجبورند تنها بمانند و برای گذراندن وقت خود بدون هرگونه سرگرمی حسرت بخورند و به‌دنبال راهی برای سرگرم کردن خود و پرهیز از شمارش ساعت‌های انتظارند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در گذشته فکرکردن به ساعت‌های بیکاری بدون هرگونه روش برای سرگرم شدن غیرقابل تحمل بود، اما امروز با ورود اینترنت جایی برای نگرانی نیست، می‌توان وقت‌های مرده خود را به تعطیلاتی زیبا و سرگرم‌کننده تبدیل کرد و به جای شمارش ثانیه‌های باقی‌مانده، لحظاتی شاد برای خود ساخت.

اما چگونه؟ کافی است سری به اینترنت بزنید و با گشت‌زدن در دنیای مجازی، هم مطالبی آموزنده یاد بگیرید و هم خود را سرگرم کنید. شما با گشت‌وگذار در اینترنت و سر زدن به سایت‌های مختلف می‌توانید سایت‌های جذابی را پیدا کنید و ساعت‌ها با آنها سرگرم شوید.

شبکه‌های اجتماعی
سرزدن به شبکه‌های اجتماعی، بررسی ایمیل‌ها، گفت‌وگو با دوستان و دیدن عکس‌های جالب و قدیمی از خود، دوستان و خانواده و مرور خاطرات گذشته می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و در خود فرو برد، اما توجه داشته باشید که تنها ایراد این کار، این است که انتهایی ندارد.

سرزدن به کتابخانه‌های مجازی
اگر دوستدار مطالعه هستید و به‌دنبال کتاب‌های جدید برای مطالعه می‌گردید، سرزدن به کتابخانه‌های مجازی و رایگانی که هزاران جلد کتاب را برای مطالعه و دانلود در اختیار شما قرار می‌دهند، بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

با گسترش کتابخانه‌های صوتی و سایت‌هایی که کتاب‌های مختلف را به صورت صوتی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز می‌تواند شما را در بسیاری از مواقع یاری کند تا بتوانید متن کتاب‌های مختلف را به‌راحتی بشنوید.

سایت‌هایی چون کتابخانه ملی (nlai.ir‌)، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای (booki.ir‌)، نور (noorlib.ir)، سمت خدا (samtekhoda.tv3.ir) یا اگر علاقه‌مند به نرم‌افزاری برای موبایل هستید، اپلیکیشن‌های کتابخانه موجود در بازار چون فیدیبو و تاقچه گزینه‌های خوبی هستند.

تماشای فیلم نیز یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه انسان‌ه است. فیلم‌های پرشماری را می‌توان به رایگان در اینترنت تماشا کرد، از فیلم‌های مستند و آموزشی گرفته تا انواع فیلم‌های داستانی و .... که می‌توان ساعت‌ها به تماشای آنها نشست و سرگرم شد. اگر به فیلم کوتاه وکلیپ‌های مختلف علاقه‌مندید به سایت‌هایی چون آپارات (aparat.com‌) و سپهر (sepehrv.com‌) سری بزنید.

گردشگری مجازی
اصطلاحی که به‌تازگی در صنعت گردشگری رایج شده گردشگری مجازی است؛ که به شما امکان می‌دهد بدون هزینه و به‌وسیله اینترنت به نقاط مختلف جهان سرزده و اماکن تاریخی و دیدنی آن نقطه را دیده و از دیدن آنها به‌صورت سه‌بعدی لذت ببرید.

اگر به دیدن شهرها، مناظر از نمای بالا علاقه‌مندید، سرزدن به گوگل‌ارت و تماشای مناظر طبیعی و خیابان‌ها جالب است. اما اگر به تاریخ و دیدن عکس و فیلم موزه‌ها، شهرها و ... علاقه‌ دارید، سایت‌های گردشگری مجازی چون عاشورا (سفر به اماکن مذهبی) و گردشگری مجازی ایران (iranvtn.ir ) را از دست ندهید.

سرگرم شدن با گوگل
سایت گوگل می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند، تنها کافی است از صفحه‌ این جست‌وجوگر دور نشوید. به جست‌وجوی مطالب مختلف پرداخته یا خود را با امکانات نهفته در سیستم‌عامل گوگل سرگرم کنید. با وارد کردن عباراتی چون (do a barrel roll‌‌) چرخاندن 360 درجه‌ای صفحه‌ گوگل، (tilt‌) کج کردن صفحه‌ گوگل و ... شما به دنیایی از سرگرمی وارد خواهید شد.

بازی‌های مختلف
اگر به بازی علاقه‌مندید، یکی از امکانات اینترنت بازی‌های آن است که می‌توان به‌وسیله آن خود را سرگرم کرد. اما توجه داشته باشید که در انتخاب بازی‌ها به سن و ویژگی‌های بازی مورد علاقه خود توجه کنید؛ چون بعضی از بازی‌ها وابستگی آورند.

دانلود نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های کاربردی
در زمان به‌دست آمده می‌توانید با سرزدن به سایت‌های معرفی نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف؛ بنا به نیاز، سیستم و موبایل خود را به مفیدترین صورت ممکن درآورده و از آن استفاده کنید. سایت‌هایی چون گوگل‌پلی یا کافه‌بازار (cafebazaar.ir‌) انتخاب‌های زیادی را در مقابل‌تان قرار خواهند داد.

دوستداران هنر
دوستداران هنر نقاشی نیز می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مربوطه به طراحی و نقاشی بپردازند. برای این کار می‌توان به سایتی همچون (picassohead.com‌) که سایتی برای مشتاقان نقاشی؛‌ آن‌هم به سبک پیکاسو است مراجعه کرد. اگر به سایت‌هایی برای تماشای اشکال زیبای هندسی، مناظر دریا و گوش سپردن به موسیقی زیبای نسیم و صدای امواج دریا نیز علاقه‌مندید، سری به سایت‌های (secretsfornicotine.com) ،(donothingfor2minutes.com) ،(rainymood.com ) بزنید. با سرزدن به سایت‌های آموزشی، روان‌شناسی نیز می‌توانید بر اساس علاقه خود ساعت‌ها سرگرم شوید و مطالب جدیدی را بیاموزید.

منبع: عصرارتباط - علی نعمتی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top