تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/01/24 - 13:55
کد خبر: 163561

ادغام اورژانس و هلال احمر منتفی است

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه ادغام اورژانس با هلال احمر به هیچ وجه مطرح نیست، گفت: امیدواریم هلال احمر در اورژانس هوایی و دریایی به وزارت بهداشت کمک کند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس در مورد بحث هم‌افزایی و همکاری اورژانس و هلال‌احمر در طرح نوروزی امسال توضیحاتی داد.

وی با بیان اینکه موضوع ادغام به هیچ وجه برای هلال‌احمر و اورژانس مطرح نیست، گفت: این دو نهاد باید ماموریت‌هایی که انجام می‌دهند را با یکدیگر هماهنگ کنند چرا که این هماهنگی به نفع مردم خواهد بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکسری مسئولیت‌ها را اورژانس طبق قانون بر عهده دارد و نمی‌تواند آنها را به کس دیگری واگذار کند همین طور هلال‌احمر نیز وظایفی از جمله رهاسازی دارد که آنها نیز نمی‌توانند این مسئولیت را واگذار کنند.

وی با بیان اینکه بنابراین لازم است این دو نهاد در ماموریت‌ها با یکدیگر هماهنگی کامل داشته باشند، گفت: متأسفانه اکنون در بعضی از جاده‌ها هلال احمر یک سوی جاده و اورژانس سوی دیگر پایگاه دارند و هردو برای یک عملیات هزینه می‌کنند که این موضوع باید با هماهنگی رفع شود تا هزینه‌کرد‌ها کاهش یابد.

هاشمی در مورد تعدادی از مأموریت‌های هلال‌احمر گفت: در بعضی بخش‌ها وزارت بهداشت توان و اعتبار لازم برای ورود به موضوع را ندارد و مانند موضوعات اورژانس هوایی و اورژانس دریایی که ما امیدواریم هلال احمر در این موضوعات ما را همراهی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امدادگران هلال‌احمر می‌توانند کارهای مقدماتی اورژانس مانند رگ‌گیری و غیره را انجام دهند، گفت: اگر امدادگران آموزش لازم را دیده باشند ما به آنها این مجوز را می‌دهیم.

وزیر بهداشت افزود: مشکلی که وجود دارد این است که در هلال‌احمر دوستان امدادگر از جمله داوطلبان آموزش کافی در زمینه کارهای ابتدایی اورژانس را ندیده‌اند، اگر این مشکل برطرف شده و آنها آموزش ببینند ما از انجام اقدامات اولیه اورژانسی توسط آنها استقبال می‌کنیم.

وی به طرح نوروزی امداد حوادث و به خصوص حوادث جاده‌ای اشاره کرد و گفت: طرح نوروزی امسال خیلی خوب اجرا شد اما به عقیده من می‌تواند برای سال آینده بهتر نیز شود.

هاشمی افزود: امدادرسانی خوب بود و من معتقدم که با وجود اینکه طرح امسال نقایصی دارد که باید برطرف شود اما در مجموع بهتر از سالهای گذشته اجرا شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top