تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/01/27 - 09:38
کد خبر: 163795

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا درباره حوادث یمن

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بیانیه را درباره حوادث اخیر در یمن صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَیَنصُرَ‌نَّ اللَّـهُ مَن یَنصُرُ‌ه إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ- سوره حج آیه 40

"مگر مسلمانان نمى‏ بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس‏نماهاى بی شعور حوزه هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه¬داران بر مظلومین و پابرهنه‏ها، و در یک کلمه اسلام امریکایى را ترویج مى‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهان¬خوار مى‏گذارند." صحیفه امام، ج21، ص 80و81"

حوادث تلخ و رقت باری که این روزها در کشور اسلامی یمن در حال روی دادن است دل هر انسان دردمندی را به درد می آورد. حوادثی که ناشی از اتحاد میان دشمنان اسلام یعنی آمریکا و اسراییل از یک سو و رژیم وهابی آل سعود و حکام خود فروخته ی برخی کشورهای منطقه از سوی دیگر می باشد. اسلحه ای که باید غده ی سرطانی منطقه اسرائیل جنایتکار را هدف قرار دهد و در جهت دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف شلیک شود با هدایت مستقیم صهیونیستها نه تنها ملت مسلمان یمن را بلکه کل مسلمانان را هدف قرار گرفته است. تلاش جهت بسیج نمودن کشورهای اسلامی علیه یک ملت مظلوم مسلمان و بانگ تفرقه انداختن بین مسلمانان ما را یاد جنون صدام ملعون و جنگ تحمیلی میاندازد. اما  امروز درد آن است که  رسانه های دستگاه استکبار  این جنگ نابرابر جبهه ی استکباری امریکایی اسرائیلی و مزدوران منطقه ای علیه جبهه ی مردم یمن را  جنگ سنی و شیعه مطرح کرده و چشم بر حقایق و کشور یمن بسته و انقلاب مردمی ملت یمن را شورش گروهی کوچک علیه حکومت مردمی وانمود می کنند.

و درد آورتر اینکه متجاوزان خود را منجی ملت یمن دانسته و بدون هیچ گونه وقعی به پیمانهای بین المللی به خود اجازه ی لشگر کشی به دیگر کشورها میدهند. چه چیز تاسف بارتر از اینکه دبیرکل سازمان ملل و شورای باصطلاح امنیت از نسل کشی جنون آمیز سعودی ها در یمن حمایت و دفاع ملت یمن را محکوم کنند. تجاوز به یمن و موضعگیری کشورها و سازمانهای منطقه ای و بین المللی نشان داد که کارکرد سازمانهای بین المللی صرفا حمایت از منافع دول استکباری در برابر ملت های آزادیخواه و مظلوم دنیاست و حکام خودکامه و دست نشانده ی استکبار که برآمده از رای و نظر ملت خویش نیستند نقشی جز عروسک خیمه شب بازی امریکا و اسرائیل ندارند. امروز به مدد انقلاب اسلامی ایران، ملت های منطقه هر روز بیدارتر و هوشیارتر میشوند و بیداری اسلامی همه ی مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است. امروز ملتها میدانند آنچه که در یمن میگذرد نه جنگ شیعه و سنی بلکه جنگ احزاب کفر و نفاق با اسلام ناب است. این تقابل، تقابل ارتجاع و استکبار با بیداری اسلامی منطقه است و یمن نقطه ی عطفی شده است برای پرده برداری از چهره ی واقعی وهابیت و تکفیری ها.

هرچند که این موارد پیش از این برای  اکثریت  ملت های با بصیرت مسلمان و همچنین آزادیخواهان دنیا  آشکار شده بود ولی این میزان از شفافیت دیگر جایی از شبهه را در اذهان ملتها باقی نخواهد گذاشت و دیگر ملت ها به شعارهای فریبکارانه ایشان وقعی نخواهند نهاد. همانطور که استقامت ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی و حریت و آزادگی چه در مبارزه با مزدوران منافق داخلی چه در جنگ تحمیلی و چه درجنگ اقتصادی سیاسی که تا به امروز ادامه داشته، و نتیجه ی آن علاوه بر عزت ملت ایران منجر به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و بیداری عمومی در کشورهای دنیا نظیر امریکای لاتین و جنبش 99درصد امریکا شد،  بی شک خون امروز شهدای مظلوم یمن از کودکان و زنان تا مجاهدان و مدافعان از حریت و آزادگی درخت بصیرت و بیداری اسلامی را بارور تر خواهد کرد و همه ی ملت های دنیا را در برابر جبهه ی اسرائیلی امریکایی استکبار قرار خواهد داد که خون شهید پایمال نخواهد شد و صبح نزدیک است.

یکی از میدان های ایستادگی در دنیای جدید در برابر این زیاده روی ها و قلدرمآبی ها، میدان دیپلماسی و استفاده از ظرفیت های افکار عمومی است. باید توجه داشته که اساسا یکی از مهمترین اهداف و اقدامات مهم حقوقی بعد از جنگ جهانی دوم در تدوین منشور سازمان ملل، به رسمیت شناختن ممنوعیت استفاده از زور در روابط بین کشورها بود. لذا اقدام کشور عربستان و کشورهای همراهش در استفاده غیر قانونی از زور، نقض مفاد منشور و خلاف مقررات حقوق بین الملل تلقی می شود.  نقض موارد مربوط مصونیت افراد غیر نظامی به ویژه کودکان،  زنان، مجروحان و غیره مندرج در کنوانسیون های چهارگانه ژنو (١٩٤٩) و دو پروتکل الحاقی (١٩٧٧) نیز بعد از بمباران های اخیر دشمن متجاوز به صراحت و با تعدد بسیار آشکار گردیده است.

نکته دیگر اینکه طبق مفاد منشور سازمان ملل از جمله بند (١) ماده ٣٥: "هر عضو سازمان ملل می تواند توجه شورای امنیت یا مجمع عمومی را به هر اختلاف یا وضعیتی از آنگونه که در ماده ٣٤ بدان اشاره شده است جلب نماید."  لذا تقاضای ما از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد و عضو تاثیرگذار سازمان کنفرانس اسلامی و همچنین از سایر دولت های مسلمان و آزادیخواه این است که تمام ظرفیت خویش را به پای کار اورند و از شورای امنیت و مجمع عمومی رسما درخواست نمایند تا موضوع تجاوز کشورهای متجاوز به یمن را بررسی و برای حفظ صلح و امنیت بین المللی و توقف سریع تجاوز و و رفع آثار آن اقدام عاجل نمایند. علاوه بر استفاده از ظرفیت  سازمانهای بین المللی، فشار همه جانبه به حکومت خودکامه ی سعودی و به انزوا کشاندن آن و تبیین واقعی اوضاع برای ملت های مسلمان نیز باید با تمام توان در دستور کار باشد.

رسانه ملی و دستگاه دیپلماسی جنگ رسانه ای را جدی بگیرند وبه شفاف سازی فضای غبارالود ایجاد شده توسط رسانه های استکباری که حق و باطل را جابجا ساخته اند، بپردازند. واقعا جای بسی تاسف است که اولین خبر در یمن و عراق را شبکه های آمریکا باید مخابره کنند و آن هم با پوشش خبرنگار زنده و دستگاه خبری ما منفعل باشد. البته این وظیفه نه تنها وظیفه ی مسوولین و علما و نخبگان بلکه وظیفه ی یکایک کسانی است که با مردم در ارتباط هستند و در فضای اجتماعی حضور دارند و همه می بایست دِین خویش را به این ملت مظلوم ادا نمایند. بی شک اگر ملت های مسلمان به میدان این کار و زار وارد شوند شکست دشمن زبون تسریع خواهد شد. حکام سعودی بدانند که تا همین جای کار نیز نابودی خویش را رقم زده است و در صورت حماقت بیشتر و با حمله ی زمینی تنها روند نابودی خویش را سرعت خواهند بخشید و این تجربه ای نه چندان دور رژیم اشغالگر صهیونیستی است که زمانی رویایی تجاوز به لبنان را می پروراند ولی در نهایت با مفتضحانه ترین شکست چشم از باریکه غزه هم بست.

اما در پایان رجاء واثق داریم که برغم همه تلاش ها ی رژیم صهیونیستی و آل سعود و امریکا ، با حمایت امت واحده ی اسلامی از ملت مسلمان یمن و مقاومت مردان و زنان  غیرت مند یمن و با توکل بر خداوند متعال که وعده پیروزی حق بر باطل را به بندگان صالحش وعده داده، ملت یمن پیروز و سرافراز این میدان خواهند بود.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ
اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top