تاریخ انتشار: شنبه 1394/01/29 - 10:25
کد خبر: 163985

تجمع مقابل وزارت علوم در اعتراض به ادغام با خوارزمی؛

دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی پس از گفتگو با وزیر علوم نیز قانع نشدند +فیلم و عکس

دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی پس از گفتگو با وزیر علوم نیز قانع نشدند +فیلم و عکس

دانشجویان دانشگاه منحل شده علوم اقتصادی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت اقتصاد و امور دارایی آورده اند:

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان دانشگاه منحل شده علوم اقتصادی امروز شنبه ۲۹ فروردین ماه در ادامه اعتراض خود به دلیل ادغام با دانشگاه خوارزمی و عدم پاسخگویی مسئولان هر ۲ دانشگاه و همچنین مسئولان وزارت علوم، در مقابل این وزارتخانه تجمع اعتراض آمیز در حال برگزاری تجمعی اعتراضی هستند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی بنابر آنچه در وب سایتی که برای اعلام اعتراض خود تشکیل داده اند، امروز مقابل وزارت علوم تجمع کرده اند.

دانشجویان دانشگاه منحل شده علوم اقتصادی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت اقتصاد و امور دارایی آورده اند: دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در کنکور سراسری با آگاهی کامل از شرایط دانشگاه علوم اقتصادی این دانشگاه را جهت تحصیل انتخاب نموده اند. ادغام با دانشگاه خوارزمی به مثابه نادیده گرفته شدن حق انتخاب دانشجویان است. آیا برداشت دیگری می توان داشت؟ دانشگاه علوم اقتصادی به واسطه سبقه طولانی خود تحت لوای وزارت امور اقتصاد و دارایی در حال حاضر به عنوان یک نشان (برند) در فضای کسب و کار شناخته می شود. بر سر این برند چه خواهد آمد؟ (متن نامه اینجــــا)

*دقایقی پس از این تجمع، مسئولان وزارت علوم به دانشجویان پیشنهاد داده اند تا با دکتر شریعتی معاون آموزشی وزیر علوم گفتگو کنند اما دانشجویان می گویند تا کنون دوبار با وی جلسه داشته و نتیجه ای نگرفته اند از این جهت تا حضور و پاسخ گویی وزیر علوم به تجمع خود ادامه می دهند.

*با افزایش اعتراضات دانشجویان، دقایقی پیش مسئولان وزارت علوم خواستار جلسه ای با نمایندگان دانشجویان معترض شدند به طوریکه 5 نفر از دانشجویان با وزیر علوم دیدار کنند.

خبر جدید:: جلسه نمایندگان دانشجویان با وزیر علوم پایان یافت و شنیده می شود دانشجویان از پاسخ های وزیر علوم هم قانع نشدند.

یکی از دانشجویان به خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، گفت: دکتر فرهادی هم همان پاسخ های رئیس شورای گسترش را تکرار کرد و ایشان اظهار داشتند که تنها حقی که شما دارید این است که مدرک دانشگاه علوم اقتصادی برای شما صادر شود در دوره های بعد مدرک به دانشگاه خوارزمی تغییر یابد.

اما اکنون این ابهام برای دانشجویان باقی است که در صورتی که دانشگاه علوم اقتصادی وجود خارجی نداشته باشد آیا مدرکی با این عنوان اعتبار لازم را خواهد داشت؟

دانلود

تصاویری از دقایق ابتدایی این تجمع در ذیل می آید:

فیلم:: شعار دانشجویان مقابل وزارت علوم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
آگاه
1394/01/29 - 11:49

ممنون شما با پوشش خبری. یه ظلم بزرگ شده در حق همه ذینفعان دانشگاه با مدیریت منفعات طلبانه چند مدیر. روشن کنید ابعاد این فساد اداری را و این ظلم بزرگ را.
کارمند
1394/01/29 - 12:15

دمتون گرم گرم گرم. با پرسش های خود پیگیر حقوق دانشجویان باشید بزرگواران رسانه ای. بازم مرسی. تا حالا بهتر از همه پوشش دادین موضوع رو. یه ظلم و یه فساد اداری شده در قالب ادغام. بررسی کنید و گزارش
اقای روحانی همایش بس است
1394/01/29 - 12:30

ما شدیدا مخالف ادغامیم. سرپرست غیر قانونی دانشگاه با همدستی معاون اداری و مالی و مدیر اداری و بدون اخذ هیچ گونه نظری از دانشجویان و هیات علمی ها و کارکنان، دانشگاه را فروخته اند به بهای پست و مقام خودشان در خوارزمی. این یک فساد اداری بزرگ است. دستگاههای نظارتی ورود کنند تا بررسی کنند فرآیند تصمیم گیری ادغام چه میزان کثیف بوده و فقط برای تامین منافع فردی چند مدیر فعلی دانشگاه، چنین توافق نامشروعی رخ داده است.
چـــــرا ما؟؟؟؟؟
1394/01/29 - 15:15

چرا کسی پاسخگو نیست؟ چرا کسی به فکرمون نیست؟
این ظلمی که این عده نا انصاف با ما کردند بدون پاسخ نخواهد ماند! ما هم خدایی داریم!
مخالف موافق
1394/01/29 - 15:44

نمی فهمم این رای منفی هارو کی داده ولی واقعا براش متاسفم اجرش با خدا!
دانشجوی دانشگاه علوم اقتصادی
1394/01/29 - 17:11

نمیدونم دیگه از تصور آقایون حق الناس چیه. حق الناس آشفتگی من دانشجو ست. حق الناس حق انتخاب من دانشجو ست. هر کار که دلشون خواست کردند واسه منافعشون. ولی ما ساکت نمی مونیم که حقمون پایمال بشه. تا آخرش متحد در کنار همیم. زنده باد دانشگاه علوم اقتصادی
سیمین
1394/01/29 - 18:00

باید ادامه بدیم تجمعات را تا همه بفهمند در وزارت علوم چه خبره. چند تا آدم بی کفایت خودخواه نشستن یه توافق کردن و وزارت مثلا می خواد پاش بایسته. باید دیگر نهادهای مرتبط را آگاه کنیم. یه کسی بیاد نمره مدیریت فعلی دانشگاه رو بررسی کنه. اینا در یکسال و اندی حضورشون، چند تا مدیر عوض کردن. همه مدیران قبلی رو که یه شبه عوض کردن. از مدیرای خودشونم چند تا مدیر دانشجویی عوض کردن، چند تا مدیر مالی عوض کردن. جایی مثل اداری و سایر جاها هم فقط بله قربان گو گذاشتن. بررسی بررسی. تجمع تجمع تا پاسخ مناسب و تغییر تصمیم
ناشناس
1394/01/29 - 18:08

رهبر انقلاب: «با خوشبینی کامل به تاسیس این دانشگاه (دانشگاه علوم اقتصادی) نگاه می‌کنم.
حسین
1394/01/29 - 18:54

من نمیدونم آدم برای گرفتن حقش باید به چه زبونی صحبت کنه !
چرا خوارزمی
1394/01/29 - 20:02

آخه مدرک دانشگاه منحل شده علوم اقتصادی که تا قبلشم وزارت علوم می گفت مورد تائید ما نیست به چه درد دانشجوها می خوره؟
فارغ التحصیل
1394/01/29 - 20:16

مدرک دانشگاهی که وجود نداره چه اعتباری داره؟ چطور به این راحتی با آینده همه ما بازی میشه؟
اون همه سختی که برای کسب رتبه خوب توی کنکور کردیم چی میشه؟ حالا با یه تصمیم به سادگی حق همه ما رو پایمال می کنند؟
خطر
1394/01/29 - 22:44

مطمئنا اگرهم وزارت علوم کوتاه بیاید بازهم نقشه می کشد برای ادغام باجایی بدترازخوارزمی ویا2الی3سالی دانشجونمی گیرد تابعداً کارخودش رابکند بهترین راهکاربرگشتن به وزارت اموراقتصادی ودارائی است تا شناسنامه وبرند دانشگاه حفظ شود ودیگرنتوانند به اهداف خودشان برسنند
کارمند
1394/01/30 - 08:41

حق گرفتنی است برادر. یه عده خودخواه فراتر از اختیار خود یه تصمیم غلط گرفتند و وزارت داره از اونا حمایت می کنه. پای یه معامله میلیاردی وسطه دوستان. می ایستیم و افشاگری می کنیم تا بدانند تسلیم ظلم آکادمیک اونا نمی شیم.
کارمند
1394/01/30 - 14:21

من هم بانظرخطر موافقم
حق طلب
1394/02/15 - 09:37

از وضعیت این روزهای تعطیل دانشگاه علوم اقتصادی گزارش کار کنید. برای پنجمین هفته متوالی تمام کلاس ها همچنان تعطیل است و هیچ کسی پاسخگوی این تصمیم ظالمانه وزارت علوم نیست. باید تیتر یک رسانه حق جوی شما باشد . از حق دانشجویان دفاع کنید. تا پیروزی حق بر باطل.
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top