تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/01/30 - 15:15
کد خبر: 164131

اولویت دانشگاه‌ها از نگاه معاون پژوهش وزیر علوم

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به لزوم تقاضامحور شدن دانشگاه‌های کشور باید توجه داشت پیشرفت پژوهش در اولویت باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی،‌ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری اظهار کرد: از آنجا که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری یک دانشگاه تخصصی است و دانشگاه تخصصی، دانشگاه ماموریت محور است و از لحاظ اعتبارات محدود است، امیدواریم با تاکید بر هدفمند و کارآمد کردن نظام دانشگاهی پیشرفت داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به لزوم تقاضامحور شدن دانشگاه‌های کشور باید توجه داشت پیشرفت پژوهش در اولویت باشد و باید شاخص‌های بودجه‌ریزی دانشگاه‌ها مورد بررسی بیشتر قرار گیرند و ما در این زمینه تلاش‌های زیادی کرده‌ایم.

احمدی خاطرنشان کرد: برقراری تفاهم‌نامه دانشگاه‌ها با وزارتخانه و حتی بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد و باید از تمام پتانسیل شبکه‌های آزمایشگاهی استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری می‌تواند با عقد تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف با جهاد کشاورزی و محیط زیست و حتی بخش صنعت از استعدادها و توانمندی‌های خود استفاده کند تا راهگشای پیشرفت و رفع نیازمندی‌ها در استان و کشور شود.

در ادامه دکتر بهمنیار، رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: این دانشگاه از سال 52 به عنوان مدرسه آموزش عالی شروع به کار کرد و در سال 87 به دانشگاه ارتقاء یافت و دارای پتانسیل‌های بالایی است.

وی افزود: 430 دانشجو در مقطع دکتری و حدود 800 دانشجوی کارشناسی ارشد و دو هزار دانشجوی کارشنایی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

بهمنیار افزود: از آنجا که مازندران را به عنوان یک استان کشاورزی می‌شناسند، دانشگاه با ظرفیت و توانمندی‌هایی که دارد به دنبال تنوع بخشیدن به رشته‌ها و بالا بردن کیفیت در حوزه پژوهشی است تا پاسخگوی نیازهای استان و کشور باشد.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه تفاهم‌نامه بین وزارت علوم و جهاد کشاورزی راهگشایی خوبی خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود 300 پایان نامه در سال 94-93 در طرح‌های کوچک و بزرگ به پایان رسیده، کارگروه‌هایی در زمینه کاربردی کردن پایان نامه تشکیل شده است تا مسیر پیشرفت این تفاهم نامه تسریع شود.

وی تصریح کرد: پژوهشکده‌های "اکوسیستم‌های خزری" و "ژنتیک و زیست فناوری" با تمام تلاش به فعالیت می‌پردازند و با توجه به کثرت محققان و بودجه ناکافی کارهای بزرگ نمی‌توان انجام داد و از وزارت علوم انتظار مساعدت بیشتر داریم تا در مسیر کیفیت بخشی پژوهش موفق باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top