تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/01/31 - 10:28
کد خبر: 164199

مقایسه حضور و تلاش رئیس سازمان محیط زیست در دو مقوله متفاوت؛

وقتی ابتکار برای سلامت مردم به اندازه «سگ کشی» اهمیت قائل نیست! +فیلم

وقتی ابتکار برای سلامت مردم به اندازه «سگ کشی» اهمیت قائل نیست! +فیلم

به این ترتیب وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت عازم خوزستان شد در حالی که معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست کشورکه باید پیگیر این موضوع می بود درست در همان موقع در میتینگ های سیاسی شرکت می کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگرچه آب و هوای قسمت های مختلف ایران متفاوت است ولی کمتر کسی باید باشد که تا کنون از اوضاع ریزگردها و گرد و خاک های خوزستان چیزی نشنیده باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها که مردم مناطق مختلف ایران از هوای بهاری لذت می برند ریزگردها امان مردم خوزستان، کرمانشاه و ایلام را بریده است  تا جایی که دیگر نای نفس کشیدن ندارند البته شاید باورش سخت باشد ولی مردم خوزستان مجبورند در بهار هم با ماسک در خیابان ها تردد کنند.

دانلود

موضوع ریزگردها در غرب کشور در سال 93 به یک موضوع جدی زیست محیطی کشور تبدیل شد و اهمیت موضوع و البته بی توجهی دولت به ریزگردهای خوزستان تا جایی افزایش پیدا کرد که رهبری انقلاب به دولت دستور دادند و تاکید جدی کردند که مشکل ریزگردها و گردو خاک استان های غرب کشور هر چه سریعتر رفع شود.

پیرو دستور رهبر انقلاب، معاون اول رئیس جمهور از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواست به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و با اختیارات کامل به همراه شماری از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، سفری به استان داشته باشند و از نزدیک وضعیت را بررسی کرده و گزارش آن را در اختیار دولت قرار دهند تا بر اساس نظر رییس جمهور محترم در جلسه آینده دولت مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

به این ترتیب وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت عازم خوزستان شد در حالی که معصومه ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست کشورکه باید پیگیر این موضوع می بود درست در همان موقع در میتینگ های سیاسی شرکت می کرد.

بنابراین گزارش دقیقا وقتی که خوزستان به معصومه ابتکار نیاز داشت وی در یک متینگ سیاسی در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافت که البته این وقت ناشناسی او با واکنش دانشجویان دانشگاه شریف روبرو شد و بشدت به ابتکار اعتراض کردند.

اگرچه معصومه ابتکار بعنوان متولی محیط زیست کشور در روزهای سخت کنار مردم خوزستان حضور نداشت ولی وزیر بهداشت به خوزستان سفر کرده بود همین امر باعث شد که حامیان و اطرافیان ابتکار بجای عذرخواهی از عدم حضور خود در کنار مردم خوزستان به وزیر بهداشت حمله کنند و او را بخاطر انجام وظیفه اش "نخود هر آش" بخوانند.
در همین رابطه اسماعیل کهرم مشاور معصومه ابتکار در گفتگو با فارس گفته است: "هر جا که عکس  و دوربین باشد آقای هاشمی نیز حضور دارد! کهرم با بیان اینکه آقای هاشمی (وزیر بهداشت) نخود هر آشی است، ادامه داد:  اما سوال اینجاست که آیا نتیجه حضور وزیر بهداشت به خوزستان غیر از شوی رسانه‌ای چیز دیگری بود؟"

در حالی که وزیر بهداشت از سوی جهانگیری برای اینکار ماموریت پیدا کرده بود این هجمه ها به وزیر بهداشت برای توجیه عدم حضور ابتکار  در خوزستان بود.

اما بالاخره ابتکار نتوانست از زیر فشار افکار عمومی فرار کند و در یک روز آفتابی و پاک خوزستان برای برگزاری یک نشست خبری به این استان سفر کرد که اینبار با اعتراض خبرنگاران استانی حاضر در جلسه مواجه شد.

این بی توجهی ابتکار به سلامت مردم خوزستان در حالی است که این روزها شاهد پدیده شوم سگ کشی در برخی استان ها هستیم و معصومه ابتکار فعالانه برای دفاع از حقوق سگ ها در تجمعات حضور پیدا می کند و به سخرنانی می پردازد.

ابتکار حتی برای نجات جان سگ ها به وزیر کشور هم نامه نگاری کرده است و درخواست داشته تا این موضوع را پیگیری نماید.

البته هیچ کس منکرعمل شنیع از بین بردن حیوانات نیست و از اینکه حیوانات بی دفاع کشته شوند دفاع نمی کند ولی آیا معضصومه ابتکار نمی توانست برای سلامت مردم هم همین قدر تلاش کند و به آب و آتش بزند؟

به نظر می رسد معصومه ابتکار بیش از انکه علاقه مند به محیط زیست باشد علاقمند به شوهای رسانه ای و شرکت در جلسات سیاسی است و اگر در عرصه محیط زیست مانوری میدهد برای گرفتن برخی عکس های یادگاری با ژست محیط زیست است.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
پریسا
1394/01/31 - 16:24

باعرض سلام واحترام میبینیم که این دولت دچار خوددرگیری شدید است
محمد
1394/02/01 - 12:23

بالاخره خانم ابتکار باید یک جوری خودش را نشان دهد و این بهترین موقعیت است و بالاخره سیاست این است که بعضی وقتها جان سگها از انسانها خیلی با ارزش تر میشود و سگها فرشته هم میشوند .
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top