تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/01/31 - 10:42
کد خبر: 164203

یادداشت ارسالی//

درد و دل‌های دانشجوی دانشگاه ادغام شده علوم اقتصادی

درد و دل‌های دانشجوی دانشگاه ادغام شده علوم اقتصادی

من ورودی رشته MBA سال 92 هستم ، در آن سال گفتند دانشگاه شریف، به دلایلی که صنعتی بودن دانشگاه شریف اعلام شد، ظرفیتش بعد از 10 سال که هر سال 100 نفر پذیرش داشته است صفر است. دانشگاهی که اولین دانشگاه دارای MBA در ایران است و البته با کیفیت ترین آنها. و البته جایگزینی هم سطح با دانشگاه شریف نیز ارائه نشد و ما ماندیم و 7 ماه درس خواندن و هزینه کردن برای کنکور و ظرفیت به شدت کم شده آن هم برای کنکور MBA با رقابتی بسیار سنگین و فشرده.

خبرنامه دانشجویان ایران: یکی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در یادداشت ارسالی خود به دلایل اعتراض این دانشجویان به ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی پس از تجمع هفته گذشته مقابل نهاد ریاست جمهوری که قول پیگیری دریافت کردند مقابل درب وزارت علوم تجمع کردند که چند نماینده از بین دانشجویان موفق به صحبت با وزیر علوم شدند ولی پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردند و روز گذشته برای بار چندم در مقابل درب شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این یادداشت در ذیل می آید::

من یکی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی هستم، یکی از معترضان به ادغام، دلایلی دارم که خواهید خواند، دیگران نیز هر یک دلایلی دارند، که آن ها را نیز اگر گوش شنوایی باشد، خواهد شنید.

من ورودی رشته MBA سال 92 هستم ، در آن سال  گفتند دانشگاه شریف، به دلایلی که صنعتی بودن دانشگاه شریف اعلام شد، ظرفیتش بعد از 10 سال که هر سال 100 نفر پذیرش داشته است صفر است. دانشگاهی که اولین دانشگاه دارای MBA در ایران است و البته با کیفیت ترین آنها. و البته جایگزینی هم سطح با دانشگاه شریف نیز ارائه نشد و ما ماندیم و 7 ماه درس خواندن و هزینه کردن برای کنکور و ظرفیت به شدت کم شده آن هم برای کنکور MBA با رقابتی بسیار سنگین و فشرده.

 بعد از روزها اعتراض و استرس و فشار روحی و روانی برای دانشجویان و خانوادهایشان ، دانشگاه شریف 30 نفر اعلام ظرفیت کرد . بعد از روی کار آمدن دولت جدید 40 نفر در ظرفیت تکمیلی به ظرفیت دانشگاه شریف اضافه شد . 40 نفر از دانشگاه تهران به دانشگاه شریف رفتنند و طبیعتا ما باید به دانشگاه تهران میرفتیم ، اما درها بسته بود و هیچگاه ظرفیت خالی شده دانشگاه تهران به ما نرسید، صندلی هایش خالی ماند و ما در دانشگاه علوم اقتصادی ماندیم .

دفترچه دادند، انتخاب رشته کردیم و به هر حال راضی بودیم و به زندگی خود مشغول. حالا بعد از دو سال درس خواندن در این دانشگاه، از ادغام حرف می زنند، روزهاست مسئولان وزارت علوم دو جمله را تکرار می کنند، هر چه می گوییم این دو جمله قطعا محور پاسخ هایشان است. همه دلایل قانونی و منطقی مطرح شده توسط جمع معترضین به کنار این چند سوال ساده و واضح را به من جواب دهید.

می گویند: "مصوبه ادغام دانشگاه علوم اقتصادی برای ده سال پیش است؛"

چرا در این ده سال به نام علوم اقتصادی دانشجو گرفتید؟

چرا در این ده سال در دفترچه ذکر نشده بود که "مصوب شده است علوم اقتصادی با دانشگاهی ادغام شود"؟ که اگر در دفترچه ذکر می شد بنده به هیچ وجه دانشگاهی که قرار است دیر یا زود نامش محو شود را انتخاب نمی کردم.

می گویند: "دانشگاه خوارزمی دانشگاه خوب و پر سابقه ای است، بسیار دانشگاه خوبی است خیلی هم به نفع شماست"

من دانشگاه پر سابقه خوارزمی را نمی خواهم، از لطف شما بی نهایت سپاسگذارم. چرا در دفترچه ننوشتید که :
دانشگاه علوم اقتصادی ( 2 سال بعد کلا اسمی از این دانشگاه نخواهید دید)  8 نفر
یا؛
دانشگاه علوم اقتصادی ( 2 سال بعد با دانشگاه خوارزمی ادغام می شود)   8 نفر
یا؛
دانشگاه علوم اقتصادی ( 2 سال بعد مسئولین یادشان خواهد آمد که اینجا دانشگاه نیست، دانشکده است) 8 نفر

چرا این توضیحات در دفترچه نبود؟ که اگر بود بنده این دانشگاه را انتخاب نمی کردم، با رتبه ای که داشتم(رتبه هایی بین 100 تا 170) دست بسته و بی انتخاب نبودم که اینگونه مرا در منگنه و عمل انجام شده قرار داده اید و منت هم دارید بر سر من!

دانشگاه خوب خوارزمی، باشد برای آنها که نام دانشگاه خوارزمی را می بینند و آگاهانه انتخابش می کنند، مبارک آنها باشد.

من در لیست نهایی انتخاب رشته سازمان سنجش انتخاب هایی قبل و بعد از علوم اقتصادی داشتم، که قطعا اگر از این اوضاع فعلی اطلاع داشتم دانشگاه علوم اقتصادی را از لیست انتخاب هایم حذف می کردم و دانشگاه های دیگر را در اولویت های بالاترم قرار میدهم.

من طبق قانون، کنکور سازمان سجنش را گذرانده ام، دانشگاه مورد نظرم را انتخاب کردم، و حالا بدون اینکه کسی از من بپرسد راضی هستی یا ناراضی ، بدون احترام به انسانیت و حق انتخاب، حق انتخابی که همه داوطلبین کنکور از آن بر خوردار بودند و هستند و انشالله خواهند بود، می گویند یا مدرک پوسیده علوم اقتصادی را بگیر  یا مدرک خوارزمی ...  جدیدا هم که همین حق انتخاب طلایی را نیز از ما گرفته اند و می گویند مدرک دانشگاه علوم اقتصادی می دهیم به شما... این پاسخ وزیر علوم برای من بسیار جالب است که من شهریور سال بعد باید مدرک دانشگاهی را بگیرم که یک سال و نیم قبل نامش از صحنه روزگار محو شده است ...

یا مدرک دانشگاهی را بگیرم که از دفترچه سازمان سنجش انتخابش نکردم به زور به من تحمیل شده ...

به چه جرمی؟ من مگر چه خطایی مرتکب شدم؟ جرمم این بود که خواستم تحصیل کنم؟ جرمم این بود که کنکور دادم؟

جرمم این بود برای تحصیل همانند خیلی از دوستانم به خارج از کشور نرفتم؟ جرمم این بود به مسئولان دولتی کشورم اعتماد کردم؟

من نه مدرک این را می خواهم نه مدرک آن را، من حق انتخابم را می خواهم، من حس انسان های فریب خورده را دارم ...  هزاران داوطلب کنکور دیگر در انتخاب دانشگاه خود حق انتخاب داشتند اما من ندارم، چرا؟ این چه کار کارشناسی است؟ این چه پیشرفتی است این چه حکمی است؟

حالا پاسخ این سوال با شما: این معنی عدالت است؟!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top