تاریخ انتشار: شنبه 1394/02/05 - 08:34
کد خبر: 164669

وحید جلیلی در نشست فعالین فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های اهواز؛

فعال فرهنگی یعنی توجه به «داشته‌ها» وتوانمند بودن در صحبت درباره «تهدیدات»

فعال فرهنگی یعنی توجه به «داشته‌ها» وتوانمند بودن در صحبت درباره «تهدیدات»

جلیلی افزود : وقتی یکدیگر را در عرصه فرهنگ پیدا کنیم اتفاق های بسیار خوبی رخ می دهد. کار فرهنگی در کشوری مثل ایران کار بسیار آسان است ولی کسی به فکر نیست. توجه به داشته ها و عملیات آوار برداری از داشته فرهنگی و اقتصادی گره های مختلفی را باز می کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست فعالین فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه های اهواز روز پنجشنبه 3 اردیبهشت در دانشگاه شهیدچمران اهواز با حضور وحید جلیلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وحید جلیلی گفت:هم آهنگی با فرهنگ نسبت دارد یعنی حرکت به سمت شکوه، عزم اطلاع داشتن، در ابتدا باید یک اهنگ داشته باشیم بعد با هم؛ هم آهنگ شویم در جا زدن و عقب گرد که هم آهنگی نمیخواهد،کار فرهنگی که نیت ،عزم و جهاد ما در آن تاثیر نداشته باشد فایده ای ندارد.

وی اظهار داشت: فعال فرهنگی یعنی توجه به داشته ها وتوانمند بودن در صحبت درباره ی تهدیدات؛ یعنی کسی که آسیبها و قدرت های بیگانه را میشناسد. فعال فرهنگی به این معنا نیست کسی که قابلیت ها و ظرفیت ها و داشته های خودی را بشناسد.

جلیلی تصریح کرد: فیلم عمار نمونه ای از کار فرهنگی تشکیلاتی است و جشنواره عمار نقطه شروعی برای به هم زدن نامعادله دشمن بود، فعالین فرهنگی به این مساله توجه کنند و ازاین مساله غافل نشوند، متاسفانه امروز در فرهنگ به داشته هایمان توجه نمی کنیم، وقتی که ما فعالان فقط ادعا می کنیم ولی خشاب هایمان پر نیست و کاری انجام نمی دهیم و گرفتار کارهای سیاسی و تشکیلاتی هستیم.

جلیلی افزود : وقتی یکدیگر را در عرصه فرهنگ پیدا کنیم اتفاق های بسیار خوبی رخ می دهد. کار فرهنگی در کشوری مثل ایران کار بسیار آسان است ولی کسی به فکر نیست. توجه به داشته ها و عملیات آوار برداری از داشته فرهنگی و اقتصادی گره های مختلفی را باز می کنند.

وی به راه اندازی نهضت اشاره کرد و افزود: دانشگاهیان یک نهضتی را راه اندازی کنند و بدون هیچ گونه حرف و عمل سیاسی از کار کردهای انژری هسته ای صحبت کنند و برای قشرهای مختلف به زبان خودتان حرف بزنید مثلا برای دانش آموزان و دبیرستانیان و دانشگاهیان برنامه های مربوط به خودشان را تدارک ببینید.

وی در پایان به نگاه فرهنگی اشاره کرد و تاکید کرد : نگاه نیروی فرهنگی نگاه فرصت محور است یعنی اگر کسی به اطراف خود نگاه کند مشکلات و آسیب ها و ناهنجاری ها را می بیند و در کنارش به داشته ها توجه می کند این یک نگاه نیروی فرهنگی است که می تواند برای خود طرح مسئله کند معلوم و مجهول را در کنار هم قرار دهد و معادله را حل می کند و نداشته ها و داشته ها را ببنید جوری این ها را باهم تلفیق کند که از داشته ها، نداشته ها را به دست بیاورد.

وحید جلیلی با اشاره به راهبرد جشنواره فیلم عمار گفت: راهبرد جشنواره فیلم عمار، راهبرد «بخواه و ببین و به دیگران هم برسان» است. شما جوانان به تعبیر صریح مقام معظم رهبری جهادگران این میدان هستید،باید همه تلاشهایتان را در راستای هم آهنگی فرهنگ با زنده نگاه داشتن ارزش ها و آرمانهای انقلاب و شهدا بردارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top