تاریخ انتشار: شنبه 1394/02/05 - 16:55
کد خبر: 164767

دانشجویان علوم اقتصادی مجددا در بهارستان تجمع می‌کنند

دانشجویان علوم اقتصادی مجددا در بهارستان تجمع می‌کنند

مگر مساله حضور در کلاسها از پانزدهم فروردین با الفاظ و الحان مختلف از جانب سودبرندگان این ادغام مطرح نشده بود!؟ اگر قرار بود صرفاً با “انتشار” آن در سایت دانشگاه خوارزمی از حق پایمال شده مان پا پس بکشیم، چرا سه هفته است که در کلاسها حاضر نشدیم؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان پس از آن که در تجمعات قبلی نتیجه ملموسی را نگرفته اند اعلام کردند مجددا فردا مقابل بهارستان تجمع خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»  یکی از دانشجویان این دانشگاه شرحی از وقایع رخ داده در هفته های اخیر را در یادداشتی ارسال کرده است.

این یادداشت در ادامه می آید:

با توجه به درخواست های مکرر دانشجویان مبنی بر اطلاع رسانی دقیق تر در خصوص مذاکرات صورت گرفته و نظر به ابهامات بوجود آمده در خصوص اطلاعیه سایت دانشگاه خوارزمی، موارد زیر به عرض می رسد:

در خصوص اطلاعیه سایت دانشگاه خوارزمی:

آیا ما قبول کرده ایم که دانشجوی دانشگاه خوارزمی هستیم؟! آیا رئیس فعلی دانشگاه را بعنوان رئیس دانشگاه خود که برای ورود به آن تلاش زیادی کرده ایم، به رسمیت می شناسیم!؟ اگر اینچنین است چرا _علیرغم اهمیت و لزوم حضور در کلاس ها_ تا به امروز با جدیت و پی گیری، به اعتراضات خود ادامه داده ایم؟؟

مگر مساله حضور در کلاسها از پانزدهم فروردین با الفاظ و الحان مختلف از جانب سودبرندگان این ادغام مطرح نشده بود!؟ اگر قرار بود صرفاً با “انتشار” آن در سایت دانشگاه خوارزمی از حق پایمال شده مان پا پس بکشیم، چرا سه هفته است که در کلاسها حاضر نشدیم؟!

شنیده ها حاکی از آن است که دانشگاه این اطلاعیه را با توجه به فشاری که از جهات مختلف بر خود احساس می کند و به قصد سوء استفاده از خستگی عده ای انگشت شمار از دانشجویان از پی گیری مطالباتمان و طولانی شدن مذاکرات، منتشر کرده است که این مسئله اهمیت استمرار در مطالبات به حق دانشجویان را نشان می دهد. بدیهی است در این میان اساتیدی که قبلا به هر نحوی از دانشجویان حمایت کرده‌اند، اکنون نیز وفادار گفته های خود باشند و راه خود را از اساتیدی که در تضییع حق دانشجویان سهیمند، جدا کنند.

آیا تضییع حقمان توسط مسئولین دانشگاه و وزارت علوم و تعویض توهین آمیز سردرها در ایام تعطیلات نوروز را فراموش کرده ایم؟! حال آنکه در تمام این مدت با بی محلی و دهن کجی به خواسته دانشجویان، هیچیک از مسئولین دانشگاه تلاشی برای رفع ابهامات دانشجویان و پاسخگویی به آنها نکرده اند بلکه با سخنان تند و تحقیر آمیز سعی بر دلسرد کردن دانشجوها و “تمام شده” جلوه دادن ادغام بودند و همچنین جلسه پرسش و پاسخ آقای سبحان الهی را لغو کردند. آقای سبحان اللهی نیز نه تنها پاسخگو نبوده اند بلکه با این اطلاعیه سعی بر تهدید دانشجوها کرده اند که این اشتباه محاسباتی مسببین این ادغام در تخمین شعور و حق طلبی دانشجوها را عیان می کند.

در خصوص علت منتشر نکردن جزئیات مذاکرات:

این امر صرفاً به این دلیل بوده است که از کارشکنی های احتمالی و همچنین از ایجاد ابهامات بیشتر برای دانشجویان جلوگیری شود و نیز از ایجاد خلل و فرصت سوزی پیشگیری به عمل آید. چرا که بعضا ممکن است طولانی شدن روند مذاکرات، علی رغم دستیابی به اهداف مورد توقع، در ذهن دانشجویان شبهاتی ایجاد کند.

لذا بر آن شدیم تا روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه جلسه پرسش و پاسخی با حضور رابطین برای دانشجویان برگزار کنیم که زمان و مکان دقیق آن از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
اما در خصوص اقدامات روز سه شنبه اول اردیبهشت ماه علی رغم تصور منفی برخی از دانشجویان اتفاقات قابل تأملی رخ داد که واقعیت قابل بیان آن در زیر آمده است:

علی رغم لغو جلسه ساعت دو بعد از ظهر روز اول اردیبهشت ماه، پس از پی گیری چند ساعته رابطین، در کمیسیون تلفیق مجلس با آقای هروی (نائب رئیس دوم کمیسیون آموزش که در روز یکشنبه قول جلسه سه شنبه را داده بودند) ملاقات کردند. ایشان علت لغو جلسه را بی اطلاعی از وجود جلسه ای حساس در کمیسیون تلفیق در همان زمان اعلام کردند و ضمن اطمینان دادن به رابطین برای بررسی این موضوع، خاطر نشان کردند که تاکنون پیگیری هایی انجام شده است و حتی با شخص وزیر صحبت کرده و در نامه ا‌ی صریحا خواستار پاسخگویی ایشان شده اند. لازم به ذکر است که رسیدگی به وضعیت این ادغام کماکان در دستور کار کمیسیون مذکور قرار دارد.

همچنین با نمایندگان دیگری از این کمیسیون دیدار شد که بعضاً مشتاقانه برای شنیدن خواسته های دانشجویان وقت گذاشتند و رویکرد کلی ایشان جانبداری از ایشان بود، و هریک بسته به مواضع شخصی خودشان از قبیل محافظه کار بودن یا تندرو بودن نظرات و پیشنهاداتی دادند. به عنوان مثال قول مساعد برای طرح موضوع ادغام با دانشگاهی دیگر با رئیس کمیسیون آموزش، از سوی یکی از نمایندگان ذی نفوذ کمیسیون داده شد.

درحین پیگیری های انجام شده در مجلس، با تعدادی از نمایندگان عالیرتبه وزارت علوم دیدارهایی انجام شد که ایشان ضمن ابراز تحسین از حجم پیگیری ها برای تعیین وقت مذاکره مستقیم رابطین با مسئولین رده بالای وزارت علاقه نشان دادند، که این نشانگر نتیجه دار بودن اتحاد و اعتراضات قانونی دانشجویان می باشد.

یکی دیگر از نکاتی که در این روز با آن مواجه شدیم تلاش برخی از اساتید دانشگاه و اصرار بیش از حد آنان برای شروع مجدد کلاس ها بود که این نشان از “معامله” برخی از اساتید با وزارت علوم و دانشگاه خوارزمی برای تشکیل کلاسها دارد. بر همه واضح است که این خود توهینی آشکار به دانشجو، تلاشی مذموم برای کاهش سقف مطالبات بحق او و استفاده ابزاری برای رسیدن به اهداف شخصی می باشد.

دست نوشته ای از یک دانشجو؛ تهدید، آخرین کارت بازی دانشگاه خوارزمی!

4 اردیبهشت ۱۳۹۴

تحلیل اقدامات و مواضع دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی آخرین برگ خود را برای تصاحب دانشجویان علوم اقتصادی رو کرد.

دانشگاه خوارزمی در اقدامی عجیب و عجولانه تنها برگ باقی مانده اش را نیز رو کرد، و اقدام به تهدید دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی بر طبق قوانین آموزشی خوارزمی نمود. اقدامی بی تدبیر و ناسنجیده همچون تعویض سردرها در ایام نوروز.

این در حالی است که دانشگاه خوارزمی با علم به اینکه نمی تواند مقابل اتحاد دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی بایستد، در هفته های گذشته از گزینه تهدید استفاده نکرده بود، که اگر اطمینان داشت که این روش در مقابل این اتحاد گسترده راه گشاست قطعا این اعتراضات را در نطفه خفه می کرد. اما دیگر کفگیرش به ته دیگ خورده و آخرین راه حل ممکن را نیز به کار گرفته است. به این منظور برای سرپوش بر چند هفته سکوت خود و احیای این گزینه نیمه جان، به تعیین تاریخ برای عملی کردن تهدیدش اقدام نموده است.

بنا بر اتحاد، منطق، خشم، آرامش، تدبیر و جسارت دانشجویان علوم اقتصادی، و با توجه به دلایل زیر، دانشگاه خوارزمی از فردای روز شنبه مورخ ۵ اردیبهشت، تاریخی که خود برای تنبیه آموزشی اعلام کرده است، بی شک با چالشی بزرگتر از آنچه تا به حال با آن مواجه بوده است دست به گریبان خواهد شد.

این دانشگاه اگر تهدید آموزشی خود را در روز موعود عملی نکند یا آن را به روزها و هفته های آتی موکول کند، بر موضع ضعیف دانشگاه خوارزمی در مقابل اتحاد دانشجویان علوم اقتصادی صحه گذاشته است، و می توان گفت دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی برای دانشگاه خوارزمی کاملا دست نیافتنی و غیرقابل کنترل خواهند شد.

اگر هم به تهدید خود عمل کند،اوضاع از ۴ جهت و این بار نیز به ضرر دانشگاه خوارزمی، پیش خواهد رفت :

اول؛ تنبیه آموزشی دانشگاه خوارزمی برای جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی سبب اتحاد بیشتر آنان خواهد شد و آنان را بیش از پیش به هم نزدیک خواهد کرد.

دوم؛ تنبیه آموزشی دانشگاه خوارزمی برای جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی سبب بی تفاوتی دانشجویان نسبت به تنبیه، عدم اثربخشی تنبیه، و در نتیجه بی اعتباری مقررات دانشگاه خوارزمی در نظر آنان خواهد شد.

هر دو مورد فوق الذکر نتایجی شبیه با عملی نکردن تهدیدها خواهد داشت.

سوم؛ تنبیه آموزشی دانشگاه خوارزمی برای جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی باعث خواهد شد این سوال برای همگان ایجاد شود که دلیل این اقدام سراسری چه بوده است، و این یعنی بهتر و بیشتر شنیده شدن صدای دانشجویان.

چهارم؛ با توجه به شروع جریانات پیگیری از طریق؛

تعدادی از نمایندگان مجلس،

کمیسیون آموزش مجلس،

شروع دور جدیدی از مذاکرات با مقامات ارشد وزارت علوم،

و پیگیری های حقوقی مربوطه؛

(که توضیحات مربوط به آنها در وبسایت ذکر شده است)

اقدامات آنچنانی و تبعات ذکر شده برای آنها در سه مورد قبل، سبب می‌شود دانشگاه خوارزمی به دلیل بی تدبیری و برهم ریختن جو تعاملات، تحریک دانشجویان و تضعیف مواضع موافقان ادغام، هم از سوی موافقان و هم از سوی مخالفان مورد مواخذه قرار گیرد.

گفتنی است تمام انرژی و تمرکز موافقان این ادغام زورگویانه و تحمیلی، بر روی از هم پاشیدن اتحاد میان دانشجویان و بازگرداندن آنان به کلاس ها می باشد.

با عذرخواهی از دانشجویان با عزت دانشگاه علوم اقتصادی؛ برخوردهایی قهری با دانشجویانی که به زور در پی غصب کردن آنها هستند و برای آنها تعیین تکلیف قهری می شود و هیچ ارزشی برای شعور، انسانیت و حق انتخاب آنها در نظر گرفته نشده است، نه اسلامی و شیعی است، نه نشانی از دموکراسی و حق انتخاب دارد و نه در هیچ اصول مدیریتی یافت می‌شود، وهیچ عقل سلیمی آن را پذیرا نیست.

دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی باید به یاد داشته باشیم که امروز زمان اعتراض است، فردا دیر خواهد بود، امروز کاری کنیم که انشاءالله اگر روزی به فرزندانمان درس حق طلبی و ایستادگی آموختیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم و داستان آنچه را خود به ثمر نشانده ایم برایشان تعریف کنیم.

گزارش گردهمایی روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه

شنبه پنجم اردیبهشت ماه، حدود 250 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در دانشکده علوم مالی این دانشگاه گردهم آمدند وضمن نشان دادن اعتراض خود، سؤالات و دغدغه های خود را با رابطین منتخب‌شان در میان گذاشتند. رابطین نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، به تشریح وضعیت پیگیری ها پرداختند. لازم به ذکر است که علیرغم مصوبه آموزشی تهدیدآمیز دانشگاه خوارزمی مبنی بر تشکیل کلاس ها از پنجم اردیبهشت و برخورد قانونی با غایبین امروز نیز هیچ یک از کلاس ها تشکیل نشده است. این دانشجویان فردا یکشنبه ششم اردیبهشت ماه نیز قصد دارند تا با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را به ادغام این دو دانشگاه نشان دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانشجو
1394/02/05 - 17:48

ممنون بابت پوشش خبریتون.
ان شاء الله ادغام به زودی لغو میشه.
در این هفته هم هیچ کس به کلاسها نخواهند رفت.
دانش دوست
1394/02/06 - 08:31

دمتون گرم. بیشتر پوشش دهید با گزارش های تحلیلی. با مصاحبه و با هر وسیله و هنری که دارید. حمایت کنید برای ساختن و ماندن و نه ویران کردن که رویکرد مدیران بی تدبیر است. الیوم برخیزید حق طلبان
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top