تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/06 - 10:19
کد خبر: 164811

رونمایی تلویزیون از مجری ضعیف، صالحی پریشان و فتح الفتوح! لوزان

رونمایی تلویزیون از مجری ضعیف، صالحی پریشان و فتح الفتوح! لوزان

شاید اگر یک برنامه گفتگو محور درباره فوتبال بود، مجری برنامه تلاش می کرد در تماس با یکی از منتقدین بحث های یکطرفه و متاسفانه تعهدات فراوانی را که توسط میهان پریشان برنامه مطرح شد را به چالش بکشد، اما گویا برای مدیران صدا و سیما منافع ملی از فوتبال کم اهمیت تر است.

خبرنامه دانشجویان ایران: همانجا که عراقچی در نشست دانشگاه علامه به جای لوزان گفت:«لویزان»، و با دستپاچگی و لرزش دست در پاسخ منطقی به منتقدان توفیقی نیافت، باید انتظار حضور دستپاچه تر صالحی در برنامه تلویزیونی را می کشیدیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در برنامه شنبه شب 5 اردیبهشت نگاه یک ، در حالی که مجری مربوطه تخصص لازم برای مباحثه و جدل منطقی با صالحی را نداشت باز هم صالحی با دستپاچگی و پریشانی به سوالات پاسخ می داد.

حضور چندباره مسئولان و به خصوص تیم مذاکره کننده در برنامه مذکور که در فضایی کاملا فانتزی و غیرواقعی مذاکرات و منافع ملی را به خاطرات دونفره مسئول ارشد تیم مذاکره کننده و طرف غربی محدود می کند و در محیطی کاملا ضد رسانه ای نوستالژی را به جای مناظره و جدل می نشاند. برنامه ای که بیشتر از آنکه یک برنامه گفتگومحور باشد باید آن را در لیست برنامه های سرگرمی و تفریحی چون صندلی داغ  دسته بندی کرد.

حضور بی چالش ظریف در نگاه یک

حضور مجری هایی کارشناس که قدرت جدل و مناظره و گفتگوی چالشی در تلویزیون را داشته باشند به یک رویا تبدیل شده است، هرچند هستند افرادی که از قدرت اجرا و اطلاعاتی بهنگام برای مواجهه با مسئله برخوردارند. قابل تامل است که مسئولان امر در بحث های مکرر خود به دلایل استقبال از برنامه های ماهواره ای فکر می کنند و دست آخر همه مسائل را در تغییر دکور خلاصه می کنند. حال آنکه از خود نمی پرسند در کدام برنامه گفتگومحور و چالشی با مسئله ای که امروز نه تنها بحث اول کشور که از موضوعات مهم جهانی است- تا آنجا که نوام چامسکی در گفتگوی اخیر خود می گوید: برنامه هسته ای ایران برای 80درصد مردم دنیا قابل تایید است- می شود این اندازه فانتزی و بدون چالش با مسئله مواجهه کرد؟

شاید اگر یک برنامه گفتگو محور درباره فوتبال بود، مجری برنامه تلاش می کرد در تماس با یکی از منتقدین بحث های یکطرفه و متاسفانه تعهدات فراوانی را که توسط میهان پریشان برنامه مطرح شد را به چالش بکشد، اما گویا برای مدیران صدا و سیما منافع ملی از فوتبال کم اهمیت تر است و این شاید از کرامات تلویزیون نفتی است.

اگرچه تلویزیون از چندی پیش و پس از سکوت 16 ماهه درباره مذاکرات بالاخره به منتقدین نیز مجالی برای ارائه بحث و نقد و نظر نمود که البته این اتفاق هم پس از درخواست های مکرر نمایندگان مجلس و دانشجویان اتفاق افتاد.

برنامه تیتر پیرامون بیانیه لوزان از تجربه های قابل قبول رسانه ملی

دریکی از نامه هایی که پس از بیانیه لوزان و قبل از آغاز مناظرات تلویزیونی به سرافراز نوشته شده بود، سرافراز و مجوعه تحت مدیریتش به ترجیح دادن منافع حزبی دولتمردان بر منافع ملی متهم شده بود.

در این نامه که از سوی یکی از اتحادیه های دانشجویی خطاب به وی نوشته شده بود، آمده است: مجموعه تحت مدیریت شما تا این لحظه متهم است که منافع جناحی و حزبی مد نظر دولتمردان را بر منافع ملی ترجیح داده و در مورد مسئله هسته‌ای هیچ‌گاه رویکرد انتقادی اعمال نکرده است و در این مسئله به تریبون یکطرفه دولت تبدیل شده است در حالی که منتقدان فراوان توافقات ذکر شده از سراسر کشور حرف برای گفتن فراوان دارند تا آنجا که مسئولین ارشد مذاکرات را به مناظره دعوت کنند. گویا در نظرگاه مدیران سازمان تحت امرتان جدال لفظی مربی با بازیکن فوتبال بر سر میلیون و میلیارد مهم‌تر از مسئله‌ای است که منافع ملی بدان متوجه است.

در این نامه پیشنهادهایی نیز به سرافراز شده بود؛ ا ز شما دعوت می‌کنیم تا یکبار دیگر متون منتشر شده از نتایج جلسات لوزان را مطالعه بفرمایید و حساسیت بیشتری نسبت به منافع ملی در برنامه ریزی‌ها اعمال بفرمایید. بدون شک رسانهٔ ملی در این فرصت اندک این قابلیت را دارد که با فراهم آوردن فضای بحث و نقد کار‌شناسی، خالی از جهت گیری‌های جناحی و سیاسی و به دور از هیاهو و هیجان کف و سوت هواداران، به یاری تیم مذاکره کننده بشتابد و به وظیفهٔ تاریخی خود در این برهه عمل کند و فضای دو قطبی در شرف شکل گیری در جامعه را از بین برد.

اما برنامه ای تحت عنوان نگاه یک که پس از بیانیه لوزان یکبار از آقای ظریف و از آقای دکتر صالحی دعوت کرده بود، مجالی برای ارائه شدن نقد منتقدان در فضای برنامه صورت نداد و تریبون یکطرفه این برنامه هرآنچه که اتفاقا حساسیت های کمتری ایجاد می کرد، را مطرح نمود. جالب آنکه در همان مسائل کم حساسیت هم تیم مذاکره کننده با دستپاچگی و استفاده مکرر از بعضی الفاظ که نشان دهنده عدم تمرکز لازم بر روی موضوع بود به ارائه موضوع پرداخت.

اما علی اکبر صالحی که پس از لوزان به یکباره به چهره اول مذاکرات تبدیل شده است، در شرایط فعلی گویا نقش سخنگوی تیم مذاکره را ایفا می کند.

اظهارات صالحی درباره فکت شیت ایرانی اخیرا به محل اصلی جدال وی با منتقدان تبدیل شده است. صالحی در اظهاراتی چندباره، متناقض تلاش کرده است که انتشار فکت شیت ایرانی را امری کان لم یکن شیئا مذکورا تلقی کند.

صالحی دیشب در نگاه یک گفت: حتماً دلیل موجهی داشته که مسئولان کشور فکر کردند انتشار فکت شیت ایرانی ضرورتی ندارد. ما در شرایط حساسی هستیم و هرکس می‌تواند سوء استفاده کند. رژیم صهیونیستی و دیگرانی هستند که می‌خواهند به روند مذاکرات خدشه‌ای وارد کنند.

شب گذشته صالحی در اظهاراتی جدیدتر گفت: انتشار فکت شیت لزومی ندارد

این درحالی است که قبلا گفته بود:فکت شیت آماده شده و در جیب آقای ظریف است. بعد از مدتی که خبری از فکت شیت نشد، نمایندگان موافق و حامی و طرفدار دولت «انتشار فکت شیت» را برخلاف منافع ملی عنوان کردند. صالحی بعد گفت که همین حرفهایی که من، ظریف و عراقچی زدیم فکت شیت ایرانی است. بعد ظریف گفت: اصلا توافقی نکردیم که فکت شیت صادر کنیم. و حالا هم انتشار فکت شیت را اصلا غیرلازم می داند

ریبایکوف(مسئول مذاکره کننده روسی) :اطلاعات منتشر شده توسط کاخ سفید در مورد جزئیات توافق لوزان صحیح است

.

حالا و در شرایطی که به دلیل منتشرنشدن فکت شیت متن قابل استنادی برای جمهوری اسلامی وجود نداردو حتی روس ها در پرده ای جدید از دیپلماسی تعامل محور دولت تدبیر و امید! فکت شیت آمریکایی را تایید کرده اند، مسئولان فعلی با حضور دستپاچه خود در برنامه ها ابهامی از منتقدان برطرف نخواهند کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
احمد
1394/02/06 - 13:09

صالحی و ظریف اگه جرات بحث تلویزیونی دارن، بیان تو برنامه متن حاشیه و روبروی ایمانی بشینند تا ببینی چطور فیتیله پیچ میشن.
مجری باید جیگر داشته باشه
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top