تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/02/08 - 15:09
کد خبر: 165062

احراز عدم صلاحیت شورای احیای انجمن اسلامی؛

تصمیم سخت و دیرهنگام مسئولان دانشگاه رازی

تصمیم سخت و دیرهنگام مسئولان دانشگاه رازی

اما چرا تیم جدید مدیریتی دانشگاه هم علیرغم گرایش سیاسی نزدیک به شورای احیا، بدین شکل با آنها برخورد می کند و یا به عبارتی حاضر به هزینه کردن خود برای این جریان پرحاشیه در دانشگاه نمی شود؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: به دنبال پیگیری ها و اعتراضات مکرر دانشجویان دانشگاه رازی، بالاخره هیأت نظارت بر تشکل های این دانشگاه در نتیجه اقدام بدعت آمیز خود باید بپذیرد که شورای احیای انجمن اسلامی صلاحیت لازم برای تأسیس این تشکل دانشجویی را ندارد.

یکی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در یادداشت ارسالی به «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  پیرامون این موضوع می‌نویسد: ماجرا از آنجا آغاز شد که حدود ده نفر از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در آبان ماه سال نود و سه در قالب شورای احیای انجمن اسلامی خواستار تأسیس یک تشکل دانشجویی شدند که متأسفانه علیرغم تذکرهای قانونی دانشجویان این دانشگاه، هیأت نظارت بر تشکل ها با شتابزدگی قابل تأملی اقدام به صدور موافقت نامه اصولی برای این گروه از دانشجویان کرد.

اما به راستی این دانشجویان که بودند!؟

اگر مسئولان دانشگاه رازی برابر با قانون قصد بررسی و احراز صلاحیت آنها را داشتند پی بردن به ماهیت این جریان معلوم الحال دانشجویی در واقع خیلی سخت نبود؛ کسانی که حتی در دوران مدیریت جدید دانشگاه نیز نشریاتشان به واسطه اظهار نظرهای شاذ، توقیف و یا لغو مجوز شد تا بدانجا که هر یک از اعضای این جریان خواهان أخذ نشریه دانشجویی می شد کمیته ناظر بر نشریات مخالفت خود را ابراز می کرد.

اما چرا تیم جدید مدیریتی دانشگاه هم علیرغم گرایش سیاسی نزدیک به شورای احیا، بدین شکل با آنها برخورد می کند و یا به عبارتی حاضر به هزینه کردن خود برای این جریان پرحاشیه در دانشگاه نمی شود؟!

گفتنی است این گروه از دانشجویان که با محوریت و لیدری افرادی همچون «الف.الف»، «ع.س»، «م.ع» و حمایت برخی از عناصر استانداری کرمانشاه، پیگیر تأسیس این تشکل دانشجویی شده بودند؛ سوابق آنها همواره برای عموم دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه محل سوال بوده است.

به عنوان مثال «ع.س» به همراه سایر اعضای این جریان بارها در محافل عمومی و یا نشریات دانشجویی خود اقدام به ترویج افکار سروش کرده اند و به هیچ وجه در برنامه های مختلف دانشگاه برای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران احترام قائل نشده اند.

همچنین در مورد تخلفات متعدد «م.ع» از دیگر اعضای این گروه، می توان به توهین مستقیم او به مقامات کشور اشاره کرد که موجب شکایت دانشجویان از وی در کمیته انضباطی شده است.

همچنین بر کسی پوشیده نیست که بیانیه های این جریان رادیکال دانشجویی ابتدا در سایت های ضدانقلاب منتشر می شود؛ تا جایی که اخیرا با سواستفاده از نام دانشجویان و جعل امضای آنها در سایت سازمان مجاهدین خلق کلکسیون افتخارات خود را تکمیل کرده اند.

اما در مورد «الف.الف» (دانشجوی بازداشتی در فتنه 88) همین بس که یادداشت های او در حمایت از همجنس گرایی، کمال وقاحت را بدانجا رسانده تا در یکی از تحلیل های خود به دنبال استناداتی از قرآن در جهت تأیید این عمل غیراخلاقی بگردد.

اما برای دانشجویان محل سوال بود که چرا هیأت نظارت در طول این شش ماه اصرار بر صدور مجوز برای فعالیت این جریان داشت!؟

جریانی که بعضاً تحت عنوان شورای احیا فعالیت می کرد و مدعی بود از سوی مسئولان دولتی حمایت می شود. اقدامات غیر قانونی بسیاری از جمله سیاه نمایی علیه عملکرد نظام، اتهام زنی علیه نهادها و ارگان های انقلابی و... همیشه در دستور کار آنها قرار داشته و دارد.

این داستان تا بدانجا پیش رفت که مسئولان دانشگاه رازی عنوان کردند که با استعلام از وزارت علوم در این خصوص و دستور مکتوب معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم راهی جز صدور مجوز برای این افراد ندارند.

اما دانشجویان و تشکل های دانشجویی این دانشگاه با شناختی که از این جریان پرحاشیه داشتند زیر بار استدلال های غیرمنطقی و غیرقانونی مسئولین دانشگاه نرفتند و با ارائه اسناد و مدارک محکمه پسند خواستار حفظ استقلال رأی مسئولین دانشگاه و پس گرفتن موافقت نامه اصولی صادر شده از سوی هیأت نظارت شدند.

به همین جهت بود که هیات نظارت در بدعتی آشکار و اقدامی غیرقانونی، یک شورایی مرکب از پنج استاد اصلاح طلب که عمدتا از مسئولین دانشگاه هستند پیشنهاد داد تا در این خصوص اظهارنظر کنند به طوری که رأی و نظر آنها برای همه فصل الخطاب باشد؛ اما همین شورای پنج نفره نیز که امروز جلسه خود را به پایان رساند حاضر نشد بابت این افراد رادیکال هزینه کند و نهایتا اعلام کردند که با توجه به بررسی های انجام شده، شورای احیای انجمن اسلامی فاقد صلاحیت لازم هستند.

جا دارد ضمن تشکر از شجاعت مسئولین دانشگاه بابت جرئت و جسارتی که از خود در مقابل فشارهای برخی از عناصر استانداری کرمانشاه و مسئولان وزارت علوم نشان دادند بایستی عرض کنیم که هر چند با تأخیر ولی تصمیمی سخت و درستی گرفته شد تا امنیت، قداست و محیط علمی دانشگاه کمافی السابق حفظ شود.

بارها دانشجویان این دانشگاه اعلام کرده اند که مخالف تأسیس هیچ تشکلی در چارچوب قانون نبوده و نیستند منتها همواره تأکید داشته اند که با مبنا قرار دادن خط مشی اعتدال از جریان های افراطی دوری گزینند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
zahra
1394/02/08 - 15:29

مسئولان دانشگاه رازی فقط کافی بود که اسم ایراهیم اسکافی را در اینترنت سرچ کنند؛ اما ظاهرا چنین اراده ای قبلا وجود نداشت!
سیامند
1394/02/08 - 15:45

خوش رقصی یکی از معاونان سرپرست دانشگاه رازی که از مدیریت قبلی باقی مانده ثمربخش واقع نشد؛ بدبخت خیلی تلاش کرد تا این گروه حاشیه دار مجوز بگیرند تا در عوض در سمت خود ابقا شود؛ خدمت ایشان تسلیت عرض می کنیم
دانشجوی دانشگاه رازی
1394/02/08 - 15:45

باسلامم
بسیار روشن است که گروه های سیاسی تندروشهر کرمانشاه که برای انتخابات آتی خیز برداشته اند بر روی این گروه پرحاشیه حساب دیگری باز نموده اند که البته باید مسئولان دانشگاه بسیار هوشیار باشند همانند این حرکت تازه
reza alipoor
1394/02/08 - 16:26

احسنت به این شجاعت ... امید است این استقلال عمل و بدون جهت گیری عمل کردن تا انتها در این دانشگاه مشاهده شود
وجدان
1394/02/08 - 16:51

امید است آقای دکتر بیگلری که انسان شریفی هم هستند بر این موضع پای فشاری کنند و مانع حضور جریان های رادیکال شوند و همچنین با مدیریت خود زمینه را برای اعتدالیون فراهم آورد
دانشجوی دانشگاه رازی ح-ش
1394/02/08 - 16:57

من در رابطه با این موضوع از قبل مطلع بودم و اکثر اعضای آنها را میشناسم و یا از طریق نظریات شاز آنها با جهت فکری مسموم آنها آشنا هستم.
با این خبر نسبت به مدیریت این دانشگاه کمی امیدوار شده ام.
hosein
1394/02/08 - 17:09

کسانی که از این گروه افراطی حمایت کردند باید پاسخگوی این سوال باشند که آیا یک سمت مدیریتی ارزش این را دارد که محیط آرام دانشگاه را به هم بزنند؟؟
ali
1394/02/08 - 21:30

متاسفانه جریان معلوم الحالی که در دهه 75 الی 85 جنبش دانشجویی را به قهقرا بردند و شیره اش را کشیدند و تفاله اش را پس انداخته اند الان هم به عناوین مختلف در دانشگاهها دنبال جای پا می گردند تا سر بزنگاه راهی خیابان ها کنند
جالب اینجاست که این مزدوران هیات موسس که به ظواهر صریح اسلام هم پایبند نیستند و حلال و حرام هم سرشان نمی شوند اصلا کلا در این وادی ها نیستند ادعای انجمن اسلامی دارند!!!
کرمانشاه
1394/02/08 - 23:05

مسئولین دانشگاه به مسائل سیاسی نگاه میکنند نه حقوقی!
به همین خاطر مطمئن باشید اگه اثبات کنید که اینها قاتل هم هستند باز تلاش خودشان را برای صدور مجوز می کنند.
شعار
1394/02/08 - 23:33

مسئولین دانشگاه به اصول دموکراسی هم پایبند نیستند
مگر همین ها نبودند ک در انتخابات شورای صنفی شرکت کردند و رأی نیاوردند بدبختی پایگاه دانشجویی ندارند حالا اعلمی و سلیمی و احمدیان دنبال چی هستند نمی دونم.
اعتدال
1394/02/10 - 10:33

این وسط مداخله و اصرار وزارت علوم در تضاد با شعارهای دولت و مصداق عینی سیاسی کاری است
تورهای مسافرتی آفری
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top