تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/02/09 - 11:43
کد خبر: 165143

نمره گرفتن، بدون یک خط درس خواندن!!

نمره گرفتن، بدون یک خط درس خواندن!!

آیا شما دانشجوی عزیز می‌دانید که خیلی بیش‌تر از اینی که امروز در دانشگاه موفق هستید می‌توانید موفق باشید؟ البته نه از آن‌گونه عمل‌ها که به ذهن‌تان وارد شد، بلکه با عمل به چندین روش ساده می‌توانید آغوش‌تان را به روی موفقیت های دانشجویی باز کنید و این روشها را آویزه کت‌تان کنید تا نمره های بیشتر شاید برای شما هم اتفاق بیافتد!

خبرنامه دانشجویان ایران: نقد فضای علمی و آموزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خصوصاً نحوه نمره دهی برخی اساتید از سوژه هایی است که به نظر می رسد هیچ وقت کهنه نمی شود و همه ساله خصوصاً در آستانه پایان سال تحصیلی حرف دل دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ معصومه پاکروان در یادداشتی طنز گونه به نقد این مسئله پرداخته است:

آیا شما دانشجوی عزیز می‌دانید که خیلی بیش‌تر از اینی که امروز در دانشگاه موفق هستید می‌توانید موفق باشید؟ سئوال این‌جاست که آیا شما می‌دانید که می‌توانید موفق‌تر از هرکس دیگری در دانشگاه عمل کنید؟ البته نه از آن‌گونه عمل‌ها که به ذهن‌تان وارد شد، بلکه با عمل به چندین روش ساده می‌توانید آغوش‌تان را به روی موفقیت های دانشجویی باز کنید و این روشها را آویزه کت‌تان کنید تا نمره های بیشتر شاید برای شما هم اتفاق بیافتد!

روش «دوست‌داشتنی بودن»
در این روش به شما گفته می‌شود که خوب نمره گرفتن از خوب  درس خواندن متفاوت است و اصلاً هیچ ارتباطی با همدیگر ندارند. اگر شما می‌خواهید نمرات خوبی بگیرید باید کاری کنید که شما را دوست داشته باشند. مثلاً لازم است شما به یک چیزی معروف باشید مثل دانشجوی خوش خوراک، دانشجوی مزه پران، دانشجوی مرموز و ...مثلا وقتی در یک جلسه دیر می‌کنید و استاد از دست‌تان عصبانی است ناگهان با همان شیرینی‌های مخصوص خودتان وارد شوید و لبخندش را ببینید که ناگهان جای اخم ها را می‌گیرند.

روش «خدمت‌رسانی به استاد»
بر همگان واضح و مبرهن است که آن کسی که بیش‌تر از بقیه عمل خدمت‌رسانی را انجام می‌دهد از همه موفق‌تر است. فرقی نمی‌کند که این خدمت چه نوع خدمتی باشد به هر حال شما لازم است که خودتان را در قسمت‌های مختلف خدمت‌رسانی امتحان کنید و ببینید از پس چه خدماتی بر می‌آیید که تا به حال خود را دست کم گرفته بودید. از یک لیوان آب بی‌تقاضا برای استاد گرفته تا زیرآب زدن دانشجوی بغلدستی‌تان تا پر کردن باک بنزین استادتان!

روش«حواس جمع»
در این روش شما باید شش دانگ حواس‌تان را در دانشگاه، نه برای خوب درس خواندن بلکه برای گرفتن نمره جمع کنید تا ببینید در دانشگاه چه اتفاقاتی دارد می‌افتد، آیا استادتان از شمال به سلامت برگشته و لازم است برای او بنر خوش‌آمد گویی بزنید؟ به هر حال حواس جمع برای گرفتن نمره یک اصل اساسی است!

روش «پر کردن چاله‌چوله‌ها»
خیال نکنید که پر کردن چاله‌ها فقط مخصوص خیابان‌هاست. بلکه شما باید با چاله‌چوله‌های دانشگاهی خودتان هم مثل یک خیابان برخورد کنید که لازم است آن را پر کنید حالا شده با زدن زیرآب همکلاسیتان یا آوردن یک لیوان چایی برای استادتان یا با اعلام  حمایت از حقوق استادتان، به هرحال این یک اصل اساسی در گرفتن نمره  است!

روش «هر چهره‌ای با سکوت موفق‌تر است»
در این روش شما باید بدانید که لازم نیست در مورد همه چیز و همه کس و همه کار در کلاس اظهارنظری کنید. باید یادتان باشد وقتی ساکت باشید موفق‌تر خواهید بود. قرار نیست در  مورد هر چیزی صدای‌تان در بیاید و فریاد‌تان به آسمان برود و بگویید من دیدم، می‌دانم، بگویم و مدرک دارم! یاد بگیرید برای گرفتن نمره ساکت باشید. هیچ کس وقتی شما ساکت باشید به شما شک نخواهد کرد که چه سر و سری با استادتان دارید!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top