تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/13 - 12:38
کد خبر: 165406

در دانشگاه سیستان و بلوچستان رخ داد؛

عصبانیت تشکل مدعی خط امام از یک مقاله دانشجویی!

عصبانیت تشکل مدعی خط امام از یک مقاله دانشجویی!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان پس از تهیه یک نشریه دانشجویی، اقدام به توزیع این نشریه در سطح دانشگاه کرد که با لشگرکشی عده ای که خود را منتسب به نام تشکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه می‌نامند مواجه شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان پس از تهیه یک نشریه دانشجویی، اقدام به توزیع این نشریه در سطح دانشگاه کرد که با لشگرکشی عده ای که خود را منتسب به نام تشکل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه می‌نامند مواجه شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل افراطیون دانشگاه سیستان و بلوچستان چندی پیش با اعلام شورای نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان فعالیتش غیرقانونی اعلام شده است اما رفتارهای افراد آن ادامه دارد.

هفته گذشته بود که عده ای که اکنون در دانشگاه خود را اصلاح طلب می خوانند، با لشگرکشی در مقابل سلف دانشگاه مانع از توزیع هفته نامه انجمن اسلامی دانشجویان شدند و با بکار بردن الفاظی غیردانشجویی باعث بهت سایر دانشجویان شدند.

اما کار به همین جا ختم نشد و این افراد تندرو با حضور در محل واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه، به بحث و جدل با توزیع‌کنندگان نشریه پرداختند و تلاش داشتند تا مانع از توزیع نشریه شوند.

این اولین باری نیست که این افراد اقدام به جلوگیری توزیع نشریه در سطح دانشگاه می‌کنند چه اینکه سال گذشته نیز در آستانه حماسه ۹ دی این اقدام خود را تکرار کرده بودند.

پایگاه مطالبه گر در این باره نوشت: معاونت فرهنگی دانشگاه در قبال این اقدامات غیرقانونی در سطح دانشگاه، خود را کنار می‌کشد و اعلام می‌کند که وظیفه معاونت فرهنگی نظارت بر تشکل‌ها نیست و این وظیفه شورای نظارت دانشگاه است. از طرف دیگر نیز ریاست دانشگاه که ریاست شورای نظارت را نیز بر عهده دارد اعلام می‎‌کند این وظیفه معاونت فرهنگی است.

متن مقاله ای که عصبانیت تشکل مدعی خط امام را در دانشگاه برانگیخت به شرح ذیل است:

پایان مدارا

جنبش دانشجویی به عنوان یک حرکت خود جوش دانشجویی که جمعی از دانشجویان با اهداف و آرمان هایی مشترک در صدد تغییر و تحول در دانشگاه  و جامعه هستند.

صدای پای اولین حرکت دانشجویی به سال  1314 در دانشگاه  تهران برمیگردد که دانشجویان در اعتصابی صنفی نخستین حرکت حرکت دانشجویی تاریخ ایران را رقم زدند.

در آن زمان _دهه  20 و30  گفتمان غالب دانشجویی مارکسیسم و توده ای بود، توده ای ها در دانشگاه جولان می دادند. فضا برای دانشجویان مسلمان بسته بود، آنقدر که حتی نماز خواندشان باترس و لرزه همراه بود چنانکه محب ا... آزاده از بنیانگذاران انجمن اسلامی دانشجویان هم در جایی اشاره کرد: «ما نمازمان را در دانشگاه با ناراحتی وحتی با ترس و لرز در محیط دانشجویی که اکثراً کمونیست وبرخی بی اعتنا به دین بودند، با تحمل مسخره  کرده ها، ومتلک گویی های آنها، در زیر پله های سالن به جا می آوردیم وحمله های افراد را تحمل می کردیم. به فکرمان رسید که کشور ایران یک مملکت اسلامی است و اکثریت مسلمان و معتقدند، چرا ما که اکثریت را تشکیل  می دهیم، مانند یک اقلیت ترسو رفتار کنیم؟ به همین دلیل بفکر افتادیم، جمعیتی تشکیل دادیم و شروع به تبلیغ اسلام کردیم».

این مسئله حکایت از آن دارد که یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان مسلمان برپایی نماز و حفظ اعتقاداتشان بود که معلوم می شود اصالت انجمن های اسلامی دانشجویان با کسانی است که آنها را در دانشگاه به عنوان برپاکنندگان نماز می شناسند، خواه درقالب نام انجمن اسلامی دانشجویان و یا هر تشکل اسلامی دیگر دانشجویی، چرا که اصالت از اصول برآمده است و مطمئناً اصالت با نام تفاوت می کند.

رخصت دهید گردونه تاریخ را به چهل سال بعد بچرخانم به زمانی که در نیمه دوم دهه 70 با نفوذ تفکرات جریانهای لیبرالیستی و اصلاح طلبی ساختار شکن به انجمن های اسلامی دانشجویان، توانست گفتمان اولیه که افتخارش دفاع از آرمان های ایران اسلامی، عدالت و بخصوص ولایت بود را تغییر دهد و گفتمانی افراطی ساختار شکن را تشکیل دهد که با ماسک دموکراسی، آزادی بیان وحقوق بشر به مقدسات دیگر دانشجویان و نظام جمهوری اسلامی توهین می کردند. و کارشان شکستن درب دانشگاه، ضرب و شتم دیگر دانشجویان وخبرنگاران و فحاشی گشته بود، انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان هم ازنظر افراطیون ساختارشکن دور نماند، روزگاری بر دانشگاه  ما گذشت که عده ای معدوم با سوء  استفاده  از نام جنبش دانشجویی لکه ننگی بر تاریخ نام انجمن اسلامی دراین دانشگاه  گماشتند این تشکل دست جماعتی هنجارشکل افتاد که نه تنها مروج فرهنگ اسلام دردانشگاه نبودند بلکه ازتوهین به مقدسات درنشریات خود (نشریه فریاد و...) ابایی نداشتند و باسوء استفاده ازنیت های پاک دانشجویان درمیدان دشمن موج سواری می کردند. پس ازهنجارشکنی های متعدد وعدول ازاساسنامه انجمن اسلامی طیف علامه دردانشگاه های کشور و نفوذ آشکار دشمن دراین طیف (افرادی که اکنون مجری و کارشناس رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب) به نام اصلاحات ولی به کام دشمن موجب بسته شدن دفتراین انجمن (طیف علامه) در دانشگاه گردید بعد از برگزاری مجدد و تشکیل انجمن ولی این باربا نام انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دردولت دهم، همان جماعت افراطی طیف علامه سابق این باردرنقش مشاوران فیس بوک و کنترل کنندگان از راه  دور ظاهر شدند.

عبور از خطوط قرمز نظام درحمایت بی چون چرا ازسران فتنه، و توهین ائمه معصومین(ع) حمایت سایت های ضد انقلاب و سلطنت طلب ازعنصرتندروی این انجمن (درجریان توزیع شبنامه توهین آمیزعلیه اساتید بزرگوار دانشگاه سیستان وبلوچستان) تنهابخشی ازتندروی ها و هنجارشکنی های انجمن اسلامی پیرو خط امام(ره) دریک و نیم سال اخیر است.

ولی این بار با طلوع دوباره انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۵۸ و انتشار تفکر اصیل و استکبارستیزانه همچنین گرایشی استقلال  طلبانه ولایتمدارانه غبار از چهره نام انجمن اسلامی دانشجویان زدود و دیگر اجازه نخواهد داد بد نامان از نام مقدس انجمن اسلامی بر ضد منافع و عقاید اسلامی و ولایی این انجمن استفاده کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top