تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/02/14 - 10:09
کد خبر: 165481

اعتراض دانشجویان به حذف کارشناسی پیوسته رشته پروتز های دندانی +عکس

اعتراض دانشجویان به حذف کارشناسی پیوسته رشته پروتز های دندانی +عکس

در طی تقریبا سه ماه اخیر اخباری مبنی بر احیای کاردانی رشته ساخت پروتزهای دندانی در سطح دندانپزشکی کشور شنیده شده و ابلاغیه ای ازجانب وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی به 11 دانشکده دندانپزشکی کشور تحت عنوان پذیرش دانشجو درمقطع کاردانی و حذف کارشناسی پیوسته رشته مذکور رسیده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: دانشجویان رشته ساخت پروتزهای دندانی نسبت به احیای کاردانی و حذف کارشناسی پیوسته این رشته در دانشگاه های کشور اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار صنفی -آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تصمیم مسئولان برای حذف کارشناسی پیوسته رشته پروتزهای دندانی اعتراض دانشجویان را برانگیخته است.در طی تقریبا سه ماه اخیر اخباری مبنی بر احیای کاردانی رشته ساخت پروتزهای دندانی در سطح دندانپزشکی کشور شنیده شده و ابلاغیه ای ازجانب وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی به 11 دانشکده دندانپزشکی کشور تحت عنوان پذیرش دانشجو درمقطع کاردانی و حذف کارشناسی پیوسته رشته مذکور رسیده است.

این دانشجویان در بیانیه خود گفته اند: ما دانشجویان درطی این مدت با نامه نگاری به کارگروه متشکل برای تهیه برنامه آموزشی کاردانی، ارائه پیشنهادهای مختلف و بلند مدت با مشورت اساتید خبره، مذاکرات مستقیم با برخی مسئولین وزارت و مهمتر از همه پیگیری علت این رویداد از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم را انجام داده ایم که با بی توجهی مسئولین محترم مثمرثمر نبوده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

*اعدلوا هو اقرب للتقوی واتقوا الله ان الله خبیر بما تعملون*

عدالت بورزید که به تقوا نزدیکتر است از خدا شرم داشته باشید قطعا خدا به آنچه عمل میکنید آگاه است.

در طی تقریبا سه ماه اخیر اخباری مبنی بر احیای کاردانی رشته ساخت پروتزهای دندانی در سطح دندانپزشکی کشور شنیده شده و ابلاغیه ای ازجانب وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی به 11 دانشکده دندانپزشکی کشور تحت عنوان پذیرش دانشجو درمقطع کاردانی و حذف کارشناسی پیوسته رشته مذکور رسیده است. ما دانشجویان درطی این مدت با نامه نگاری به کارگروه متشکل برای تهیه برنامه آموزشی کاردانی، ارائه پیشنهادهای مختلف و بلند مدت با مشورت اساتید خبره، مذاکرات مستقیم با برخی مسئولین وزارت و مهمتر از همه پیگیری علت این رویداد از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم را انجام داده ایم که با بی توجهی مسئولین محترم مثمرثمر نبوده است و بسیار از این رویداد شوم نگران بوده و معترض به آن هستیم.

لذا در این بیانیه به شرح برخی مضرات این تصمیم پرداخته و روشن میکنیم که این تصمیم نوعی غرض ورزی و ضربه مهلک به پیکره این رشته میباشد:

1- تنها دوسال از فارغ التحصیلی اولین دوره کارشناسی پیوسته درسطح کشور میگذرد و قطعا قضاوت در مورد ناکامی یا حتی موفقیت این دوره مستلزم زمانی به اندازه حداقل یک دهه میباشد که دلیل اصلی مسئولین مربوطه دراتخاذ این تصمیم ناکامی فارغ التحصیلان در حین تحصیل و بازار کار بوده است، درصورتی که ما به دور از قضاوت درحال حاضر فارغ التحصیلانی را شاهد هستیم که با تلاش شبانه روزی، هم به امور تحقیقی پژوهشی بی سابقه ای پرداخته، هم به نحو شایسته وارد بازار کار کشور شده و هم به امور صنفی رشته درگیر شده و برای بالندگی و آینده رشته تلاشی درخور ستایش ازخود نشان میدهند. سمینارها و همایش های دانشجویی بی سابقه ای نیز درچند سال اخیر، همه و همه نوید انقلابی در بطن این رشته را میداد که ناگهان این تصمیم غیرکارشناسی و ناشایست (همانند گسترش بی رویه دانشکده های دندانپزشکی) گرفته شد که قطعا اگر به عمل بپیوندد شاهد خسران جبران ناپذیری خواهیم بود.

2- عدم توانایی برخی مدیران محترم در بهره بردن از اساتید مجرب و خاک خوردن تکنولوژی های پیشرفته در اغلب دانشکده های دندانپزشکی یکی دیگر از دلایل این تصمیم وزارت میباشد، که بجای تغییر این مدیران و استفاده صحیح وکارآمد از این ابزارآلات این مصوبه طرح ریزی شده است. چوب ناتوانی مدیریت صحیح تا چه زمانی باید بر پیکره این رشته زده شود و چرا باید افرادی که تضاد منافع با حرفه ما دارند همیشه برای ما تصمیم گرفته و افراد متخصص وصاحبان اصلی رشته ما منزوی گردند؟

3- نکته بسیار تاسف باری که وجود دارد این است که هم اکنون درگیرودار این تصمیمات وزارت، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره PHD این رشته را به دانشجویان عراقی تدریس کرده وخون آنان را پررنگتر از خون جوانان ایرانی می شمارند واقعا این تصمیمات چه پشتوانه منطقی دارند چه کسانی باید پاسخگوی این ناهنجاری در نظام آموزشی کشور باشند؟

4- لازم به ذکراست تاثیرات سوء این سیاستگذاری های غلط و نابجا در سطح علمی دندانپزشکی کشور تاثیرگذار بوده و با توجه به سندچشم انداز 1404 سطح علمی دندانپزشکی ایران را درمنطقه تنزل خواهد داد به طوریکه درکشورهای مختلف در حال حاضر مقاطع بالاتر این رشته با گرایشهای وسیع تدریس میشود که این امر موجب خروج موجی از دانشجویان به خارج از کشور خواهد شد. از طرفی دیگر سطح درمان دندانپزشکی کشور با وجود تعرفه های بالا و بدون حمایت بیمه تنزل پیدا خواهد کرد و پدران و مادران ما از درمانی شایسته و درخور بی بهره خواهند بود. و کشور ضرری دو چندان خواهد دید و آینده روشنی در این مورد پیش رو نخواهد داشت.

انتظار ما از دولت تدبیر و امید بسی بیش از اینهاست. وعده ریاست محترم جمهوری در انتخابات 92 مبنی بر تخصصی کردن امور و عدم دخالت افراد غیر متخصص در امور کشوری، سمت و سویی خلاف آن وعده گرفته و شکافی بزرگ بین وعده و عمل در حال رخ دادن است، لذا ما دانشجویان از شخص محترم ریاست جمهوری جناب آقای حجه السلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تقاضای رسیدگی مستقیم به این مسئله را داریم و خواهان لغو این مصوبه و ابلاغیه هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
&
1394/02/14 - 12:23

واقعا احسنت به دانشجوهایی که نمیذارن حقشون ضایع بشه و همه جوره پای رشتشون می ایستن
انشاءالله که اثر بخش باشه و مسئولین یکمی به خودشون بیان و با سرنوشت این همه دانشجو بازی نکنن......
زهرا
1394/02/14 - 22:49

سلام..همیشه درحق پروتزیست های تحصیل کرده حق کشی میشه..با بهترین رتبه ها در کنکور وارد این رشته میشوند اما حق واقعی خود را دریافت نمیکنند..این همه لابراتوار های بدون مجوز رسمی از وزارت بهداشت در سراسر کشور مشغول به کار هستند و مسئولین رسیدگی نمیکنند.مسئولین به جای اینکه مشکلات پروتزیست ها را حل کنند صورت مسئله رو پاک میکنند..انشاالله صدای پروتزیست ها هم روزی شنیده شود...
محسن
1394/02/14 - 22:56

سلام.. به نظر من مسئولین محترم ابتدا دندانسازان تجربی و بدون مجوز را حذف کنند و در مرحله بعد عدالت اقتصادی بین دندانسازان و دندانپزشکان را بر قرار کنند. تمام زحمت ساخت پروتزهای دندانی بر عهده دندانسازان است اما پول آن برای دندانپزشکان است.
آرش
1394/02/14 - 23:01

تمام رشته های علوم پزشکی از جمله بینایی سنجی یا شنوایی سنجی دارای مهر نظام پزشکی هستند اما پروتزیستها ی دندان از حقوق اولیه خود محروم اند..الان همه ی رشته های علوم پزشکی حداقل کارشناسی هستند و کارشناسی ارشد نیز دارند..چرا باید رشته ای که کارشناسی شده است به جای ایجاد کارشناسی ارشد و ارتقاء سطح علمی، به سطح کاردانی تنزل یابد؟؟!!
fateme
1394/02/15 - 18:14

واقعا که همه ی دانشجویان این رشته با اینکار مسولین مخالفند.در حق این رشته همیشه اجحاف شده!
.
1394/02/15 - 18:15

همه جای جهان، همه ی ملت ها سعی میکنن سطح کشورشون از لحاظ علمی بالا بره.همیشه به دنبال پیشرفت هستن.چرا ما باید به جایی برسیم که به جای پیشرفت به عقب برگردیم.چرا اینقدر در حق ما اجحاف میشه؟؟ ما نمیتونیم ببینیم که رشتمون به جای صعود و پیشرفت داره تنزل پیدا میکنه....
احمد
1394/02/15 - 18:34

نسل جدید به ارتقا علم فکر میکند نه به عقب گرد آن....
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top