تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/02/15 - 12:54
کد خبر: 165600

محدودیت سازی دانشگاه آزاد برای بسیج دانشجویی

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران گفت: مسئولین دستگاه‌های نظارتی تا کی می‌خواهند نسبت به اقدامات مغرضانه و منافی قانون دانشگاه آزاد سکوت کنند.

هادی حفیظی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در گفت‌وگو با فارس، گفت: مجموعه‌های دانشگاهی کشور به واسطه اهمیت و موقعیت ویژه‌ای که دارند همواره مورد هجمه‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی قرارگرفته‌اند.

وی افزود: همراهی و غرض ورزی‌های داخلی نیز که از روی غفلت و گاهی با رویکردی خائنانه در جهت اهداف دشمنان بر حرکت علمی کشور لطمه‌های بسیاری وارد کرده‌ و دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های دانشجویی را دستمایه اهداف سیاسی و حزبی خود قرار داده و حرکت پر شتاب علمی را در وصول به چشم اندازها و آرمانهای ملی کند کرده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرقدس ادامه داد: دانشگاه آزاد بنا بود به عنوان یکی از محصولات علمی و دانشگاهی انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی و پژوهشی و صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و ارتقای فرهنگی جامعه گام بردارد.

وی تاکید کرد: ولی مدتی است ورود جریانات افراطی و تفکرات غیر انقلابی این مجموعه دانشگاهی را تبدیل به مکانی برای بهره‌برداری خاص سیاسی فارغ از تمامی اهداف علمی و آموزشی کرده‌است و نزول سطح علمی، کاربردی، فرهنگی و عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تبدیل دانشگاه به محل صدور مدارک تحصیلی مولد این عملکرد و مدیریت است.

حفیظی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات دانشگاه آزاد ایجاد محدودیت‌های بسیار زیاد، بی سابقه و غیرقانونی تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی است که بخشی از این محدودیت‌های منافی قانون تحت عنوان «بخشنامه تسهیل فعالیت‌های تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویی و تقویت رویکرد فرهنگی» از سوی رئیس دانشگاه آزاد به تمامی واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این آیین‌نامه گفت: با این آیین‌نامه تمامی فعالیت‌های بسیج دانشجویی حتی نصب مطالب سیاسی بر روی بردهای بسیج در دانشگاه منوط بر تصویب هیات نظارت می‌شود در حالی که در هیچ یک از مواد قانونی چنین محدودیتی برای بسیج دانشجویی وجود ندارد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: بر اساس ماد 9 آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیج دانشجویی تنها در صورتی که حمایت مالی دانشگاه را دریافت کند نیاز به مصوبه شورای فرهنگی دارد، آن‌هم شورای فرهنگی نه هیات نظارت! در حالی که در آیین نامه دانشگاه آزاد اشاره شده در صورتی می‌توان از حمایت مالی دانشگاه استفاده کرد که در مرحله اول هیات نظارت تایید و در صورت صلاحدید به شورای فرهنگی ارجاع دهد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به به تبصره 1 ماده 8 آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجوی مصوبه جلسه 179 شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در این تبصره آمده است که نماینده بسیج دانشجویی در جلسات هیات نظارت دانشگاه که با موضوع بسیج دانشجویی تشکیل می‌شود، حضور خواهد داشت. در حالی که این آیین‌نامه به هیچ عنوان در دانشگاه اجرا نمی‌شود.

حفیظی افزود: حال این سوال پیش می‌آید که چه دلیلی می‌تواند وجود داشته باشد که بسیج دانشجویی با این سابقه درخشان در فعالیت‌های دانشجویی و به عنوان بزرگترین و کارآمدترین تشکل دانشجویی کشور که با فرمان مستقیم حضرت امام (ره) و حمایت‌های رهبری معظم انقلاب مد ظله العالی در دانشگاه شکل گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های درونی دانشجویان پیش می‌رود، این طور مورد هجمه و اعمال محدودیت‌های غیرمنطقی و غیرمنصفانه و البته خلاف قوانین رسمی کشور از سوی دانشگاه آزاد قرار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرقدس گفت: مسئولین دستگاه‌های نظارتی تا کی می‌خواهند نسبت به اقدامات مغرضانه و خیانت آلود دانشگاه آزاد که موجب بروز لطمات جبران ناپذیر بر پیکره دانشگاهی و علمی کشور می‌شود، سکوت کنند؟ تا کی باید شاهد بی‌قانونی، سیاسی بازی، مظلوم کشی و قربانی کردن مصالح کشور و نظام در برابر مصلحت های سیاسیون ورشکسته باشیم؟

حفیظی تصریح کرد: آیا مدیریت جهادی مسئولین، اینگونه است! که علی رغم پیگیری‌های مکرر و فریادهای فعالین دانشجویی و دلسوزان انقلاب در متذکر شدن وضعیت نابسامان دانشگاه آزاد و اهمیت والای دانشگاه باز هم کوچکترین اقدام مثبتی را مشاهده نمی‌کنیم!

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در خاتمه گفت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و تمامی نهادهای ذیربط انتظار می‌رود صدای فرزندان مظلوم انقلاب در دانشگاه را بشنوند و نسبت به رسیدگی به موارد در حال وقوع در دانشگاه با اقدام انقلابی و قید فوریت اهتمام ورزند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top