تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/02/15 - 17:39
کد خبر: 165633

سیدمحمدمحسن حسینی

تنها راهبرد سیاسی دشمن

تنها راهبرد سیاسی دشمن

خبرنامه دانشجویان ایران: سیدمحمدمحسن حسینی// اشتباه محاسباتی یکی از انواع جنگ نرم است که عقاید عامه مردم و مسئولین را مورد حمله قرار می دهد و معیارهای تصمیم گیری آن ها را دچار خدشه و نابودی می کند؛ معیارهایی مثل توکل، صبر و ایمان به خدا، هدف سناریوی اشتباه محاسباتی می باشند.

دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران وقتی مقاومت مردم را دیدند و از تهدید نظامی و تحریم اقتصادی نتیجه نگرفتند سناریوی جدیدی طراحی کردند که با آن مسئولین را دلسرد و در تصمیم گیری ها دچار اشتباه کنند؛ این سناریوی جدید (اشتباه محاسباتی) نام دارد.

در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، جهان استکبار مدام جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه سیاسی و امنیتی قرار داده تا به هدف خود که نابودی کامل این حرکت انقلابی است برسد؛ همان انقلابی که با هدف برقراری حکومت اسلامی شروع شده و می خواهد زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد. این فشارها به ایران احتمالا بخاطر استقلال خواهی مردم  این کشور بوده است؛ از آن مهمتر ایران، دینی را تبلیغ و ترویج می کند که با منافع لیبرالیسم تضاد دارد و این دلیل اصلی فشارهای امنیتی و سیاسی دشمنان به ایران می باشد. با وجود تمام این هجمه ها جمهوری اسلامی ایران همچنان در عرصه های مختلف مسیر پیشرفت را طی می کند و می توان گفت در مقایسه با کشورهای اسلامی دیگر، تنها کشوری است که اسلام را تا حدودی در سیاست، اقتصاد، حقوق و علوم دیگر وارد کرده است. این فرق اساسی ایران با کشورهای اسلامی دیگر است.

بعضی از سیاست مداران مشکل دنیای غرب با ایران را نتیجه اختلافات و منازعات سیاسی دانسته و آن را قابل حل می دانند. آن ها با تغییر در اصول سیاست خارجه به دنبال حل اختلافات هستند . اما در مقابل، بسیاری از علما و سیاست مداران، دشمنی ایران و غرب را ذاتی می دانند و معتقدند اسلام نقطه مقابل جهان استکبار است. وقتی دنیای غرب با تفکر لیبرالیسم به انسان ها به عنوان ابزاری برای بهره برداری هرچه بیشتر از دنیا می نگرد، ایران با تفکر اسلامی از آزادی معنوی و تعالی انسان ها سخن می گوید. این نشان دهنده اختلافی ذاتی بین نگاه اسلام و نگاه غرب است. در واقع تفکر اسلام مانع از سوء استفاده لیبرالیسم از دنیا و بشریت است.

دشمنان با تهدید به حمله نظامی و تحریم اقتصادی می خواهند ایران را تسلیم کنند، اما می دانیم که تهدید نظامی امروز جدی گرفته نمی شود، چون طرف مقابل با آن سابقه  نظامی، اگر نتیجه ای در حمله نظامی به ایران می دید، تا به حال آن را عملی کرده بود. در ضمن حمله نظامی بسیار پر هزینه و خطرناک است. متجاوزان وقتی توان نظامی و نقش موثر ایران در مقاومت های منطقه را بررسی می کنند، حمله نظامی را عملی نمی کنند. در مورد تحریم اقتصادی هم باید گفت دشمن دنبال بهانه هایی مثل «احتمال ساخت بمب هسته ای»، «داشتن موشک های بالستیک» و «نقض حقوق بشر» هست تا دلیلی برای فشار ظالمانه و غیر منطقی به ایران فراهم کند. در حال حاضر بزرگ ترین نوع تحریم ها فقط برای کشور ایران تصویب و اجرا می شود؛ تحریمی مثل تحریم بانکی که مانع از معاملات بین المللی می باشد فقط برای ایران تصویب واجرایی شده است. خوب می دانیم بمب هسته ای و موشک بهانه است و دلیلی جز ترس از این قدرت جدید منطقه - جمهوری اسلامی ایران -  و ترس از دین اسلام وجود ندارد.

البته تحریم برای ما چیز تازه ای نیست؛ ما از اول انقلاب تحریم هستیم. اگرچه با تحریم ضربه های سنگینی بر ما زدند، اما توانستیم این تهدید را تبدیل به فرصت بکنیم چون هر جایی که دشمن ما را تحریم کرد ما خودمان به دنبال کشف و طراحی و تولید نیازمان رفتیم. در بسیاری از فناوری ها و علوم به نتایج قابل توجهی دست یافتیم؛ بطوری که اکنون چشم دیدن پیشرفت های هسته ای و موشکی ما را ندارند . از طرف دیگر، تهدید ها و فشارهای امنیتی و سیاسی برای ما جدید و بی سابقه نیست؛ ما در طول سال های بعد از انقلاب همیشه زیر انواع فشارهای دشمن بوده ایم ؛ از تهدید به حمله نظامی گرفته تا ترور ؛ اما تمام تصمیم های خود را بر اساس وعده خدا قراردادیم و اعتقادمان بر اساس  این آیه از قرآن کریم بود که می فرماید : « وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ »

ملت ایران همیشه مبنای محاسبات خود را بر اساس عوامل معنوی قرار داده و جمهوری اسلامی ایران هر جایی که  این طور عمل کرده ، نتیجه مثبت گرفته است. عواملی چون توکل بر خدا، توسل به ائمه اطهار، امید به نصرت خدا و اتکا به حول و قوه الهی معیار تصمیم گیری های ما بوده اند. نصرت دین خدا، اتکا به همت و تلاش جوانان مومن، دوری از انفعال و خمودگی، کمک به مظلومین جهان، احیای ارزش های الهی و اخلاقی، اجرای احکام دین، افزایش روحیه جوانمردی، شدت برخورد با دشمنان کافر و منافق و برخورد نیکو بین مسلمانان جهان، نتیجه این رویکرد محاسباتی می باشد. دشمنان اگر چه گاهی در مسیر این انقلاب موانعی طراحی کردند، اما نتوانستند مسیر این انقلاب را منحرف کرده و این حرکت را متوقف کنند. آن ها با ناکامی از تحریم ها و تهدیدها سعی می کنند با ایجاد اختلال در محاسبات مسئولین در مقاومت ما خدشه وارد کنند؛ همین مقاومتی که کلید حل مشکلات ما در طول تاریخ انقلاب بوده است.

ایران اکنون از لحاظ نفوذ سیاسی درمنطقه حرف اول را می زند و به اعتراف تحلیل گران غربی نه تنها در تهران بلکه در عراق ، لبنان، سوریه و یمن هم پایتخت سیاسی دارد . اکنون پیش بینی خانم رایس تحلیل گر بزرگ غربی محقق شده است، آنجایی که می گفت خاورمیانه باردار تحولات جدیدی است و فرزندی متولد خواهد شد که تهدیدی برای تمام ابرقدرت هاست . عجیب نیست اگر بگوییم اکنون این فرزند مبارک متولد شده و قدرت های جهان از هر راه ممکن می خواهند مانع از رشد و تقویت آن شوند.

اگر قبول کنیم که کشور آمریکا و اتحادیه اروپا خود را در تهدید نظامی و تحریم اقتصادی علیه ایران شکست خورده می بینند، تنها یک راه برای نابودی ایران عملی خواهد بود و آن خدشه در گفتمان مقاومت می باشد؛ در واقع آن ها می خواهند با طراحی سناریوی اشتباه محاسباتی گفتمان مقاومت را در ایران - که اکنون نماد مقاومت در منطقه است - متزلزل کنند تا هم الگوی کشور های دیگر خدشه دار شود و هم از خطرات این قدرت جدید در امان باشند. باید تاکید کرد گفتمان مقاومت تنها کلید حل مشکلات ما بوده است و حالا دشمن خدشه و تشکیک در آن را تنها راه حل نابودی قدرت ایران و پیروزی خود می داند. فشار زیاد دشمن ممکن است مسئولین را از اصولی که تا به حال بر اساس آن حرکت کرده ایم - همان گفتمان مقاومت - منصرف کند. دشمن با زیرکی فراوان در حالی وعده کمک و همکاری می دهد که بارها تجربه نشان داده که راضی نیست لحظه ای موفقیت و شادی ما را ببیند؛ و دراین مسیر همچون گرگی درنده و روباهی مکار رفتار کرده است. دشمن می خواهد با نا امیدکردن مسولین و مردم تمام این جنگ را به نفع خود تمام کند. آنها آخرین نیروهای خود را با تمام قدرت به کار بسته اند و سعی دارند از طریق تهدید به حمله نظامی و تهدید به فقر ناشی از تحریم های ظالمانه و درمقابل ، دادن وعده های کاذب و تطمیع، معیارهای محاسبات مسولین راعوض کرده و آن ها را در جهت اهداف پست خود نرم کنند. این همان سناریوی اشتباه محاسباتی است.

دشمن گاهی با ایجاد اختلال در سیستم محاسباتی مسئولین توانسته از اختلافات سیاسی داخلی سوء استفاده کرده و از این فرصت درجهت اهداف خود بهره برداری کند. نمونه آن تصمیم گیری سیاست خارجه در سال 83 بود که به اشتباه محاسباتی در مذاکرات هسته ای از آن یاد می شود. یک اشتباه ایران را دو سال عقب انداخت و هزینه های جبران ناپذیری برای کشور ایجاد کرد. در توافق سال 83 اگرچه ایران به تعهدات خود عمل کرد، اما طرف مقابل مذاکره خلف وعده کرد. ما بارها وعده های دروغین دشمن را تجربه کرده ایم و عقل حکم می کند که تجربه را تجربه کردن خطاست. اکنون که ایران درگیر مذاکرات جدید است، باید این تجربه تلخ را مدنظر قرار داده و از آن درس خوبی بگیرد. ما باید دقت کنیم که مستکبرین با سناریوی اشتباه محاسباتی ابتدا هدف کوتاه مدت خود یعنی ضعیف کردن جمهوری اسلامی را در نظر می گیرند و سپس در بلند مدت تفکر اسلامی حاکم را نابود می کنند ؛ زیرا خطرناک تر از قدرت و نفوذ ایران برای جهان استکبار این رویکرد و تفکر اسلامی جمهوری اسلامی ایران است که تهدیدی برای منافع بلند مدت آن ها می باشد.

تنها راه مقابله با این سناریو، تقویت اعتقادات و ایمان به وعده های الهی، صبر و مقاومت، تلاش و همت و باور به سنت های مطلق الهی است. یکی از همین سنت های الهی نصرت دین خدا و امید به نصرت خداست؛ همان طور که قرآن می فرماید: «و ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم». اگر ما دین خدا و ارزش های اسلام و جامعه اسلامی را یاری کنیم قطعا خدا خودش ما را یاری خواهد کرد. اینکه ما با اتکا به توانایی های کشور بجای نا امید کردن و ترساندن مردم، روح امید و توانایی را در مردم زنده کنیم و بجای امید بستن به وعده های پوچ ستمگران، درمقابل آن ها به شدت و مقاومت برخورد کنیم و در حمایت مظلومین جهان همچون مردم عراق، فلسطین، لبنان، سوریه و یمن در مقابل تجاوز های زورگویان ایستادگی کنیم، در واقع مصداق « اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» باشیم، قطعا خداوند مثل همیشه ما را کمک خواهد کرد.

مسولین باید بیرون از فضای سیاسی با بررسی دقیق اهداف پلید دشمن و با در نظر گرفتن سوابق آن ها در عمل به وعده ها ذره ای از ارزش های انقلاب کوتاه نیامده و بجای اعتماد به دشمنان به ایمان مردم تکیه کنند. ایمانی که تاکنون نشان داده از تمام قدرت های جهان قوی تر و موثرتر است. اکنون که بار دیگر دولت در حال مذاکره با کشورهایی است که آن ها را مستکبر و ظالم می دانیم، توجه به این نکته ضروری است که اصول نظام و ارزش های اسلام خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است؛ مبادا این ارزش ها و اصول ها را ارزان بفروشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top