تاریخ انتشار: شنبه 1394/02/19 - 14:56
کد خبر: 165948

حواشی یک سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند؛

ضرب و شتم «منتقدین» سخنان عارف! +تصاویر

ضرب و شتم «منتقدین» سخنان عارف! +تصاویر

محمدرضا عارف امروز شنبه 19 اردیبهشت ماه به دعوت تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشجویی دانشگاه‌های بیرجند به مرکز استان خراسان جنوبی سفر کرد و در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ایراد سخنرانی پرداخت که این مراسم حواشی زیادی را در پی داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدرضا عارف امروز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به دعوت تشکل‌های اصلاح‌طلب دانشجویی دانشگاه‌های بیرجند به مرکز استان خراسان جنوبی سفر کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیش از ظهر امروز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه مراسمی با عنوان «نقش دانشگاه در چشم‌انداز اصلاحات» با حضور دکتر «محمدرضا عارف» در سالن اجتماعات شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار گردید.

گزارش خبرنگار محلی از سالن اجتماعات شهید رحیمی در دانشگاه علوم پزشکی از سخت گیری های شدید برگزار کنندگان مراسم خبر می دهد به نوعی که از ورود دوربین عکاسان و خبرنگاران ممانعت به عمل آمده است.

رمضانی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مراسم ضمن عرض خوش آمدگویی به عارف، گفت: سلام بر دکتر عارف، بزرگ مرد سیاست و اخلاق.

وی در ادامه سخنان خود از دست‌اندکاران برگزاری این جلسه آقایان دکتر دستجردی و زراعتکار تشکر کرد و اظهار داشت: برای برگزاری این مراسم سه ماه تلاش و زحمت کشیده شده است.

رمضانی یادآور شد: هدف از برگزاری انی مراسم همدلی بین اصلاح طلبان در سطح بیرجند و حوزه دانشجویی بوده است.

در این مراسم پلاکاردهای "خاتمی خط قرمز ماست"، "سلام بر عارف، درود بر خاتمی"، "درود بر عارف، زنده باد اصلاحات"، "رسانه خاتمی می‌شویم، ما همه خاتمی هستیم" در بین دانشجویان توزیع شد.

برخی از این پلاکاردها به حدی ساختار شکنانه بود که پس از مدتی از آغاز برنامه توسط مسئولین اصلاح طلب برگزاری برنامه جمع آوری شد.

در ادامه مراسم دکتر رضا دستجردی معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه امیدوارم این برنامه در راستای برنامه بینش افزایی به نتیجه مطلوب نائل شود، گفت: وظیفه ما در دانشگاه این است به همه گروه ها فضا دهیم و بی تکلم حمایت کنیم.

وی افزود: فضای دانشجویی، محیط درک یکدیگر و بینش است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مدت ها قبل پیگیر برگزاری این مراسم بوده‌ایم، اظهار داشت: وظیفه قانونی ما حمایت است و این مراسم به تصویب هیئت نظارت دانشگاه نیز رسیده است.

دستجردی در پایان خاطرنشان ساخت: دکتر عارف اخلاق و سیاست، توأمان با هم دارند و تشکر می کنم که دعوت را پذیرفتند.

در ادامه دکتر محمدرضا عارف با حضور پشت تریبون سخنان انتخاباتی خود را شروع کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اولویت نخست اصلاح طلبان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چند اصلاح طلبان به دنبال لیست واحد برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در سال جاری هستند اما اولویت نخست ما تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان حضوری پررنگ و فعال در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در اسفند ماه امسال برگزار می شود، خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر اصلاح طلبان در حال رایزنی و برگزاری جلسات فشرده برای رسیدن به لیست واحد هستند که احتمالا تحقق این لیست قطعی است.

عارف در پایان این مراسم ضمن آنکه وامدار شدن به جریان های سیاسی را یکی از آفت های تشکل های دانشجویی دانست. گفت: دانشجویان نباید اجازه دهند که گروهی خارج از دانشگاه افکارشان را به آنها القاء کند و تحت تاثیر جریان سازی آنها قرار بگیرند. در سال جاری دو انتخابات مهم از جمله انتخابات مجلس اسلامی و خبرگان را در پیش رو داریم، ما بر این باوریم که تفکر و نگاهی که در سال ۹۲ پیروز شد در اسفند امسال نیز پیروز می شود و شما تشکل های دانشجویی باید مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه را انجام دهید.

براساس گزارش خبرنگار خاورستان قرار بود به منتقدین هم اجازه صحبت بدهند اما از طرف برخی دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top