تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/27 - 12:54
کد خبر: 166589

بلاگفا هنوز مسدود است؛

مسدود شدن «بلاگفا» و تلنگری برای روشن شدن تکلیف خدمات دیتاسنترها و سرورهای اختصاصی داخلی

مسدود شدن «بلاگفا» و تلنگری برای روشن شدن تکلیف خدمات دیتاسنترها و سرورهای اختصاصی داخلی

البته این مشکل مسبوق به سابقه هم است، سال 86 کاربران بلاگفا چند روزی نمی تواستند از سرویس های وبلاگ خود استفاده کنند، در آن برهه از زمان، بسته شدن آی‌پی‌ها از سوی شرکت ارایه دهنده‌ی به دلیل ویروسی شدن تعدادی از وبلاگها توسط کاربران اعلام شده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: پربازدیدترین وب‌سایت ایرانی هنوز مسدود می باشد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پنج شنبه هفته گذشته بود که دسترسی کاربران به بلاگفا، یکی از ارائه‌دهندگان خدمات وب‌نوشت به فارسی خارج شد.

پس از این اتفاق بود که مسئولان بلاگفا با انتشار پیامی دلیل این مشکل را اینگونه اعلام کردند: "نیاز به تغییر مکان سرورهای سایت بود که اینکار در اواخر هفته پیش آغاز شد اما متاسفانه این انتقال طبق برنامه پیش نرفت و در این بین به سخت افزارهای مهم سایت آسیب جدی رسیده است. برطرف کردن مشکل نیاز به چند روزی وقت دارد امیدواریم پس از آن خدمات سایت بصورت عادی ادامه پیدا کند. عمیقاً از آنچه پیش آمده متاسفیم. از صبر و شکیبایی شما متشکریم"

اما فردای آن روز علیرضا شیرازی، مدیر «بلاگفا» در مصاحبه ای درباره این مشکل گفت: مشکلات سخت افزاری برای سرورهایمان در کانادا پیش آمده، که طی اعلام تیم پشتیبانی تا ۴ روز این مشکلات برطرف می گردد و با در نظر گرفتن کپی دیتاهای سایت و کارهای دیگر، می توان گفت این مشکل طی ۵ روز حل می شود.

وی اضافه کرد: این تغییرات چند ساعته در نهایت منجر به فرآیند انتقال ۴ روزه شد و ما پس از تحویل گرفتن سرورها، کار کپی اطلاعات را طی یک روز انجام می دهیم تا بلاگفا هر چه زودتر در دسترس کاربران قرار گیرد. هیچ هکی انجام نشده و سرورهای ما در روزهای اخیر از مبدا قطع بوده اند.

اما وعده مسئولان بلاگفا درباره بالا آمدن وبلاگ ها تا روز گذشته محقق نشد که شب گذشته بلاگفا در اطلاعیه با اعلام این مسئله که " بخش اصلی و مهم کار از دست ما خارج است" و " زمان اعلام شده توسط شرکت خارجی در طول هفته گذشته تغییر کرده است" نوشت: "زمان اعلام شده توسط شرکت خارجی در طول هفته گذشته تغییر کرده است. ما دائماً در حال پیگیری هستیم و به محض دسترسی به اطلاعات، فعالیت عادی سایت را آغاز خواهیم کرد اما متاسفانه بخش اصلی و مهم کار از دست ما خارج است. تمام تلاش ما این است که اطلاعات کاربران تا آخرین ثانیه ها حفظ شود و معتقدیم این ارزش صبر را دارد. اما در صورتی که وضعیت فعلی مدت زیادی طول بکشد ما وبلاگها را با استفاده از نسخه پشتیبان قدیمی تر اطلاعات فعال خواهیم کرد. به ما یک هفته دیگر فرصت دهید."

البته این مشکل مسبوق به سابقه هم است، سال 86 کاربران بلاگفا چند روزی نمی تواستند از سرویس های وبلاگ خود استفاده کنند، در آن برهه از زمان، بسته شدن آی‌پی‌ها از سوی شرکت ارایه دهنده‌ی به دلیل ویروسی شدن تعدادی از وبلاگها توسط کاربران اعلام شده بود.

مسئله انتقال سرورهای بلاگفا طی سال های اخیرهمواره جزء سوالات کابران این وب سرویس بوده است؛ جالب است مدیران این وب سرویس، دلایلی از جمله نبود قوانین روشنی برای ارائه خدمات دیتاسنترها و گران بودن سرورها را باعث عدم انتقال سرورهای بلاگفا به داخل ایران عنوان کرده اند؛ شیرازی درباره همین مسئله می گوید: "چرا باید این کار را بکنیم. در صورت انتقال سرورها به ایران فقط ممکن است سرعت اتصال برخی از کاربران به سایت بهتر شود. در کشورمان قوانین روشنی برای ارائه خدمات دیتاسنترها و سرورهای اختصاصی وجود ندارد. من خودم کاربر برخی از سرورهای داخلی هستم و باید بگویم برخی از دیتاسنترهای ایرانی، ارتباطشان با شبکه داخلی و ملی قطع است چه برسد به ارتباط با خارج از کشور."

بلاگفا از سرورهای کانادا میزبانی می‌شود. این وبگاه برپایه زبان ای اس پی دات نت، می‌باشد و از پایگاه داده مایکروسافت اس کیو ال سرور استفاده می‌کند، واکنون سومین سایت پربازدیدترین وبگاه ایرانی بر پایهٔ آمار الکسا است.

* گزارش از محمد رضا حیاتی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
alireza
1394/02/30 - 09:12

در بلاگفا هیچ امنیتی روی اطلاعات کاربران نیست و اگر عبارت ((شکایت از بلاگفا)) را توی گوگل سرچ کنید می بینید که بسیاری از کاربران پس از سالها صرف وقت و انرژی به یکباره وبلاگشان را از دست داده اند. اگر باور نمی کنید یک ایمیل به پشتیبانی سایت بلاگفا بزنید شاید بعد از 1 سال جوابتون را بدهند. حتی شماره تلفن و آدرس دفترشون را هم از ترس شاکیانشون می ترسند بگذارند توی سایتشون.
مهسا
1394/02/31 - 17:06

بلاگفا دیگه باز نمیشه و همه اطلاعات پریده است. همه اعضایش هم رفته اند میهن بلاگ یا پرشین بلاگ. اگر هم توی الکسا رتبه بلاگفا را رویت کنید میبینید که روند نزولی شدید دارد و در عوض میهن بلاگ و پرشین بلاگ روند صعودی دارند.
مهسا
1394/02/31 - 17:08

بلاگفا دیگه باز نمیشه و همه اطلاعات پریده است. همه اعضایش هم رفته اند میهن بلاگ یا پرشین بلاگ. اگر هم توی الکسا رتبه بلاگفا را رویت کنید میبینید که روند نزولی شدید دارد و در عوض میهن بلاگ و پرشین بلاگ روند صعودی دارند.
معین
1394/03/01 - 08:51

بلاگفا دیگه باز نمیشه و مشکلشون هم خیلی مهمتر از این مسایل است و این ظاهر قضیه است.
مریم
1394/03/01 - 15:18

کی درست میشه؟؟؟؟؟
مریم
1394/03/02 - 17:34

آخه چرا اینقدر دروغ میگن چرا نوشتن تکمیلی 26 اردیبهشت
بابا حداقل یک اطلاع درست بدن آدم بدونه تا کی باید صبر کنه
من وبمو میخوام
ممکنه دیگه درست نشه؟؟؟؟؟؟؟
مریم
1394/03/06 - 20:21

چرا درست نمیشه؟؟؟؟؟؟؟
چرا مثل آدم اطلاع رسانی نمیکنن؟؟؟
رضا
1394/03/07 - 06:11

بروید میهن بلاگ یا پرشین بلاگ.
همه ویلاگها پاک شده اند
مریم
1394/03/07 - 16:40

وقتی آدرس وب و میزنی میاره فقط بخش مدیریت رو نمیاره
abcd
1394/03/18 - 23:22

حالا بی عرضه ها کی درست میکنید این مشکل را
فکر میکنید مردم نفهمند و هر حرفی بزنید باور میکنند فقط احمقها باور میکنند . بگید خواستیم ابروشو درست کنیم زدیم چشمش رو هم کور کردیم
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top