تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/27 - 14:52
کد خبر: 166603

نشست خبری فعالان دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

قائد شریف: می خواهند پلی تکنیک را سیاست زده کنند/ اسماعیلی: سوالات دانشجویان از هاشمی بی جواب ماند؟/ یوسفی: برای مسئولین دانشگاه تقدس ایجاد می کنند

قائد شریف: می خواهند پلی تکنیک را سیاست زده کنند/ اسماعیلی: سوالات دانشجویان از هاشمی بی جواب ماند؟/ یوسفی: برای مسئولین دانشگاه تقدس ایجاد می کنند

وی با بیان اینکه دانشگاه در حال تقدس سازی برای مسؤلین دانشگاه است گفت: با وجود اینکه انتقاد از مسؤلین دانشگاه از طرف آنها با عواقبی رو به رو خواهد شد اما برای کسانی که به ارزش‌های نظام توهین می‌کنند هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: در نشست خبری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر که در خصوص حوادث اخیر این دانشگاه و همچنین اظهارات رئیس این دانشگاه برگزار شد حامد اسماعلیلی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر، محمدحسین قائد شریف دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و امیرحسین یوسفی دبیر کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی این دانشگاه به بیان نظرات و دیدگاههایشان پرداختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در ابتدای این نشست محمدحسین قائد شریف دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه چند وقت اخیر دانشگاه امیر کبیر در حال طی کردن مسیر در سال‌های پیش از این دانشگاه را به لبه پرتگاه برده بود گفت: البته تشکل‌های این دانشگاه با توجه به تجربیات سابق اجازه اتفاق افتادن حوادثی که پیش از این دانشگاه را تحت الشعاع قرار داده بود را نمی‌دهد.

قائد شریف با تصریح بر اینکه دانشگاه در یک پازل سیاسی به سمت سیاست‌زدگی در حال حرکت است گفت: برخی در صدد این هستند تا با سیاست‌زده کردن دانشگاه امیر کبیر آن را به عنوان الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها معرفی کنند.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در مراسم افتتاح چند تشکل جدید در دانشگاه امیر اظهار داشت: در مراسم افتتاحیه این تشکل‌ها با اظهارات ساختارشکنی آقایان اصغرزاده و عارف زمینه را برای حضور آقای هاشمی در ادامه مهیا شد تا بتوانند در یک پازل سیاسی اهداف خود را پیش ببرند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه اکنون تاریخ نشریات در دانشگاه امیر کبیر در تکرار شدن است گفت: شاهد انتشار نشریه بامداد در دانشگاه امیر کبیر هستیم که در حال دنباله‌روی از دیگر نشریات ساختارشکن قبلی این دانشگاه است.

قائد شریف با بیان اینکه مسئولین دانشگاه در حال مارک‌زنی به تشکل‌های این دانشگاه هستند اظهار داشت: شاهدیم که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر شاهدیم سعی می‌شود با زدن مارک اصولگرایی به انجمن اسلامی دانشجویان تا آنها را به حاشیه برانند این در حالی است که ملاک این انجمن تنها پیروی از رهبر انقلاب که ولی فقیه زمان است می‌باشد و انجمن اسلامی دانشجویان با هر کسی که در این مسیر باشد همراه و با هر کسی که بر خلاف این مسیر حرکت کند دشمن خواهد بود.

وی در ادامه افزود: رئیس دانشگاه امیر کبیر با این مارک‌زنی‌ها سعی در محدود کردن فضا برای دانشجویان در این تشکل است و اخیراً اعلام کرده است که بودجه انجمن اسلامی دانشجویان تنها 7 میلیون تومان خواهد بود که این موضوع برای دانشگاه خجالت‌آور است که قدیم‌ترین تشکل دانشگاه امیر کبیر تنها بودجه‌ای به اندازه حقوق ماهانه یک عضو هیئت علمی دانشگاه دریافت کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در ادامه با اشاره به حضور هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیر کبیر خاطرنشان کرد: آقای هاشمی یکی از چهر‌ه‌های سرشناس سیاسی کشور هستند و طبیعتاً هر حرکت ایشان در ادامه پازل برنامه‌ریزی شده‌ای برای رسیدن به اهداف است که مثال آن را سال پیش در بازدید آقای هاشمی از پروژه نیم کاره گداخت هسته‌ای در دانشگاه شاهد بودیم که بعد از آن مشخص شد این بازدید به منظور ایجاد زمینه برای انحراف افکار عمومی از موضوع غنی‌سازی و بحث هسته‌ای به سمت گداخت انجام شده تا از این طریق بتوانند اهمیت امتیازات داده شده در مذاکرات هسته‌ای را کم جلوه دهد.

وی افزود: اکنون نیز به نظر می‌رسد دیدار آقای هاشمی از دانشگاه با هدفی مهمتر از موضوع دعوت رئیس دانشگاه از ایشان انجام می‌شود و این دیدار را می‌توان تکمیل پازل سیاسی برای سیاسی‌زده کردن دانشگاه دانست.

قائد شریف به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه در موضوع هسته‌ای نیز با وجود اینکه شاهد هستیم که طرف مقابل از نقاط تهدید آمیزی استفاده می‌کند اما واکنش لازم از طرف تیم مذاکره کننده انجام نمی‌شود و به نظر می‌رسد که دولت به دنبال این است که به هر صورتی توافق انجام شود این در حالی است که زمان آن فرا رسیده است که دولت با نگاه به داخل به دنبال حل مشکلات از طریق اقتصاد مقاومتی باشد و اکنون این سؤال مطرح است که آیا با وجود موضوع ایران‌هراسی که اکنون از طرف آمریکا درباره ایران مطرح می شود امکان رسیدن به توافق وجود دارد یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: شاید اکنون وقت آن باشد که ما با درس‌گیری از مذاکرات گذشته به مسیری برویم که کشور را بی نیاز از مذاکرات کنیم.

در ادامه نشست حامد اسماعیلی مسؤل سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر با تأکید بر اینکه اکنون دانشگاه وارد فضای سیاسی بسیار حساسی شده است گفت: می‌توان پیش بینی کرد در چنین شرایطی فضای دانشگاه در زمان انتخابات سال آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون تشکل‌هایی در دانشگاه با صراحت خود را منصوب به جریان سیاسی می‌نامند و از اعلام نام اصلاح‌طلب در اسم تشکل خود هیچ ابایی ندارند گفت: متأسفانه مسؤلان دانشگاه نیز به جای آنکه با نقشی پدرانه در صدد آرام کردن فضای دانشگاه باشند به روند سیاست زده شدن دانشگاه دامن می‌زنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مسؤلان دانشگاه اکنون بیان می‌کنند بسیج و انجمن اسلامی دو تشکل اصولگرا هستند گفت: مسؤلین با این رفتار به دنبال ایجاد دو قطبی اصولگرا و اصلاح‌طلب در دانشگاه هستند تا بتوانند فضای تشتت را در میان دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه به نظر ما حضور آقای هاشمی در دانشگاه نه به دعوت رئیس دانشگاه بلکه به درخواست ایشان بوده است گفت: زمانی متوجه احتمال حضور ایشان دردانشگاه شدیم اعلام کردیم که از آنجایی‌که احتمال می‌دهیم حضور ایشان موجب بر هم خوردن نظم دانشگاه شود باید از این حضور جلوگیری کرد و اگر نیز قرار است وی در دانشگاه حضور یابد از آنجا که ما سؤالات جدی در خصوص رفتار ایشان داریم باید اجازه مطرح شدن آنها را داشته باشیم.

مسؤل سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر اظهار داشت: برخی سؤالات ما از آقای هاشمی عبارت بود از اینکه علت حمایت ایشان و خانواده‌شان از فتنه‌گرانی که کشور را تا لبه پرتگاه بردند چه بود؟ همچنین دلیل ایجاد شبهه در خصوص انتخابات 84 از طرف ایشان چیست؟ یا هدف ایشان از طرح کردن خاطراتی از امام خمینی (ره) که سعی در سوق دادن کشور به سمت رابطه با آمریکا دارد را توضیح دهد یا ایشان پاسخ دهند به چه دلیل از پسر خود که دارای مفاسد اقتصادی و امنیتی بسیار هستند حمایت می‌کنند و حتی فشارهایی نیز به قوه قضائیه برای اخلال در روند پرونده وی وارد کرده‌اند که از طرف رئیس این قوه نیز مطرح شد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در دانشگاه خاطرنشان کرد: متأسفانه شورای فرهنگی دانشگاه ماه‌ها است که برگزار نشده و لازم است این شورا به سرعت برگزار شود.

اسماعیلی در ادامه به حوادث یمن اشاره کرد و با بیان اینکه متأسفانه شاهد انفعال دستگاه سیاست خارجی در خصوص موضوع یمن هستیم گفت: از مسئولین سیاست خارجی درخواست می‌کنیم رفتار انقلابی را از ونزوئلا بیاموزند که سفیر عربستان را در اعتراض به کشتار مردم یمن توسط این کشور اخراج کرد.

در ادامه نشست امیرحسین یوسفی دبیر کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی با بیان اینکه دلیل ایجاد این کمیته موضوعاتی مانند جلوگیری از هدر رفت بیت المال در موضوع کرسنت، بحث فساد بانکی، زمین‌خواری و همچنین رانت‌خواری بوده است گفت: این کمیته در اقدامی تجمعی را در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کرد که بیش از برگزاری این تجمع آقای گودرزی مشاور وزیر در تماس با اعضای این کمیته عنوان کرده بودند حاضریم جلسه‌ای با وزیر برگزار شود تا مطالب مورد مطالبه در این جلسه مطرح گردد.

وی ادامه داد: ما با بیان اینکه مدت‌ها است به دنبال برگزاری جلسه با وزیر با حداقل یکی از معاونین ایشان هستیم اعلام کردیم که پازل برگزاری جلسه با ایشان بعد از برگزاری تجمع هستیم اما بعد از برگزاری این تجمع در رفتاری زشت از طرف آنها اعلام کردند که شما مشتی دانشجو هستید که مشخص نیست از کجا خط می‌گیرید و حاضر به برگزاری نشست یا مناظره‌ای با ما نشدند.

یوسفی خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد رفتار خشونت‌آمیزی از طرف مقامات دولتی با دانشجویان هستیم که نمونه آن را در ماجرایی که دادنشجویان به دنبال عکسبرداری از ساختمان وزارت‌خانه‌ها برای نشان دادن اشرافیت در آنها بوده‌اند یا در سفر رئیس جمهور به شیراز و همچنین تجمعی که در مقابل مجلس در خصوص مسکن مهر انجام شده بود شاهد بودیم.

وی در ادامه با انتقاد از رفتار رئیس دانشگاه امیر کبیر اظهار داشت: چه دلیل دارد که رئیس دانشگاه در خارج از دانشگاه دانشجویان را به سیاسی کاری متهم کنند آیا این با نگاه پدرانه به دانشجویان مطابق است؟ یا چه دلیلی دارد که در حالی که حرف از همراهی با دانشجویان زده می‌شود در زمان‌های مختلفی دانشجویان تهدید به کمیته‌ای شدن و یا جلوگیری از تحصیل می‌شوند

دبیر کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی با بیان اینکه آقای معتمدی در حال سوء استفاده  از متنانت دانشجویان هستند گفت: این طنز است که دانشگاه برنامه‌های تشکل‌ها را کنسل می‌کنند و به مناسبت 16 آذر برنامه‌ای برگزار می‌شود که در آن در حمایت از فتنه شعار داده می‌شود و زمانی که به این رفتار اعتراض می‌شود می‌گویند شما نیز در پاسخ شعار می‌دادید

وی با بیان اینکه در موضوع اسیدپاشی نیز رفتار بسیار زشتی صورت گرفت و به نظام و امامان جمعه شهرها توهین شد گفت: در این موضوع نیز زمانی که اعتراض کردیم اعلام کردند که پیگیری خواهد شد و شما باید شعار می‌دادیم که این نشاندهنده تلاش دانشگاه برای ایجاد اختلاف بین دانشجویان است.

یوسفی با بیان اینکه ریاست دانشگاه برخی تشکل‌ها را تشکل‌های دولت‌ساخته اعلام می‌کنند گفت: باید در این موضوع نگاهی به تشکل‌ها داشت که توسط آقای هاشمی ایجاد می‌شوند و در مراسم افتتاح آنها به نظام توهین می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه در حال تقدس سازی برای مسؤلین دانشگاه است گفت: با وجود اینکه انتقاد از مسؤلین دانشگاه از طرف آنها با عواقبی رو به رو خواهد شد اما برای کسانی که به ارزش‌های نظام توهین می‌کنند هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

دبیر کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی با بیان اینکه دانشگاه در حال ایجاد پاتوق خود و میزبان خود است گفت: آقای هاشمی باید اکنون از پستوها و جلسات گزینشی خود خارج شده و با واقعیات جامعه آشنا شود.

وی با انتقاد از رفتار هاشمی رفسنجانی در سال‌های اخیر اظهار داشت: ایشان هر جایی که نظام نیاز به حمایت دارد مخالف نظام عمل می‌کند که نمونه آن را در حمایت از جبهه النصره در زمانی که دولت سوریه در حال جنگ با تروریست‌ها بود می‌توان دید.

یوسفی با اشاره به بازدید هاشمی رفسنجانی از دانشگاه امیر کبیر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دانشگاه اجازه ورود دانشجویان به مراسم سخنرانی آقای هاشمی در دانشگاه را نداده بودند اما شاهد بودیم که حتی از طرف اساتید و معاونین نیز این جلسه تحریم شد و بسیاری از آنها به دلیل مخالفت باحضور آقای هاشمی در دانشگاه در جلسه شرکت نکردند.

وی با اشاره به اینکه ریاست دانشگاه به دنبال آن بود که معترضین به حضور آقای هاشمی در دانشگاه تعداد کمی از بیرون از دانشگاه جلوه دهد گفت: جالب است که بیشترین تحلیل را از سخنرانی آقای هاشمی در دانشگاه امیر کبیر بی بی سی فارسی انجام می‌دهد و با اشاره به حرف‌های رئیس دانشگاه معترضان به سخنرانی آقای هاشمی را کسانی از روستاهای اطراف جلوه می‌دهد که اولاً این با واقعیت به صورت کاملاً مشخصی تفاوت دارد و دوماً اگر چنین اتفاقی نیز افتاده باشد ما مدعی آن هستیم که چرا کسانی از بیرون دانشگاه اجازه ورود به دانشگاه را داشتند.

دبیر کمیته پیگیری مفاسد اقتصادی در پایان با بیان اینکه دانشگاه در صدد تبدیل شدن به تشکلی در کنار دیگر تشکل‌ها است گفت: شاهدیم که از طرف دانشگاه جلسه‌ای برای تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای در 18 خرداد برنامه‌ریزی شده است که در آن زمان به دلیل فرجه تحصیلی اساتید و دانشجویان دانشگاه حضور ندارند و مشخص نیست قرار است این جلسه برای چه کسانی برگزار شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top