تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/02/29 - 16:20
کد خبر: 166821

رئیس جمهور برای چندمین بار در دانشگاه سخنرانی کرد

روحانی در یک دانشگاه ساکت: «دانشگاه ساکت» بدترین دانشگاه است

روحانی در یک دانشگاه ساکت: «دانشگاه ساکت» بدترین دانشگاه است

گفتنی است دانشگاه علوم تحقیقات از جمله دانشگاه هایی است که تشکل ها کمتر عرصه ای برای ظهور و بروز دارند و جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی کمتری در آن برگزار می شود. به عبارت دیگر می توان از آن به عنوان «دانشگاه ساکت» نام برد.

خبرنامه دانشجویان ایران: حسن روحانی امروز صبح دوباره به دانشگاه رفت، این بار اما دانشگاه آزاد و به دعوت میرزاده. 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر حسن روحانی که از آغاز ریاست جمهوری چندبار به دانشگاه رفته است، این بار هم چون دفعات پیشین بیشتر برای مسئولین دانشگاه و اساتید حرف زد تا دانشجویان.

روحانی که پیشتر گفته بود: دوران تریبون های یکطرفه به سرآمده است، دوباره در دانشگاه سخنرانی کرد. 

قابل تامل آنکه رییس جمهور به نقش دانشگاه درشنیده شدن اعتراضات اشاره می کند و بازهم مجالی برای صحبت دانشجویان نمی گذارد.

حسن روحانی امروز صبح در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفته است: دانشگاه آرام و ساکت و ناظر بد‌ترین حالت است؛ زمانی قبل از انقلاب برخی اساتید می‌گفتند چه بگوییم، در این شرایط نمی‌توان صحبت کرد، این سخنان مربوط به آن زمان بود. اساتید باید نقد کنند، حداقل از دولت نقد کنند؛ ممکن است از قوه قضائیه بترسید و یا ملاحظه مجلس را کنید ولی از دولت انتقاد کنید.

گفتنی است دانشگاه علوم تحقیقات از جمله دانشگاههایی است که تشکلها کمتر عرصه ای برای ظهور و بروز دارند و جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی کمتری درآن برگزار می شود. به عبارت دیگر می توان از آن به عنوان «دانشگاه ساکت» نام برد.

حسن روحانی درباره تاثیر انتقاد در نمره دانشجویان نیز گفته است: دانشگاه باید محیط آزاد علمی، نقد و اعتراض باشد، هنوز حوزه‌های علمیه در این زمینه از دانشگاه‌ها جلوترند؛ چراکه شاگردان به راحتی می‌توانند در برابر اساتید خود بایستند و حرف بزنند؛ آن هم اساتید بلندپایه و گرانقدر که حتی رتبه مرجعیت را نیز دارند. شاید در دانشگاه‌ها هنوز این‌گونه نباشد و اگر دانشجویان در مقابل اساتید سخن خود را بگویند ممکن است تأثیر بد داشته باشد و در نمرات امتحانی آن‌ها مؤثر باشد.

حضور روحانی در دانشگاه آزاد و سخنرانی برای مدیران و اساتید دانشگاه

این اظهارات روحانی درباب آزادی بیان در حالی است که از آغاز روی کارآمدن دولت یازدهم ادبیات عصبانی وی با منتقدین باعث شد تا دلسوزان کشور وی را دعوت به سعه صدر کنند.

حسن روحانی در سخنرانی های یکطرفه با توهین ها و برچسب های فراوانی که به منتقدان خود می زند، دوران تازه ای را در روابط فی مابین منتقدین و دولت به وجود آورده که شاید پیش از این کمتر در تاریخ پس از انقلاب سابقه داشته است.

بی سواد، تغذیه شوندگان از جای خاص، بروید به جهنم، تازه به دوران رسیده، بی شناسنامه و قس علیهذا القابی است که روحانی به منتقدان داده است.

منتقدان توافق ژنو بیانیه لوزان با برخوردهای شدیدی مواجه بوده اند. از جمله آنها می توان به سعید زیباکلام اشاره کرد که به خاطر شکایت رییس جمهور راهی دادگاه نیز شده است.

چند هفته ای است که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اعلام کرده است در پی صدور بخشنامه ای جدید از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد فعالیت های بسیج دانشجویی با محدودیت هایی خلاف قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه شده است.

فرش قرمز دانشگاه آزاد برای روحانی

 چندی پیش نیز ۲۵۷ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور خطاب به حمید میرزاده در نامه ای سرگشاده نوشتند: بد نیست قدری به این پرسش بیندیشد که چگونه است در دولتی که مسئولین آن ادعای حقوق دانی دارند زیر پا گذاشتن آشکار قوانین کشور، این چنین با بی اعتنایی مواجه شده و واکنشی در بر ندارد و پرسش مهمتر اینکه چرا در دولتی که از هر فرصتی و به هر بهانه ای بر شعار حمایت از آزادی بیان تاکید می کند، این همه تلاش برای دولتی کردن و محدود سازی تشکل های دانشجویی وجود دارد؟

پس از این بخشنامه گمانه زنی هایی درباره فعالیت دانشگاه آزاد در انتخابات و خرج دوباره از جیب دانشجویان و بیت المال برای اهداف سیاسی به وجود آمده است. یک سایت خبری در مطللبی با عنوان «امکانات دانشگاه آزاد دوباره هزینه انتخابات می‌شود؟»

در این باره نوشته است: میرزاده اما به جای یک گروه سیاسی پای یک جریان سیاسی را به دانشگاه آزاد و مناصب آن باز نمود. این کادرسازی کاملا  هدفمند و برنامه‌ریزی شده با هماهنگی کامل میرزاده، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد و بوسیله اداره کل تشکل‌های سیاسی این دانشگاه با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال جاری صورت پذیرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/02/29 - 17:49

نفر اول از چپ آقا زاده رفسنجانی نیست؟
ناشناس
1394/02/29 - 21:45

آیا مسئولین سایر قوا هم منتقدینشان را بی سواد، افراطی، بزدل و ترسو، تازه به دوران رسیده، عصرحجری و ... نامیده اند و آنها را به جهنم حواله کرده اند؟
علی
1394/03/02 - 12:03

شما میخواهید یا دانشگاه ساکت باشد و یا از شما تعریف کند و این در زمان شاه هم امکانش نبود چه برسد به حالا
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top