تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/02/29 - 18:30
کد خبر: 166833

شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ:

رویکرد مدیران دانشگاه آزاد سرکوب فعالیتهای دانشجویی از طریق عریض و طویل کردن روندهاست

رویکرد مدیران دانشگاه آزاد سرکوب فعالیتهای دانشجویی از طریق عریض و طویل کردن روندهاست

لکن به استحضار میرساند در مجموعه دانشگاه آزاد ، طی چند سال گذشته رویکردی در میان مدیران دانشگاه رواج یافته است که نتیجه آن سرکوب فعالیت های دانشجویی از طریق عریض و طویل کردن روند مربوط به هماهنگی های آن است.

خبرنامه دانشجویان ایران:شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ درباره نحوه برخورد مدیران دانشگاه آزاد با فعالیت بسیج دانشجویی به رئیس‌جمهور نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی تهران بزرگ در پی حضور رئیس جمهور در دانشگاه آزاد نامه ای سرگشاده خطاب به وی منتشر کرد.

متن این نامه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

بدون شک بخش عمده ی پیشرفت های امروز جامعه بشری درعرصه ی صنعت و تکنولوژی در گرو فعالیت های دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی ست. به طور کلی میتوان گفت دانشگاه نقشی مهم و تعیین کننده در تولید نظریه های راهبردی دارد نظریه هایی که موجب حل مسائل فرهنگی، اجتماعی ،سیاسی ، نظامی و یا حتی مسائل زیست محیطی میگردند لذا دولتمردان همواره بخش عمده ای از سیاست گذاری های کلان کشورهای متبوعشان را به این مهم اختصاص می دهند.

اما در نظام اسلامی نیز نقش دانشگاه و دانشجو نقشی مهم و بی بدیل تلقی می شود به طوری که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران دانشگاه را مبدا تحولات کشور میداند.

ازاین رو دانشگاه و دانشجو باید همه تحولات کشور را رصد و تحلیل کند و آنجایی که نیاز است دیده ها و تحلیل های خود را در اختیار مسئولین امر قرار دهد تا بدینوسیله همدل و هم زبان با مسئولان در راه اعتلای کشور اقدام مثبت و موثر بردارد.

واما 

خبرآمدنتان به دانشگاه آزاد که رسید با خود گفتیم بالاخره رییس جمهور مردمی مان هم کمی از تشریفات کم کرد و آمد در جمع دانشجویان ، سوالات متعدد ،‌ حرفهای مختلف ، فرصت کم و ...

دانشجو است دیگر دلش رییس جمهور میخواهد ... 

اما گویا قسمت نبود ببینیم شما را و یا اینکه خوب قسمت نکردند که به ما سهمی نرسید و یا اینکه اصلا سهمی نداشتیم از اول!!!

حالا که به هر علتی نشد حرفهایمان را از نزدیک بگوییم ، از کمی دورتر با شما سخن می گوییم:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 

جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی

سلام علیکم

به دانشگاه آزاد خوش آمدید ، اینجا همه چیز آزاد است .... ،‌ حتی دانشگاه!!

حضورشما در دانشگاه آزاد برای همه حدود 4 میلیون دانشجوی دانشگاه آزاد  از همین فاصله کمی دور هم ، موضوعی مهم و امیدوار کننده است. 

بسیج دانشجویی نیز به عنوان بزگترین تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد برخود فرض میداند به جهت آشنایی هرچه بیشتر حضرتعالی  با برخی از مسائل مربوط به دانشگاه آزاد ، مواردی را از منظر یک دانشجو ذکر نماید :

با شناختی که از جنابعالی داریم ، می دانیم که شما علاقه مند به ایجاد فضایی پر شور جهت انجام فعالیت های صنفی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان در دانشگاه ها هستید و این موضوع را بارها در سخنرانی های مختلف  بیان داشته اید و اساسا این امر از موضوعات مطرح شده در شعارهای انتخاباتی تان هم بود و نیز میدانیم تاکید مصرانه شمارا برقانونگرایی و اینکه فرموده بودید "قانون گرایی یک اصل است چه این قانون قانون اساسی باشد و یا قانون تصویب شده مجلس و یا شبه قانون" را.

لکن به استحضار میرساند در مجموعه دانشگاه آزاد ، طی چند سال گذشته رویکردی در میان مدیران دانشگاه رواج یافته است که نتیجه آن سرکوب فعالیت های دانشجویی از طریق عریض و طویل کردن روند مربوط به هماهنگی های آن است. 

خوب است بدانید در همین راستا اخیرا ، بر خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تقویت و توسعه بسیج دانشجویی ،  مدیران دانشگاه آزاد ،‌ با صدور بخشنامه ای داخلی پای فراتر نهاده و هرگونه فعالیت سیاسی بسیج دانشجویی را منوط به اخذ مجوز از هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویان و استادان کرده اند.

قیدها و تبصره های فراقانونی و سنگ اندازی های موجود در مسیر اجرای برنامه های سیاسی به منظور عدم انجام و یا لغو آن بماند ،  بگذارید از برنامه های  فرهنگی بسیج دانشجویی برایتان بگویم که یا مجوز اجرا نمیگیرند یا اگر هم بخواهند اجازه ی اجرایش را بدهند به گونه ای زیر عینکهای ذره بینی مدیران مورد بررسی قرار خواهند گرفت که انگار مشکل دارهستند  مگر اینکه خلافش ثابت شود!!! 

تشکلی که با نظر حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت تا پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی و خطوط قرمز این نظام مقدس در مبدا تحول کشور باشد امروز با بخشنامه های داخلی طبقه بندی شده ی مدیران دانشگاه ، توسط مدیران دانشگاه  به سمت انفعال "هل " داده میشود که شاید نکند خطوط قرمز عده ای از بین برود.

گویی نمیخواهند بگذارند نگاه فراجناحی شما در دانشگاه آزاد اتفاق بیفتد.

آیا از بخشنامه ی دانشگاه آزاد در مورد عفاف و حجاب خبر دارید ؟

از ناتوی فرهنگی موجود در دانشگاه چطور؟

خاطرمان هست که گفته بودید "اگر می خواهیم از بیت المال پولی پرداخت شود باید بر اساس عدل باشد و اگر پولی در کشور است از آن همه ملت است" 

آیا موضوع افزایش بدون ضابطه ی شهریه های دانشگاه آزاد را دنبال کرده اید؟ موضوعی که تبعات اجتماعی ناشی از آن امنیت کشور را دچار مساله خواهد کرد.

آیا این عدالت است که شهریه ی اخذ شده از دانشجویان به جای اینکه صرف تجهیز آزمایشگاههای علمی و به کارگیری اساتید مجرب و امورات مربوط به تحصیل دانشجویان گردد ، در مسایل حزبی ،‌ جناحی ، سیاسی و انتخاباتی مصرف یا بهتر است بگوییم مسرف شود؟

به خوبی محرز است ، پذیرش بی ضابطه ی دانشجو و عدم توجه به فراهم آوردن امکانات مورد نیاز تحصیل که منجر به رواج مدرک گرایی گردیده آینده ی علمی کشور را دچاره مخاطره خواهد کرد 

بگذارید بگذریم

 از نادیده گرفتن موضوع مهم اسلامی شدن دانشگاهها ...

از خطر تاثیرات ملموس انفعال تصمیم گیران دانشگاه دربرابر هجمه ی نرم دنیای غرب به دانشگاهها 

از خیلی از مسائل مهم دیگر  ....  

گفتیم که اینجا همه چیز آزاد است،‌ اما با اندکی همت اسلامی تر هم خواهد شد  

امید است که رییس محترم دولت تدبیر و امید بخواند این حرفها را تا بداند مشکلات موجود در فضای دانشجویی دانشگاه آزاد را 

باشد این گره زمینی به دست یک روحانی باز شود 

والله بصیربالعباد 

شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاههای آزاد اسلامی تهران بزرگ

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top