تاریخ انتشار: جمعه 1394/03/01 - 14:08
کد خبر: 167070

چرا هاشمی توهین می کند؟

سـیـم آخـر آیـت الله

سـیـم آخـر آیـت الله

شاید اینکه نام آیت الله هاشمی با دانشگاه آزاد گره خورده است، دلیل قانع کننده ای برای وی و اطرافیانش باشد تا به منتقدین دانشگاه آزاد به راحتی توهین کند، اما چرا با این عصبانیت؟

خبرنامه دانشجویان ایران: شاید اینکه نام آیت الله هاشمی با دانشگاه آزاد گره خورده است، دلیل قانع کننده ای برای وی و اطرافیانش باشد تا به منتقدین دانشگاه آزاد به راحتی توهین کند، اما چرا با این عصبانیت؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد، در اعتراض به «روندهای قانونی» تعیین روسای دانشگاه با تندی گفت:  عده ای نمی فهمند و همین طوری حرف می زنند عده ای هم ذاتشان مزاحم است همه می دانید که هیچ وقت بی مشکل نبوده ایم حامی هم داشته ایم خسته نشوید. من می بینم کسانی که امروز مزاحمت می کنند همان هایی بودند که در دانشگاه آزاد تحصیل کرده و رئیس بودند و اکنون به مجلس رفته و مزاحمت می کنند.

هاشمی رفسنجانی اگر چه قبلا گفته بود که «دانشگاه آزاد ملک طلق خداست» اما این بار با اشاره به اینکه جیب دانشگاه از پولهای مردم پر می شود، گفته است: «مردم با پرداخت شهریه دست ما را پر کردند و حالا به جایی رسیدیم که نیمی از کرسی‌های کارشناسی خالی است و بدون کنکور دانشجویان وارد می‌شوند. البته دانشگاه‌های دیگر نیز در رقابت با ما راه‌اندازی شد که ما حرفی نداریم زیرا اصول رقابت را می‌دانیم.»

هاشمی البته در پاسخ به یکی از انتقادهای منتقدین، تلاش نکرد بر واقعیت سرپوش بگذارد و گفت:  برخی می‌گویند کارخانه بیکارسازی درست می‌کنید در حالی که اگر این افراد تحصیل هم نکنند بیکار می‌مانند.

شاید ترجمه کوچه و خیابانی این اظهار نظر آیت الله این باشد که «ما پول خودمان را می گیریم، بقیه اش به ما مربوط نیست»

هاشمی از اینکه کسانی که در دانشگاه آزاد درس خوانده اند وحالا به این دانشگاه انتقاداتی را وارد می کنند، ناراحت است. آیت الله از این که گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس است ناراحت است.

اگرچه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس مسکوت مانده است، اما همین که یک سند بالادستی برای روشن شدن اتهامات این دانشگاه وجود دارد، خودش نوعی «مزاحمت» برای مسئولان دانشگاه است.

در گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسناد مهمی در رابطه با فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی این دانشگاه و خرج های کلان برای فعالیتهای جناحی از جیب دانشجویان و شهریه آنان وجود دارد که با تلاش و لابی های گسترده در مجلس مسکوت مانده است.

در حوزه آموزشی نیز مفاسد بسیاری در این دانشگاه وجود دارد که کسی توانایی ایستادن مقابل آنها را ندارد. واقعیت آن است که مسئولان دانشگاه آزاد در هیچ دولتی، نه دوران سازندگی، نه اصلاحات، نه احمدی نژاد و نه حالا به هیچ کس پاسخگو نبوده اند و  هرکاری را که دوست داشتند انجام می دادند و همه اینها به «پشت گرمی» آیت اللهی است که خود و فرزندانش را صاحبان این دانشگاه می داند.

هاشمی پیشتر در جلسه مورخ دوم تیر 89، یک روز پس از اعتراض دانشجویان به وقف دانشگاه آزاد گفته بود:« ما وقتی می خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم پنج شش نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت ها و اینجا را به ثبت رساندیم و از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت ها، مالک محسوب می شویم و در صورت فوت ما فرزندان ما می توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام نمایند. ما طبق قانون ثبت شرکت ها مالک هستیم و می توانیم این مال را وقف کنیم و اگر وقف را باطل کنند ممکن است فرزندان ما نسبت به مالکیت دانشگاه اقامه دعوی کنند!! آقای دکتر جاسبی هرجا می رود با استقبال گسترده دانشجویان و اساتید روبرو می شود و جمعیت زیادی به استقبال ایشان می آیند و از ایشان حمایت می کنند!! آقای جاسبی می گوید که ایشان در اوج محبوبیت!! است!»

آقای رفسنجانی در ادامه به پیشنهاد آقای جاسبی اشاره کرده و در توضیح این پیشنهاد می گوید: «پیشنهاد مشخص آقای جاسبی این است که به تعدادی که شورای عالی به هیئت امنا افزوده است به همین تعداد از سوی ما به هیئت امنا افزوده شود که اگر این اتفاق بیفتد مشکل حل می شود و مسائل همینطور می ماند».

سال گذشته اما در مراسم سالروز تاسیس دانشگاه آزاد هاشمی می گوید:«  هیچ غرض مادی و سهمی در کار نبود چرا که این دانشگاه ملک خداوند است و به هیچ بشری تعلق ندارد.»

در واکنش به این اظهارات تنی چند از نمایندگان مجلس می گویند: «دانشگاه آزاد با پول مردم درست شده و حق الناس است». هاشمی اما آنها را مزاحم خطاب می کند.

در پس همه اینها اما شاید بتوان از دانشگاه آزاد به عنوان آخرین سنگر انتخاباتی آیت الله نام برد، فضایی برای تبلیغات و هزینه کرد و استفاده از امکانات – چنانچه پیش تر و در انتخابات های پیشین از آن بهره برده بود- و آن قدر با اهمیت که باعث شود وی به سیم آخر بزند و خطاب به منتقدان بگوید:«نفهم و مزاحم و حسود».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top