تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/02 - 10:17
کد خبر: 167116

با بازنشر حکم دادگاه فعال فتنه 88 و اعتراض های دانشجویی؛

لغو یکباره سخنرانی حسین مرعشی در برنامه تشکل نزدیک به دولت +عکس

لغو یکباره سخنرانی حسین مرعشی در برنامه تشکل نزدیک به دولت +عکس

در حالی که با چراغ سبز برخی از مسئولین سیاسی استان همه چیز برای حضور مرعشی در این جشن آماده شده بود او اما با این که به شیراز آمده بود به محل سخنرانی نرفت! هر چند گفته می شود جابجایی سالن محل سخنرانی دلیل عدم حضور اوست ولی دلیل اصلی را باید جای دیگری جستجو کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: هفته گذشته از دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر رسید که یک تشکل نزدیک به دولت برای جشن افتتاحیه خود از حسین مرعشی دوعت کرده است اما پس از اعتراض های دانشجویان، دست اندرکاران برنامه ترجیح دادند این برنامه بدون حضور وی باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قرار بود حسین مرعشی به همراه ابراهیم امینی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز به بهانه جشن گشایش انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سخنرانی کنند اما با مشخص شدن سابقه سیاسی این افراد در رسانه ها، این برنامه بدون حضور و سخنرانی مرعشی انجام شد.

حسین مرعشی پنجشنبه 27 اسفندماه 88 در پی شکایت دادستان عمومی و انقلاب اسلامی وقت تهران، جعفری دولت‌آبادی و تشکیل پرونده، با قطعی شدن حکمش در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر تهران، برای اجرای حکم یک ساله زندان، بازداشت و روانه اوین شد.

در رای دادگاه وی آمده است:

در خصوص اعتراض و تجدید نظر خواهی آقای سیدحسین مرعشی با وکالت آقای بهمن کشاورز و مهرداد قربانی سرابی از دادنامه شماره ۱۲۶ مورخ ۱۲/۱۰/۸۸ صادره از ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران که به موجب آن نامبرده باتهام موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و به تجویز ماده ۱۹ این قانون به تحمل یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکومیت یافته است. که با توجه به تشریح جزئیات اتهام در دادنامه بدوی ضرورتی بر ذکر مجدد آن در این مرحله ندارد. با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدید نظرخواه و اینکه از ناحیه ایشان ایراد و اشکال موجه و موثری که مطابق شقوق مندرج در ماده ۲۴۰ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری سبب بی‌اعتباری و در نتیجه نقض دادنامه صادره و رسیدگی بیشتر را فراهم نماید ارائه نگردیده است. عمده مطالب آورده شده در لایحه اعتراضیه تکرار مطالب بدوی است. لکن مستنبط از ماده ۱۹ق.م.ا محرومیت از حقوق اجتماعی مقید به مدت است، لذا باستناد ماده ۲۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری طی تصحیح دادنامه بدوی از این حیث با تعیین شش سال محرومیت از موارد مذکور، النهایه دادگاه مستندا به بند الف از ماده ۲۵۷ قانون مار الذکر ضمن رد تجدید نظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض عنه را با اصلاح بعمل آمده تایید می‌نماید. رای صادره به استناد ماده ۲۴۸ همین قانون قطعی است.

مرعشی قرار بود به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران در این جلسه سخنرانی کند.

شرح شیرازه پایگاه خبری استان فارس از این جلسه را در ادامه می خوانید:

در حالی که با چراغ سبز برخی از مسئولین سیاسی استان همه چیز برای حضور مرعشی در این جشن آماده شده بود او اما با این که به شیراز آمده بود به محل سخنرانی نرفت! هر چند گفته می شود جابجایی سالن محل سخنرانی دلیل عدم حضور اوست ولی دلیل اصلی را باید جای دیگری جستجو کرد.

تقریبا همه چیز مهیا و تدارکات وسیع دیده شده بود، از سازماندهی اتوبوسها برای انتقال دانشجویان به سالن محل سخنرانی تا هماهنگی با گروه موسیقی و... برخی از مسئولین سیاسی شیراز هم زحمت استقبال از مرعشی در فرودگاه را کشیده بودند.

مسئولین برگزاری مراسم هم همگی در سالن حضور داشتند تا مقدمات مراسم را آماده کنند. حتی سید یحیی هاشمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس هم در مجتمع ولایت حضور داشت. مرعشی هم که در منزل یکی از مسئولین اقامت داشت، بنا به گفته یکی از دست اندرکاران مراسم مذکور در تدارک آمدن بود. البته معلوم نبود مرعشی میهمان این تشکل نوپاست یا میهمان آقای مسئول سیاسی استان! جو سالن هم کاملا دانشجویی و آرام بود و هیچ گونه مشکلی برای عدم حضور مرعشی نبود. ولی به یک باره اعلام شد به دلیل عدم حضور دعوت شدگان، مراسم لغو شده است!

شاید اردیبهشت شیراز برای حسین مرعشی خوش یمن نبود!

گفتنی است بدلیل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشکده پزشکی و سالن شهید مطهری، محل برگزاری جشن افتتاحیه انجمن امید با توافق این تشکل و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مجتمع ولایت این دانشگاه در بلوار نیایش شیراز منتقل شده بود.

پایگاه خبری حافظ نیوز نیز نوشت: عده ای تلاش کردند علت لغو شدن سخنرانی مرعشی را مشابه علت لغو شدن سخنرانی علی مطهری در دانشگاه شیراز جلوه دهند و از سویی دیگر برخی القا کردند که چون محل سخنرانی مرعشی از تالار یک دانشکده این دانشگاه به تالار مجموعه فرهنگی این دانشگاه انتقال یافته این سخنرانی لغو شده است! این در حالی است  که در اقدامی نادر دانشگاه علوم پزشکی برای انتقال دانشجویان به تالار مجتمع ولایت برای هر دانشکده و خوابگاه اتوبوس برای انتقال دانشجویان اختصاص داد! اما آیا اگر دانشجویان از حضور مرعشی در دانشگاه استقبال می کردند آنگاه باز هم سخنرانی مرعشی لغو می شد؟

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top