تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/02 - 15:52
کد خبر: 167167

نامه سرگشاده تشکل‌های دانشگاه تربیت مدرس؛

چرا به تشکل های فرمایشی برای اقدامات حاشیه‌ساز در دانشگاه مجوز داده می شود؟

چرا به تشکل های فرمایشی برای اقدامات حاشیه‌ساز در دانشگاه مجوز داده می شود؟

بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در نامه سرگشاده به وزیر علوم اعلام کردند: تاسیس تشکل‌های فرمایشی برای فعالیت‌های احساسی می‌تواند زمینه‌های افول علمی دانشگاه‌ها را در پی داشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در نامه سرگشاده به وزیر علوم اعلام کردند: تاسیس تشکل‌های فرمایشی برای فعالیت‌های احساسی می‌تواند زمینه‌های افول علمی دانشگاه‌ها را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در نامه سرگشاده به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردند: در بدو پذیرش مسئولیت خطیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید موکد داشتید، ایجاد فضای آرام و با نشاط علمی در دانشگاه‌ها و ترسیم فتنه88 به عنوان «خط قرمز» از مهمترین مواردی است که دانشگاهیان باید بر آن اجماع داشته باشند. جنابعالی همچنین در روز اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بر این نکته به درستی تاکید کردید که «تشکل‌ها در چارچوب ضوابط شکل می‌گیرند و مدیریت شده فعالیت می‌کنند و نشریات نیز باید در مسیر انقلاب و علم باشند»  و افزودید: «باور عمیق من این است که برای تحقق این برنامه‌ها باید از مدیرانی بهره‌گیری کرد که علاوه بر تدین و ایمان از تخصص و توانایی نیز برخوردار باشند و تحقق این برنامه‌ها را فراتر از مسائل حزبی و جناحی بدانند» با این وجود مدتی است برخی جریانات سیاسی خارج از دانشگاه با مصادره به مطلوب ارزش‌هایی نظیر ضرورت ایجاد جامعه چندصدایی و به استناد آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاهیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تفسیر به رای ناصواب قوانین، اقدام به ساماندهی اقداماتی حاشیه‌ساز در سطح دانشگاه‌های کشور می‌کنند.

این نامه ادامه می‌دهد: تداوم این روند خلاف قانون، اخلاق و آرامش در سطح دانشگاه و کشور است و پرسش‌هایی را به وجود آورده که باید به نحو مقتضی پاسخی قانع‌کننده برای آن ارائه شود.

در ادامه این نامه آمده است: با وجود آنکه در حوزه فعالیت‌های دانشجویی هرگونه فعالیت باید در حیطه قوانین جاری کشور باشد و موسسان نیز باید التزام به قانون اساسی، اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و قوانین موضوعه کشور را به صراحت اعلام کنند، چرا در عمل مشاهده می‌شود مجوزهای صادره به تشکل یا کانون‌هایی اعطا می‌شود که موسسان آن کمترین اعتقادی به اساسنامه خود نداشته و بر خلاف اساسنامه از فرصت ذیل آیین‌نامه‌های فعالیت دانشجویی برای عقده‌گشایی یا پیشبرد اهداف جریانات سیاسی خارج از دانشگاه بهره می‌گیرند. این در حالی است که نه فقط دروغگویی برخی افراد برای تصاحب یک تشکل‌ اسلامی به مثابه منکر محسوب می‌شود، بلکه فعالیت آنان نیز در عمل ضامن تحقق هیچکدام از اهداف یک تشکل اسلامی یا کانون فرهنگی نیست!

در این نامه آمده است: چرا باید در آیین گشایش یک تشکل دانشجویی در این دانشگاه با حضور افرادی صورت پذیرد که مواضع فتنه گرانه آنان در مقابل با اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی و ضوابط قانونی کشور و حضور فعال  در فتنه 88 بر کسی پوشیده نیست(معین و اطاعتی)!؟ و مظلوم‌نمایی یا به تعبیر بهتر دروغ‌گویی آنان همچنان ادامه دارد! بدتر از آن قرائت پیام(خاتمی) یکی از سران فتنه و نمایش هماهنگی از وی با توجه به ممنوع التصویر بودن این فرد چه معنایی جز تخطی از قوانین کشور و دعوت به هرج و مرج یا بدبینانه‌تر آشوب را تداعی می‌کند؟ به ویژه آنکه شعار این تشکل «ما دوباره ما می‌شویم»!‌ اعلام شده است!

در ادامه این نامه بیان شده است: در شرایطی که دینداری ایجابی و بسط مشی مؤمنانه بخشی از ماهیت و سرشت تشکل‌های اسلامی است چگونه هیات‌های نظارت بر تشکل‌ها در سطح برخی دانشگاه‌ها، نسل‌های جدید این تشکیلات  را حتی در مواردی برضد سرشت و هویت اسلامی خود می‌شورانند یا در بهترین شرایط برنامه‌ریزی جریانات سیاسی خارج از دانشگاه را برای هیجان‌زده کردن و اغتشاش در فضای موجود کشور برمی‌تابند؟ چرا فعالیت عناصر افراطی اصلاح طلب در دانشگاه‌ها در قالب برنامه‌های این طیف از تشکل‌های به اصطلاح اسلامی و با حضور افرادی که رفتارهای خلاف قانون و مواضع ساختارشکنانه آنان مسجل شده است، صورت می‌پذیرد!؟ و چرا در شرایطی که هیچ معرفت جدیدی در برنامه این تشکل‌ها جز دعوت به هرج و مرج، تولید نمی‌شود باید مجوزهای لازم برای این قبیل برنامه‌های بی‌محتوا که لکه ننگی برای فضای علمی دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند، از سوی هیات‌های نظارت بر فعالیت تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه‌ها صادر شود!؟

در ادامه این نامه این سوال مطرح شده است که چرا حضور مجدد علیرضا بهشتی، در گروه علوم سیاسی این دانشگاه به صورت شفاف برای اعضای هیئت علمی تبیین نمی‌شود؟ و اگر نام برده بیگناه است احکام برائت وی در معرض قضاوت افکار عمومی دانشگاهیان قرار نمی‌گیرد؟

این نامه ادامه می‌دهد: توجه به اهمیت اولویت‌ها در مسیر رشد و تعالی کشور از یک سو و جایگاه دانشگاه تربیت مدرس به عنوان درةالتاج دانشگاه‌های کشور از سوی دیگر، می‌طلبد این دانشگاه تولید نظریات علمی برای تعمیق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت را به عنوان راهبردی‌ترین نیاز کشور در دستور کار خود قرار داده و بیش از این در این راه سستی به خرج ندهد. مع الاسف تاسیس تشکل‌های فرمایشی برای فعالیت‌های احساسی و دلالت آن‌ها به سوی حرکت‌های ساختارشکنانه نافی این نیاز ضروری کشور است و اصرار بر این موضع می‌تواند زمینه‌های افول علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را در پی داشته باشد.

در پایان این نامه مجموعه بسیج (اساتید- دانشجویان- کارکنان) و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس اعلام کردند که انتظار دارند تا مسئولان ذیربط در وزارت علوم و دانشگاه‌ها نگاهی فراجناحی به فعالیت تشکل‌های دانشجویی و گستره فعالیت‌های آنها داشته باشند و با مد نظر قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جلوگیری «مدیران دانشگاه‌ها از تبدیل مراکز علمی به محل جولان و فعالیت‌های جریان‌های سیاسی که متأسفانه در دوره‌ای شاهد این پدیده زیان بار بودیم»؛ و نیز در این دوره با حمایت جریانهای خاص سیاسی حاضر در فتنه 88 و مقابله کنندگان با قوانین و مقررات جاری کشور؛ خواهیم بود، در تصمیم‌گیری‌های خود پیرامون تاسیس تشکل‌های اسلامی و به کارگیری اعضای هیات علمی متعهد، با معیارهایی همچون پایبندی به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، اعتقاد نظری و عملی به ولایت مطلقه فقیه، حفظ و حراست از کیان انقلاب اسلامی و رعایت خطوط قرمز نظام نیز توجه ویژه داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top