تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/03/03 - 15:51
کد خبر: 167289

توضیحات مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره برخوردهای تهدیدآمیز و جزئیات لغو تجمع دیروز

توضیحات مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره برخوردهای تهدیدآمیز و جزئیات لغو تجمع دیروز

با این رویکرد، تجمعی که خود مسئولان استانداری مکان آن را هم به دانشجویان پیشنهاد داده بودند لغو شد. پس از این مسئله مسئولان بسیج دانشجویی لغو تجمع را اعلام کردند و از طریق رسانه‌‌های مختلف اعلام نمودند بسیج دانشجویی تجمعی را برگزار نخواهد کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی لغو تجمع روز گذشته را اعلام کرده بود، گفت: بسیج دانشجویی درباره تجمع روز گذشته هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدمحسن میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جنبش دانشجویی به پرچمداری بسیج دانشجویی کل کشور رسالت حمایت از منافع ملی کشور را برای خود قائل است و اعتقاد دارد در تمام مسائل مرتبط با منفعت ملی موضع داشته و در صحنه حاضر باشد.

وی با اشاره به  اینکه یکی از مسائل مهم بحث هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای است یادآور شد: بسیج دانشجویی مانند سایر نیروهای دلسوز انقلاب نسبت به مذاکرات تحلیل دارد و اعتقاد دارد روند مذاکرات حاضر متوازن نیست و طرف مقابل با استفاده از حجم رسانه‌ای که در اختیار دارد و پروپاگاندای رسانه‌ای خود به دنبال زیاده‌خواهی است و تلاش می‌کند حق ملت ایران را ضایع کند.

میرحاجی با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی و انقلابی در حمایت از منافع ملی گفت: بسیج دانشجویی در این راستا بر سر دغدغه‌مندی منافع ملی کشور تصمیم گرفت مطالبات خود را در این خصوص در تجمعی به مسئولان کشور اعلام کند و بر همین اساس وظیفه خود دید در تجمعی این مطالبات را به گوش مسئولین برساند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی کل کشور یکی از قانون‌مدارترین تشکل‌‌های دانشجویی کشور است، ادامه داد:‌ در راستای برگزاری این تجمع بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و دانشگاه امام صادق(ع) تصمیم به برگزاری تجمع مقابل وزارت امور خارجه را گرفتند و برای این منظور درخواست مجوز خود را به مسئولان مربوطه اعلام کردند.

میرحاجی ادامه داد: پس از اینکه مسئولین اعلام کردند مجوز این تجمع صادر نمی‌شود بسیج دانشجویی تصمیم به برگزاری تجمعی در مقابل مجلس شورای اسلامی گرفت تا در آن مطالبات خود را به نمایندگان مجلس مطرح کرده و خواستار نظارت بیشتر نمایندگان مجلس در این زمینه شد، اما مسئولان مربوطه در تماس با دانشجویان اعلام کرد که مجوزی برای برگزاری این تجمع صادر نخواهد شد و با دانشجویان خاطی برخورد سنگینی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پاسخ بسیج دانشجویی به این مسئولان این بود که بسیج دانشجویی هرگز تجمعی را که مجوز آن صادر نشده باشد برگزار نخواهد کرد و نیازی به برخوردهای تهدیدآمیز نیست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه پیش از ظهر روز گذشته فردی به نام یوسفی از استانداری تهران با تماس با مسئولان برگزار کننده تجمع اعلام کرد که تجمع شما مقابل مجلس مجوز نخواهد داشت، اما می‌توانید تجمعی را به همین منظور در میدان فلسطین برگزار کنید، ادامه داد: مسئولان برگزار کننده این تجمع در بسیج دانشجویی پس از اعلام این مسئله از سوی استانداری فعالیت‌های تبلیغی این برنامه را انجام دادند و از بسیج دانشجویی و مردم برای شرکت در تجمع دعوت کردند، اما دو ساعت مانده به برگزار تجمع مسئولان استانداری به بسیج دانشجویی اعلام کردند مجوز این تجمع در استانداری صادر نشده است.

میرحاجی ادامه داد: با این رویکرد، تجمعی که خود مسئولان استانداری مکان آن را هم به دانشجویان پیشنهاد داده بودند لغو شد. پس از این مسئله مسئولان بسیج دانشجویی لغو تجمع را اعلام کردند و از طریق رسانه‌‌های مختلف اعلام نمودند بسیج دانشجویی تجمعی را برگزار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در ساعات باقیمانده به تجمع تا جایی که امکان داشت لغو تجمع را اطلاع‌رسانی کرد، گفت: با این وجود برخی از مردمی که در زمینه بحث مذاکرات هسته‌ای با بسیج دانشجویی هم عقیده و هم راستا هستند در محل تجمع حاضر شدند و به صورت خودجوش تجمعی را برگزار کردند و بسیج دانشجویی در قبال برگزاری این تجمع هیچ مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرد، زیرا لغو این تجمع را اعلام کرده بود و مسئولیت برگزار شدن این تجمع برعهده کسانی است که در عرض چند ساعت پس از اعلام صدور مجوز، از لغو آن خبر داده بودند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: ما از دولت محترم تقاضا داریم برای یک بار هم که شده اجازه دهند منتقدین توافق در برنامه‌ای سخنان خود را اعلام کنند و بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی که دغدغه انقلاب را دارد حاضر است هر روز برای برگزاری چنین نشستی درخواست مجوز دهد.

میرحاجی در پایان با اشاره به واکنش برخی از رسانه‌های داخلی نسبت به بسیج دانشجویی و تجمع خودجوش برگزار شده روز گذشته نیز گفت: برخی از رسانه‌های داخلی که در مراحل و مقاطع مختلف کشور همسو بودن آنها با رسانه‌های معاند برای ما مسجل شده است، شروع به اتهام‌زنی به بسیج دانشجویی کردند که ما به عنوان عضو بسیج دانشجویی مدیر مسئول این روزنامه را در خصوص اقدامات بسیج دانشجویی و اقدامات غیرقانونی آنها دعوت به مناظره می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی بر سر پیمان خود با امام است و قانون اساسی را همواره میثاق ملی کشور دانسته و برخلاف جریانات و افراد دیگر هرگز پیاده‌نظام هیچ گروه و جریانی نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top