تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/03/03 - 16:49
کد خبر: 167294

استفاده وزیر نفت از ادبیات آمریکایی برای اعلام قیمت بنزین؛

بـنـزیـن هـسـتـه ای لـیـتـری چـنـد؟

بـنـزیـن هـسـتـه ای لـیـتـری چـنـد؟

خود این عدم شفافیت ها دلیلی شده تا مردم سرگردان شوند و با یک علامت سئوال بزرگ رو به رو شوند اگر مذاکرات خوب پیش رفته و قرار بوده مذاکرات وضع اقتصادی مملکت را بهتر کند چرا پس یارانه مردم قطع می شود؟ چرا بنزین قرار است گران شود یا سهمیه ها حذف شود؟

خبرنامه دانشجویان ایران:  قیمت بنزین چقدر می شود؟ بنزین سهمیه ای حذف می شود؟ این ها سئوال های پرجواب و بی جواب این روزهای اکثر دورهمی های ایرانی ها از میهمانی تا تاکسی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سهمیه بنزین خودروهای شخصی در خردادماه واریز نشد و این در حالی است که این اقدام بدون هیچ گونه اطلاع رسانی صورت گرفته بود.

بیژن زنگنه دیروز در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین از ادبیات آمریکایی ها در مذاکرات استفاده کرده است و می گوید برای سهمیه بنزین «همه گزینه ها روی میز» است.

سهمیه بنزین چه قطع شود چه نشود؛ چه بنزین گران بشود چه نشود؛ شکاف اطلاعاتی و اطلاع رسانی عمیقی میان دولت و مردم در حال ایجاد شدن است.

دولت که از شادی عده ای از مردم پس از توافق لوزان مشعوف شده بود 2 بحث مهم را در خفا و زیر بار اطلاعات ضد و نقیض رسانه ها جلو می برد : 1- حذف افراد دارا از یارانه 2- تغییر نرخ بنزین در واقع چیدن تمام تخم مرغ های اقبال و موفقیت اقتصادی در سبد مزاکرات هسته ای و دلخوش نگاه داشتن مردم به این مذاکرات بهترین دلیل است که دولت از ترس مواجهه مایوسانه مردم با روند مذاکرات یارانه ها و بنزین را نه به صورت شفاف بلکه در هاله ای از ابهام حل می کند.

خود این عدم شفافیت ها دلیلی شده تا مردم سرگردان شوند و با یک علامت سئوال بزرگ رو به رو شوند اگر مذاکرات خوب پیش رفته و قرار بوده مذاکرات وضع اقتصادی مملکت را بهتر کند چرا پس یارانه مردم قطع می شود؟ چرا بنزین قرار است گران شود یا سهمیه ها حذف شود؟

اتفاقا این همان حرف عده ای است که دولتی ها با طعنه آن ها را دلواپس خطاب می کند. در روزهای ایجاد پروپاگاندای رسانه های حامی دولت درباره لوزان و موج عظیم تبریک ها و جشن ها و کارناوال های خیابانی منتقدان لوزان و روند مذاکرات هسته ای معتقد بودند دولت بالا و پایین اقتصاد را به مذاکرات گره زده است و نمی تواند درباره روند قانونی حذف یارانه بگیران یا افزایش قیمت بنزین پاسخ موجهی برای مردم داشته باشد.

اینکه وزیر نفت می گوید : چند روز صبر کنید، دنیا که زیر و رو نمی‌شود! نشان می دهد که زنگنه حداقل نمی داند شوخی با قیمت بنزین بدون اطلاع رسانی شفاف چه عواقبی در پی دارد. کمتر کسی هست که در ایران زندگی بکند و با این گذاره رو به رو نشده باشد که بنزین گران شده پس قیمت تخم مرغ تا مسکن هم باید گران شود.

شاید اگر همین حالا هم دولت خیلی شفاف به مردم بگوید که شاید مذاکرات طول بکشد و به نتیجه نرسد و بر اساس قانون باید کارهای مختلفی دولت انجام دهد از جمله حذف یارانه بگیرها و گران کردن بنزین مردم با سختی قبول کنند. اما وقتی که دولت در سایه مذاکرات سخت است ولی پیشرفت داشته ایم با مردم مواجهه می کند اولا اعتماد مردمی را نسبت به خود از دست می دهد و از طرفی دیگر حنای مذاکرات برای کسی رنگ ندارد!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top