تاریخ انتشار: 14 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1674

ویزای شینگن برای اصلاح طلبان

اخیرا برخی فعالان یک حزب اصلاح‌طلب اعلام کردند که از سوی مسئولان دفتر مرکزی این حزب، به آن‌ها پیشنهاد اعطای ویزای شینگن سفر به اروپا شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران:جذب فعالان سیاسی و فرهنگی کشورمان از سوی کشورهای بیگانه که اخیراً و با اتخاذ شیوه‌های مختلفی رونق پیدا کرده، با هدف حمایت از مخالفان دولت و تشکیل یک اپوزیسیون گسترده و یک‌پارچه در خارج از کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، اخیرا برخی فعالان یک حزب اصلاح‌طلب اعلام کردند که از سوی مسئولان دفتر مرکزی این حزب، به آن‌ها پیشنهاد اعطای ویزای شینگن سفر به اروپا شده است.

به گزارش منابع آگاه این پیشنهاد را سفارت فرانسه در ایران به مسئولان حزب مذکور داده است.

هنوز از پاسخ فعالان این حزب به پیشنهاد سفارت فرانسه خبری منتشر نشده اما با توجه به رویکرد مشکوک دبیرکل و دیگر اعضای حزب مورد اشاره در هفته‌های اخیر، باید منتظر خبرهای جالب‌تری در این باره بود.

 همسر "مصطفی تاج‌زاده " عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت انقلاب اسلامی، اعلام کرد که برخی کشورها به بازداشت‌شدگان در حوادث اخیر پیشنهاد پناهندگی داده‌اند.

این خبر -پیشنهاد اعطای ویزای شینگن به اعضای یک حزب اصلاح‌طلب- پس از آن در صحنه سیاسی کشور رخ داده که دبیر کل این حزب شکست فاحشی را در انتخابات ریاست جمهوری دهم متحمل شد و دست به رفتارهای غیر معقول زد.

این دبیر کل و یارانش که با پشتوانه چهار سال کار حزبی و رسانه‌ای به مبارزه انتخاباتی آمده بودند از پذیرش شکست سر باز زدند که به دنبال آن اختلافات درونی و ابهامات متعدد گریبان حزب متبوع آنان را گرفت به گونه‌ای که حتی برخی منابع از فروپاشی آن خبر دادند.

دبیر کل این حزب هر چند نتوانست از رسانه‌ای شدن اختلافات آن جلوگیری کند اما بعد از برگزاری جلساتی با هم‌حزبی‌هایش از ادامه فعالیت حزب متبوعش خبر داد.

*هدف سران بیگانه، تشکیل یک اپوزیسیون گسترده در خارج از کشور
نکته قابل تامل دیگری که درباره پیشنهاد مذکور وجود دارد، این است که پیشنهاد اعطای ویزای شینگن به اعضای این حزب نوپای اصلاح‌طلب از سوی سفارت کشوری صورت گرفته که نقش آشکاری در آشوب‌های پس از انتخابات و حمایت از اغتشاشگران داشته است.

سفارت فرانسه در جریان ناآرامی‌های تهران اعلام کرد که در ساختمان آن به روی آشوبگران باز است. فرانسوی‌ها حتی از اتباع خود در ایران هم، برای روشن نگه‌داشتن آتش ناآرامی‌ها استفاده کردند.

در جریان اغتشاشات پس از انتخابات خانم "کلوتید ریس " شهروند فرانسوی ساکن ایران به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق حضور در تجمعات و اغتشاشات مورخه 25 و 27 خرداد ماه و همچنین جمع‌آوری اخبار، اطلاعات و تهیه تصاویر از این اغتشاشات و ارائه آن به وابسته علمی سفارت فرانسه دستگیر شد.

کلوتید ریس در دادگاه رسیدگی به پرونده کودتای مخملی گفت: نباید در تظاهرات‌ غیرقانونی حضور پیدا کرده و نباید عکس‌ها را ارسال می‌کردم. لذا از مردم و دادگاه ایران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم مردم و دادگاه مرا ببخشند.

رفتار مداخله جویانه مقامات فرانسوی این روزها نیز ادامه دارد چنانچه نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برلین، ضمن دخالت آشکار در امور داخلی ایران و توهین به منتخب ملت، تلویحا از کروبی تمجید کرد.

سارکوزی گفت: رهبران کشورهای غربی نیز برای محکوم کردن رفتار مقامات ایران با مخالفان بازداشت شده نمی‌توانند چیزی کمتر از آنچه برخی روحانیون معترض ایرانی گفته‌اند، بر زبان آورند.

بر این مبنا گفته می شود که جذب فعالان سیاسی و فرهنگی کشورمان از سوی کشورهای بیگانه که اخیرا و با اتخاذ از شیوه‌های مختلفی رونق پیدا کرده، با هدف حمایت از مخالفان دولت و تشکیل یک اپوزیسیون گسترده و یک‌پارچه در خارج از کشور صورت می‌گیرد.

در این راستا سعی بر این است که دیوار بین اپوزیسیون داخل و خارج کشور را که اخیرا بسیار کوتاه شده است، کاملا از میان برداشته و یک جبهه گسترده و یک‌دست تشکیل شود.

بر همین اساس چندی پیش روزنامه "الجزیره " عربستان در گزارشی نوشت، اعترافات اخیر "محمد علی ابطحی " سید محمد خاتمی را به فکر پناهنده شدن به یک کشور اروپایی انداخته است.

به نوشته الجزیره، خاتمی قصد دارد با هدف تشکیل جبهه‌ای متشکل از جریان های سیاسی مخالف دولت و حکومت ایران به زودی راهی یکی از کشورهای اروپایی شود.

علاوه بر این نیز برخی منابع خبر دادند که سفارت کشور کانادا در ایران، اخیرا با دو تن از چهره‌های مشهور سینمایی، رایزنی و با صدور فوری ویزا برای آنان، تلاش کرده تا مقدمات سفرشان را به این کشور و حضورشان در یک اجلاس سیاسی و البته با پوشش فرهنگی فراهم کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top