تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/05 - 10:21
کد خبر: 167473

یاران آن به برج نشینی رسیده‌اند/ مردی که گفت کاخ نشینی نخواستیم

کـــــاخ امـــام کــــوخ نشین‌ها

کـــــاخ امـــام کــــوخ نشین‌ها

سنگ قبری یک تکه درست کرده اند که طعنه به مزار کوروش می زند و ضریحی ساخته اند تا پنجره های آلمینیومی دور قبر امام را برچینند، پنجره هایی که سادگی از آن می بارید و هر بیننده در همان نگاه اول می فهمید با یک رهبر روحانی طرف است که قبرش هم نماد سادگی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر تازگی به زیارت شهدا و امام شهدا در جنوب تهران رفته باشید و یا تصاویر جدید ساخت و ساز مرقد امام را دیده باشید، متوجه می شوید اتفاق عجیب و غریبی دارد رخ می دهد، حرم امام خمینی، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی که همه ما دهه شصتی ها خوب یادمان هست چطور ساخته شد و چند سال یکبار گنبد و گلدسته ها از برنزی به طلایی و از طلایی به نقره ای تغییر رنگ پیدا می کرد، این روزها مثل تمام 25 سال گذشته درگیر ساخت و ساز است، اما نه مثل گذشته.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا باقری در یادداشتی پیرامون این مسئله می نویسد: هر چند حال و هوای حرم امام، در جنوبی ترین نقطه تهران و قرار گرفتن آن کنار مزار شهیدان، حس خوبی برایمان ایجاد می کرد و حتی سالهایی که زیر آفتاب نیمه خرداد به حرم می رفتیم، بیشتر حس می کردیم ما پایین شهری ها، ما کوخ نشین ها، ما ولی نعمتان انقلاب! به اماممان نزدیکیم، و در حرم امام  مدام یاد جملاتش می افتادیم که "تنها کسانی تا آخر خط می مانند که طعم فقر و استضعاف را چشیده باشند" یا اینکه "کوخها منشأ برکاتند نه کاخها" و "آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‏نشینی بیرون برود و به کاخ‏نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‏شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‏نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزندۀ کوخ‏نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم."

خوشحال بودیم حسینیه ی جمارانِ اماممان هنوز کاهگلی است و امام اجازه نداد رنگ تجمل بر آن بنشیند، حسینیه ی خاکی مثل خود امام، خودمانی و خاکی! آنجا که می گوید "از 15 خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم" بلافاصله جمله خود را اصلاح می کند و به خود تشر می زند که : "یعنی شما خون دادید، من که نشسته‏ام اینجا. من هم هیچ حقی ندارم. شما خون دادید. شماها به میدان رفتید؛ شماها مبارزه کردید؛ ماها هیچ حقی نداریم. ما باید برای شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفادۀ عنوانی. خاک بر سر من! که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! خاک بر سر من! که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفاده‏اش را ببرم!" امامی از جنس مردم بود که کوخ نشین بود و کوخ نشینی را دوست داشت و اصلا علیه کاخ نشینی قیام کرده بود.

حالا اما همه چیز را دارند عوض می کنند، موسسه حفظ و نشر و تولیت محترم حرم را می گویم. سنگ قبری یک تکه درست کرده اند که طعنه به مزار کوروش می زند و  ضریحی ساخته اند تا پنجره های آلمینیومی دور قبر امام را برچینند، پنجره هایی که سادگی از آن می بارید و هر بیننده در همان نگاه اول می فهمید با یک رهبر روحانی طرف است که قبرش هم نماد سادگی است، اما حالا به زرتم المقابر رسیده اند، سقف و زمین و سنگ و ضریح، همه را زیبا و امروزی کرده اند، به قول خودشان طراحی ایرانی اسلامی کرده اند، اما سادگی و صفا را از بین برده اند و حرم را در غل و زنجیر تجملات اسیر کرده اند، برای امام کوخ نشین ها کاخ ساخته اند، موزه ساخته اند، منویات آن ملعون را پیاده کرده اند و امام را به موزه فرستاده اند.

این همه هزینه و زرق و برق را شاید اگر در مسیر حرم امام، اتوبان خلیج فارس و شهید هاشمی نژاد را نمی گویم، در باقرآباد و صالح آباد و پلائین و قلعه نو اگر خرج می کردید شاید امام از شما راضی تر بود تا اکنون که فقط و فقط ظاهر را ساخته اید و هیچ اثری از دستورات و منویات امام در این ساخت و سازها نیست.

یاران آن به برج نشینی رسیده اند

مردی که گفت کاخ نشینی نخواستیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مؤذّن
1394/03/05 - 11:40

بسمه تعالی/ شما را به خدا نگذارید انحراف از مبانی فکری و عملی حضرت امام راحل(ره) در حرم آن عزیز فقید هم خود نمایی کند هرچند که ظاهراً دیگر کار از کار گذشته‌است!
مرد ایرانی
1394/03/07 - 11:46

حاجی حسن خمینی! ای علامه! ای آیت الله! آخر کدام امام ما اینگونه زندگی کرده! که تو برای بابا بزرگ خود این گونه ساخته ای! اگر پول خودت است اسراف کرده ای و آرمان های امام ما را خراب کرده ای، و اگر پول بیت المال است که تو اشتباه کرده ای برای منتسبین ات خرج کرده ای!!
آنکه تو در حال تخریبش هستی امام ماست، نه پدر بزرگ تو! اگر خودش بود تو الان حتی به بیت ایشان هم نمی توانستی بروی، چه برسد اسراف کنی و کاخ بسازی.... ؟!!!
لطفا سانسور نکنید!!
تورهای مسافرتی آفری
شب نوزدهم ماه رمضان شب اصلاح روندها و برطرف کردن نقایص/ تغییر و تحول تدریجی نیست
گزارش تصویری| دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب
رهبر انقلاب: کودک‌کشی رژیم صهیونیستی نشان میدهد که این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت نیست
کاهش برنامه‌های «خانواده و زنان» در کنداکتور صداوسیما
ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
فرهنگ و سبک زندگی‌ مهمترین مولفه در جوانی جمعیت است
زنان بیش از مردان از ورزش کردن سود می برند
چگونه می‌توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد؟
جناب سفیر کاش با پروتکل‌‌های دیپلماتیک آشنا بودید
خانواده ایرانی به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌ است
پاسخ فرزند آیت‌الله علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ گردشگری
زن افغان و نوروز/ نوروز به‌مثابه‌ «اتاقی از آن خود»
راهی جز اصلاحات نداریم!
بی‌بی‌سی: یتیم شدن ۲۰ هزار کودک فلسطینی با حملات اسرائیل +فیلم
زنان بیش از مردان در معرض اختلالات خودایمنی هستند
اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
کاهش احتمال کمردرد زنان با مصرف بیشتر آنتی اکسیدان
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس
نهیب بانوی فلسطینی به کشورهای اسلامی و عربی +فیلم
کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
تهدید گزارشگر سازمان ملل توسط اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top