تاریخ انتشار: سه شنبه 1394/03/05 - 10:27
کد خبر: 167475

حمایتهای ضیا هاشمی از طیف تندرو ثمر داد؛

حضور «جنبش دانشجویی حرف مفت است» در دانشگاه

حضور «جنبش دانشجویی حرف مفت است» در دانشگاه

اعضای افراطی انجمن دانشگاه تهران که پیشتر به خاطر اخلال در برنامه حسین شریعتمداری از برخی سایت ها لقب «داعش» را گرفتند، روز گذشته با دعوت از سعید حجاریان که پیشتر گفته بود «جنبش دانشجویی حرف مفت است»، در سایه مجوز مسئولان فرهنگی دانشگاه تهران و وزارت علوم برای بار چندم زیر میز قانون گرایی زدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روز پس از حضور حسین شریعتمداری در دانشگاه تهران بود که بسیج دانشجویی در نامه ای به ضیا هاشمی معاونت فرهنگی وزارت علوم نوشت: آنچه در برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اتفاق افتاد، دودِ آتش مدیریت فتنه‌دوستانه شما در وزارت علوم بود. اینکه پس از 4 سال یک اقلیت افراطی با حضور سازماندهی‌شده تلاش مذبوحانه ای را برای ایجاد اخلال در برنامه بسیج دانشجویی رقم بزند، نه ریشه در پویایی و حیات مجدد دانشگاه بلکه ریشه در حمایت‌ها و گاهی خط‌دهی بالادستی‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، اعضای افراطی انجمن دانشگاه تهران که پیشتر به خاطر اخلال در برنامه حسین شریعتمداری از برخی سایت ها لقب «داعش»  را گرفتند، روز گذشته با دعوت از سعید حجاریان که پیشتر گفته بود «جنبش دانشجویی حرف مفت است»، در سایه مجوز مسئولان فرهنگی دانشگاه تهران و وزارت علوم برای بار چندم زیر میز قانون گرایی زدند.

فعالیت طیف تندرو در دانشگاه تهران اگرچه زیر سایه حمایتهای ضیاهاشمی اتفاق می افتد، اما هاشمی در گفتگوهایش همیشه تاکید می کند که بر اجرای قانون پایبند است. در برنامه انجمن تهران تصویر سران فتنه روی سن نصب شده بود و شعارهای حمایتی از آنان و محکومین امنیتی جمهوری اسلامی سرداده می شد.

حجاریان روز گذشته در دانشگاه تهران خود را صاحب حق آب و گل از این دانشگاه معرفی کرد و گفت خوشحال است که در دانشگاه صحبت می کند.

قانون گریزی های انجمن تهران که به دلیل حمایتهای مالی فراوان وزارت علوم بیشتر نیز شده است، در برنامه حضور حجاریان شکل دیگری به خود گرفته بود.

چندی پیش یکی از دانشجویان فعال دانشگاه تهران درباره نظر مسئولین قبلی انجمن تهران درباره افراد فعلی گفته بود: این طیف علی رغم تمام ادعای دموکراسی و آزادی بیان که یدک می کشد به شدت فاشیست است و اکثرا فاشیستی رفتار می کند.

احسان رستگار خطاب به ضیاهاشمی در مصاحبه ای اعلام کرد: من سخنم با مسئولین وزارت علوم است و می گویم که نباید بازیچه چند بچه جاه طلب و سوء استفاده‌گر شوند. اگر شما واقعا دولت تدبیر و امید و فراجناحی هستید پس فراجناحی هم عمل کنید. بدانید این افرادی که شما هوای آنها را دارید کسانی نیستند که زیر پرچم شما سینه بزنند و طرفدار شما باشند. خیلی از این افراد اصلا طرفدار آقای روحانی نبوده اند و اصلا گفتمان تدبیر و امید و گفتمان اعتدال را قبول ندارند و اینها همان افرادی هستند که دبیر سابقشان گفته فاشیست هستند. این افرادی که من الان میبینم اکثرشان از نظر گفتمانی پوک هستند و ایدئولوژیک نیستند. اینها فاشیست هایی هستند که حاضرند برای بردن هر انتخابات هر کاری بکنند و قطعا دود این رفتار به چشمان کسانی خواهد رفت که به اینها سواری می‌دهد.اینکه وزارت علوم بازیچه افراد این جنسی بشود اسفبار است.

حمایتهای ضیا هاشمی از انجمنی که سالها پیش به عنوان یک عضو فعال در آن حضور داشته اگرچه طبیعی به نظر می رسد، اما شاید اشتباه افرادی در کسوت معاون فرهنگی وزارت علوم این است که خیال می کنند این انجمن اسلامی همان انجمن اسلامی است، در حالی که استحاله در میان این تشکل به جایی رسیده است که به هیچ چیز جز منافع شخصی فکر نمی کنند.

این گروه در برنامه بسیج دانشجویی با تلاش برای برهم زدن مراسم نشان دادند که شعارهایشان پیرامون آزادی بیان لطیفه ای بیش نیست. بعد از آن برنامه بسیج دانشجویی در نامه ای به ضیاهاشمی نوشت: حمایت‌های بی‌شائبه و مسبوق به سابقه شما از انجمن به اصطلاح اسلامی دانشگاه تهران بیش از پیش به کمک این تشکل تندرو آمد. شما از ابتدای مسئولیتتان در سمت معاونت فرهنگی وزارت علوم، بر خلاف شأن معاونت فرهنگی وزارت علوم  بارها ارادت خاص و بی‌دریغ خود را به این تشکل روا داشته و حتی در جلسه‌ای در پاسخ به چرایی دعوت غیرقانونی از آنها، این افراطیون را  السابقون جنبش دانشجویی خواندید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top