تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/03/06 - 09:44
کد خبر: 167639

پیرامون پررنگ تر شدن حضور فرمانده سپاه قدس در رسانه ملی؛

قاسم سلیمانی، از شبکه‌های اجتماعی تا پوشش بی پرده در صدا و سیما

قاسم سلیمانی، از شبکه‌های اجتماعی تا پوشش بی پرده در صدا و سیما

در چند روز اخیر رسانه ملی برخلاف سیاست های گذشته بایکوت خودخواسته خبری پیرامون این شخصیت را از بین برده و در بخش های مختلف خبری از او یاد می کند. در این باره بررسی چند موضوع لازم است

خبرنامه دانشجویان ایران: قاسم سلیمانی، نامی که با حوادث منطقه در خاورمیانه و مهم شدن این حوادث برای غرب و آمریکا کلید خورده و هرکجا سخن از نابودی تروریسم تکفیری و مقابله با صهیونیسم است این نام نیز بدنبالش قرار میگیرد. نامی که چون صاحبش تا چند سال پیش گمنام بود و ناگهان به پرتکرار ترین کلمات تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» در چند روز اخیر رسانه ملی برخلاف سیاست های گذشته بایکوت خودخواسته خبری پیرامون این شخصیت را از بین برده و در بخش های مختلف خبری از او یاد می کند. در این باره بررسی چند موضوع لازم است:

1قاسم سلیمانی- قاسم سلیمانی نه یک اسطوره که یک بسیجی است. بسیجی که به گفته خود در کوره دفاع مقدس آبدیده شده است و قاسم سلیمانی امروز نتیجه آن است. متاسفانه در شبکه های اجتماعی عده ای از او شخصیتی شبیه رستم شاهنامه ترسیم میکنند در حالیکه وجود وی نشان می دهد این ظرفیت انسان پروری نظام اسلامی است که افرادی چون او را در دامن خود تربیت می کند و این ظرفیت محدود به زمان و مکان نیست و ذات نظام اسلامی انسان پروری بر پایه تعالیم دینی است.

2- سلیمانی نه یک ناسیونالیست و نه یک جنگجو که یک مجاهد است. باید تمام فعالیت های او را در قالب استکبارستیزی و صدور انقلاب مد نظر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بررسی کرد. اگر از شرق تا غرب عالم ردپایی از او یافت می شود بدین دلیل است که وی بدنبال گسترش انقلاب در عالم و در نهایت حاکمیت اسلام در جهان است. بنابراین ترسیم شخصیتی هالیوودی از او در رسانه های غیر رسمی ظلمی فاحش به وی محسوب می شود.

3- در روزهای اخیر و با اقدامات سفیهانه رژیم سعودی جوی ضد عربی در کشور بوجود آمد و قاسم سلیمانی به نماد این حرکت تبدیل شد. نمادی که تعجب دوستداران انقلاب اسلامی در منطقه را موجب شد در حالیکه قاسم سلیمانی فراتر از بحث شیعه و سنی و موضوع قومیت و نژاد تعریف می شود چون تربیت بسیجی وار وی و ماموریت برعهده گرفته فارغ از این مباحث اختلاف انگیز است و آن چیزی نیست جز حاکمیت جهانی اسلام فارغ از هر تفرقه ای.

4- انتشار پیام ها و داستان های غیر واقعی در شبکه های اجتماعی پیرامون وی بیانگر این نکته است که وقتی رسانه ملی در اوج احساسات مثبت به قاسم سلیمانی درعرصه نیست گروه ها و افراد مختلف به برداشت هایی دلبخواهانه درباره شخصیت او می پردازند و ناگفته پیداست که این موضوع چه خطراتی به دنبال دارد.

5- آخرین نکته را نیز از خود او وام می گیریم که قاسم سلیمانی تربیت یافته کتب اسلام ناب است و یک بسیجی.

همچنین روابط عمومی کل سپاه در ابتدای سال جاری در اطلاعیه‌ای خبر و تحلیل منتسب به قاسم سلیمانی پیرامون تحولات منطقه را تکذیب کرد.

در پی انتشار خبر و تحلیلی از قول قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پیرامون تحولات منطقه از جمله اردن، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای تأکید کرد: اینگونه اخبار و تحلیل ها که در روز یکشنبه دوم فروردین ماه ۹۴ از قول سرلشکر قاسم سلیمانی در برخی از رسانه ها منتشر شده است پایه و اساس نداشته و بشدت تکذیب می گردد.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به تأثیر منفی اینگونه خبرسازی های کذب در افکار عمومی داخل و خارج از کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حق پیگرد حقوقی از طریق مراجع قانونی و قضایی را برای خود محفوظ می داند و اقدام لازم را به عمل خواهد آورد.

قاسم سلیمانی، از شبکه‌های اجتماعی تا پوشش بی پرده در صدا و سیما

صدا و سیما برای نخستین بار گزارشی از این فرمانده سپاه در شبکه خبر پخش کرده که در ادامه مشاهده می کنید


دانلـــــــــــود

فیلم مختصر سخنان وی در گردهمایی بزرگ جانبازان و رزمندگان استان کرمان درخصوص داعش در ذیل آمده است.


دانلـــــــــود

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top