تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/03/06 - 12:40
کد خبر: 167662

با ارسال نامه ای به «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح شد؛

وقتی رتبه سه کارشناسی ارشد 94 مجاز به انتخاب رشته نشد!

وقتی رتبه سه کارشناسی ارشد 94 مجاز به انتخاب رشته نشد!

یکی از داوطلبان کنکور کارشناسی 94 طی نامه ای که برای «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرده است، از مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خواست حقوق تضییع شده خود را کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بعد از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 94 از سوی سازمان سنجش و مشخص شدن رتبه های تک رقمی و پذیرفته شدن داوطلبین این آزمون در دانشگاه های مهم کشور خبرهای مربوط به آن نیز پایان یافت.

اما یکی از داوطلبان برتر کنکور کارشناسی 94  با ارسال نامه ای برای «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دلیل عدم مجاز شدن در کد انتخابی خود، از مدیر کل دفتر بازررسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خواست حقوق تضییع شده خود را کرده است.

ماجرا از این قرار است که ابوالفضل معمارزاده شرکت کننده در آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد سال 94 در رشته مطالعات زنان با رتبه سه این آزمون، با وجود ظرفیت رشته در تهران مجاز به انتخاب رشته نشده است. به همین علت وی در نامه ای به مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم خواستار رسیدگی به این مسئله کرده است.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

با عرض سلام 

اینجانب ابوالفضل معمارزاده شرکت کننده در آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد سال 94 در رشته مطالعات زنان می باشم که رتبه سوم را در این آزمون به دست آورده ام. موضوع شکایت من این است که  با وجود این که  ظرفیت این رشته در تهران در دوره روزانه و شبانه 20 نفر اعلام شده است اما بنده مجاز به انتخاب رشته برای شهر تهران نشده ام!

شرح ما وقع به این صورت است که اینجانب همانند باقی شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد دفتر انتخاب رشته را از پورتال سازمان سنجش تهیه کرده و به دلایل متعدد شخصی و شغلی رشته مطالعات زنان را انتخاب کردم. لازم به یاد آوری است که روال ثبت نام به این صورت است که در دفتر چه شماره 1 که در هنگام ثبت نام در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد به هیچ وجه در مورد جنسیت شرکت کنندگان و شهر دانشگاه هایی که قرار است در رشته های تحصیلی قبول شدگان را ثبت نام کنند مطلبی ارایه نمی گردد و به طور کلی روال سال های قبل دانشگاه ها ملاک عمل شرکت کنندگان برای انتخاب شهر محل تحصیل خود می باشد. البته در مواردی که رشته هایی منحصرا جنسیتی می باشند یا در انحصار  دانشگاه خاصی می باشند به صورت طبیعی و عقلانی این امر در دفتر چه شماره 1 اعلام می گردد. برای مثال در دفترچه شماره 1 آزمون سال 93 این رشته ها منحصرا جنسیتی یا محدود به یک شهر و دانشگاه بوده است.

با این توصیفات بنده با توجه به سابقه یک دهه ای این رشته در دانشگاه های تهران از قبیل دانشگاه تهران، دانشگاه علامه، دانشگاه خوارزمی و ... و با توجه به این که ساکن تهران بوده و امکان ادامه تحصیل در شهرهای دیگر را نداشته ام برای کسب بهترین رتبه و قبول شدن در یکی از دانشگاه های تهران سعی و تلاش خود را به کار بستم و در نهایت به لطف خدا و با وجود غیرمرتبط بودن رشته کارشناسی توانستم رتبه 3 را به دست بیاورم. اما بعد از ارایه دفترچه شماره در کمال ناباوری و حیرت دریافتم که تمام دانشگاه های تهران به جز دانشگاه علامه برای این رشته هیچ گونه اعلام نیازی نکرده اند و دانشگاه علامه نیز این رشته را فقط منحصربه خواهران اعلام نموده است! و نزدیک ترین دانشگاه به تهران در این زمینه دانشگاه اصفهان می باشد که آن هم فقط در یکی از گرایشات این رشته برادران را مجاز به انختاب رشته نموده است. حال سوال این است که آیا واقعا تک جنسیتی کردن این رشته در راستای کمک به این رشته بوده یا در راستای ضربه زدن به آن؟

آیا تجربه تک جنسیتی کردن علوم انسانی تجربیاتی موفق بوده که حالا تکرار شده است؟ و سوال اساسی و جالب که مربوط به شخص بنده می باشد این است که آیا واقعا اشتباهی صورت گرفته است و مثلا فراموش شده است که جنسیتی بودن این رشته در پایتخت هنگام ثبت نام به شرکت کنندگان اعلام گردد؟ نظر همکاران شما را در سازمان سنجش و وزارت علوم در ادامه می نویسم.

بنده بلافاصله بعد از مطلع شدن از این امر و در اولین به سازمان سنجش مراجعه نمودم که روابط عمومی سازمان سنجش ضمن قبول اشتباه در این باره خود را مجری صرف آزمون اعلام کرده و وزارت علوم را مقصر این اشتباه دانسته و خواستار شکایت من به وزارت علوم گردید که البته در شکایت اینترنتی من از سازمان سنجش نیز همین جواب تکرار شده است که به پیوست ارایه می گردد.

در مراجعه من به وزارت علوم بعد از پرس و جوی فراوان من را به معاونت گسترش ارجاع دادند که در آن جا بعد از سعی فراوان دوستان معاونت مبنی بر متقاعد کردن من از ادامه ندادن پی گیری با اعلام پیش پا افتاده بودن این رشته و عدم کاربرد آن در جامعه و به اصطلاح خودشان "رشته ای که فقط برای گذراندن وقت زنان خانه دار خوب است"،  من را به دفتر دکتر آریا ارجاع دادند و ایشان نیز ضمن قبول اشتباه در این مورد با گفتن این که تصمیم گیری در مورد تعداد و جنسیت پذیرفته شدگان طبق قانون در انحصار هیات امنای هر دانشگاه است و این معاونت قدرت به اثر گذاری بر تصمیمات هیات امنا نیست مسئولیت این امر را از سر خود بار نموده و از من خواستند تا شکایت خود را به صورت کتبی بنویسم تا برای شرکت کنندگان سال های بعد از این قبیل مشکلات درست نشود! البته با توجه به این که خود را موظف با اصلاح این روش اشتباه در پذیرش شرکت کنندگان می دانستم طبق فرمایش وی و برای کمک به آیندگان شکایت خود را در همان تاریخ و تحت شماره پی گیری 35670 در دبیرخانه آن وزات ثبت نمودم. ناگفته پیداست که تا به امروز هیچ جواب یا دستوری به این نامه صورت نگرفته است.

البته همان طور که عرض کردم با توجه به این که تا گرفتن جوابی قانع کننده در پی گیری این قضیه کوتاهی نخواهم کرد در تاریخ 23 /2/ 1394 طی تماس تلفنی با مرکز هیات امنای وزات علوم خواستار جواب گویی ایشان به این اشتباه شدم که مسئول پاسخ گو ضمن انکار صحبت های آقای آریا و با توجه به اصرار من،  بنده را به قسمت بازررسی ارجاع نمودند.

جناب آقای صادقی، با توجه به وظیفه شما که مسولیت احقاق حقوق کسانی که همچون من حقی از ایشان تضییع گردیده است دارید، تقاضا می کنم نسبت به پی گیری این روند غلط و به شدت معیوب به صورت خاص در مورد بنده و به صورت عام در مورد آیندگان  اقدام نموده

خاطر نشان می شود خبرنامه دانشجویان ایران آمادگی دارد پاسخ مسئولین مرتبط با مشکل این دانشجو را منتشر کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top