تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/03/06 - 14:10
کد خبر: 167670

پاسخ عجیب هاشمی به سوالات دانشجویان درمورد بورسیه‌ها و انتخابات نشریات:

اصلا شکایتی نشده است که رسیدگی شود!

اصلا شکایتی نشده است که رسیدگی شود!

سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سفر خود به بیرجند و بازدید از دانشگاه بیرجند در دیدار با دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به برخی از سوالات دانشجویان پاسخ داد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی وزیر علوم در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره ی هیئت نظارت بر نشریات گفت: خیلی از این اتهاماتی که در دروغ محض است. متأسفانه بعضی از سایت ها و منابع خبری این دروغ­ها را پخش می­‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سفر خود به بیرجند و بازدید از دانشگاه بیرجند در دیدار با دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به برخی از سوالات دانشجویان پاسخ داد.

هاشمی در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره ی هیئت نظارت بر نشریات گفت: خیلی از این اتهاماتی که دراین باره مطرح می شود، دروغ محض است. متأسفانه بعضی از سایت ها و منابع خبری این دروغ­‌ها را پخش می­‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه چرا به شکایات‌های رسیده در این باره رسیدگی نشد گفت: اصلاً شکایتی نشده بلکه اتهاماتی زده شد که پاسخ آن‌ها داده شد.

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا آرای دانشگاه تهران از یک جبهه بود گفت: این سهمیه داده شده از یک جبهه نبود بلکه از اعضای بسیج دانشگاه تهران هم در این انتخابات حضور داشتند. وی افزود چون دانشگاه تهران 380 نشریه و 2000 هیئت علمی دارد در حالی که دانشگاه بعدی یعنی فردوسی مشهد بیش از هفتصد هیئت علمی دارد و طبق آیین نامه، 380 نشریه سهمیه زیادی دارد. هر 20 نشریه، 2 سهمیه دارد؛ پس 380 نشریه 24 سهمیه دارد که 23 سهمیه به دانشگاه اختصاص داده می­‌شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم در ادامه خاطرنشان کرد: که دو نفر از افراد کارت شناسایی نداشتند و هیئت نظارت جلوی حق رأی آن­ها را گرفت؛ پس 21 حق رأی داشتند. این 21 حق رأی برای نشریات علمی، سیاسی، صنفی و اجتماعی بوده که چندنفر از آن­ها از بسیج دانشگاه و 3 یا 4 نشریه هم به به انجمن اسلامی تعلق داشتند وبقیه متفرقه بودند. همچنین حدودا 10 نفر نیز روز دوم یرای رأی دهی آمدند که 3-4 نفر از دانشگاه تهران بودند.

وی همچنین در مورد بورسیه دانشجویان و خدشه وارد شدن به نظام در این موضوع و همچنین دروغ بودن 3000 بورسیه مطرح شده، افزود: بورسیه ها نه تنها به آبروی نظام لطمه ای وارد نشد بلکه با برخورد و رسیدگی به مسئله ی بورسیه ها جلوی ضربه بیشتر به آبروی نظام گرفته شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top