تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/03/07 - 11:21
کد خبر: 167778

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»:

دولتمردان بجای منتقدین، بر سر دشمنان زیاده‌خواه خارجی فریاد بکشند

دولتمردان بجای منتقدین، بر سر دشمنان زیاده‌خواه خارجی فریاد بکشند

ایمان ایرانی گفت: آقای ظریف در برابر انتقاد یکی از نمایندگاه مجلس بسیار عصبانی شده و بر سر آن نماینده فریاد کشید؛ آیا این آقای ظریف است که برخلاف لبخندهای دیپلماتیکی که در برابر دشمنان کشور بر لب دارد، این چنین در برابر نماینده مردم موضع گیری می‌کند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: متاسفانه با وجود همه این مطالب شاهد مواضع سخت مسئولین در برابر نمایندگان قانونی مردم در مجلس شورای اسلامی و در برابر منتقدین و تشکل های دانشجویی هستیم. اخیرا هم شاهد بودیم که آقای ظریف در برابر انتقاد یکی از نمایندگاه مجلس از روش فعلی مذاکرات هسته ای بسیار عصبانی شده و بر سر آن نماینده فریاد کشید.

ایمان ایرانی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابراز داشت: ازابتدای آغاز به کار دولت یازدهم متاسفانه شاهد اتخاذ سیاست های انفعالی در مجموعه دستگاه دیپلماسی کشور بوده ایم که تاکنون هم این سیاست غلط هزینه های سنگینی برای کشورمان داشته است.

ایرانی گفت: همان طوری که پیش از این در زمان دولت به اصلاحات  هم این سیاست خارجی مدنظر مسئولین وقت بود و هزینه های سنگینی از جمله تهدیدات نظامی هرروزه ی آمریکایی ها، محور شرارت نامیدن کشور، تعطیلی کامل دوساله صنعت هسته ای و .... را برای مردممان به همراه داشت.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه یکی از بارزترین شاخصه های این مدل سیاست خارجی انفعال و سکوت در برابر زورگویی و زیاده خواهی دشمنان خارجی است، تصریح کرد: در حالی که برخلاف آموزه های قرآنی ما که میفرماید اشداء علی الکفار و رحمابینهم، همه مسلمانان و بخصوص افرادی که در راس جامعه اسلامی هستند باید در برابر کفار و دشمنان سرسخت و قاطع باشند و در برابر افراد مسلمان و خودی موضع نرم داشته باشند. اما هم اکنون هرچند روز یکبار شاهد موضع گیری های سخت و تند مسئولین در برابر منتقدان و جریانات غیرهمسو با دولت به بهانه های مختلف و سکوت آنها در برابر زیاده خواهی ها و تهدیدات دشمنان و بخصوص آمریکایی ها هستیم.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی همچنین خاطرنشان کرد: نمونه های فروانی از این گونه رفتارهای دولتی ها در دوسال گذشته در ذهن داریم که یادآوری آنها هم برایمان تلخ است، از تماس تلفنی با رییس جمهور جنایتکار آمریکا و با ادب و باهوش خواندن آن توسط آقای روحانی و لبخندهای دیپلماتیک و پیاده روی های وزیر خارجه با وزیرخارجه آمریکا گرفته تا همین سکوت در برابر تهدیدات شرم آور اخیر آمریکایی ها و پیام تبریک به وزیرخارجه دولت آل سعود در هنگامه قتل عام مردم مظلوم یمن.

ایرانی ادامه داد: حتی در این میان احساسات و باورهای دینی مان هم مورد غلفت واقع شده و به یاد داریم در زمانی که تمامی مسلمانان جهان در برابر حمایت های دولت فرانسه از توهین نشریه ای به پیامبر اعظم(ص) تجمعات گسترده ی اعتراضی برگزار میکردند، وزیرخارجه کشورمان در اشتباهی استراتژیک به فرانسه رفته و با مسئولین دولت فرانسه عکس یادگاری انداختند.

این فعال دانشجویی ابراز عقیده کرد: متاسفانه با وجود همه این مطالب شاهد مواضع سخت مسئولین در برابر نمایندگان قانونی مردم در مجلس شورای اسلامی و در برابر منتقدین و تشکل های دانشجویی هستیم. اخیرا هم شاهد بودیم که آقای ظریف در برابر انتقاد یکی از نمایندگاه مجلس از روش فعلی مذاکرات هسته ای بسیار عصبانی شده و بر سر آن نماینده فریاد کشید؛ بطوری که اگر فیلم این اتفاق را مشاهد کنید تعجب میکنید که آیا این آقای ظریف است که برخلاف لبخندهای دیپلماتیکی که در برابر دشمنان کشور بر لب دارد، این چنین در برابر نماینده مردم موضع گیری می کند؟

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان اظهار داشت: در روزهای گذشته آقای روحانی هم در صورتی که انتظار میرفت در سخنان خود جواب زیاده خواهی های اخیر مقامات آمریکایی در جریان مذاکرات هسته ای را بدهد و از حقوق ملت دفاع کند، در عباراتی که به نظر میرسد احتمالا بخاطر عصبانیت از اعتراض های میدانی و دستنوشته های مردم غرب تهران به روند فعلی سیاست های هسته ای در طول مسیر استقبال از ایشان مطرح شده بود، منتقدین را مورد حمله قرارداد؛ اما کاش دولتمردان کشور به جای آنکه صدای خود را برای نمایندگان مردم و منتقدین بلند کنند، بر سر دشمنان زیاده خواه خارجی فریاد می زدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/03/07 - 13:04

چفیه آقایان ظریف و عراقچی فتوشاپی است؟ باور کردنی نیست. اینها هم بیسجی شده اند؟ خدایا خواب می بینم؟
علی
1394/03/09 - 08:31

آقای بسیجی شما برو فیلمشو ببین. مشخض کی اول شروع به بی ادبی و داد زدن می کنه. نماینده ای که دروغ میگه و حرمت نگه نمی داره باید سرش داد زد.
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top