تاریخ انتشار: جمعه 1394/03/08 - 20:00
کد خبر: 167880

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از مشکلات دانشگاه فرهنگیان؛

حال و روز این روزهای «قلب» دانشگاه‌های کشور

حال و روز این روزهای «قلب» دانشگاه‌های کشور

مشکل دیگر این پردیس و بسیاری از پردیس های دانشگاه فرهنگیان کمبود اساتید متخصص در حوزه علوم تربیتی می باشد. در بین دانشجویانی که به این دانشگاه وارد می شوند، رتبه های زیر صد کنکور و نخبه هم وجود دارد که به خاطر تعریف هایی که از دانشگاه شنیده اند و به دلیل تعهد کاری که برای آینده دارد، جذب این دانشگاه شده اند اما با فضایی روبرو شده اند که بیشتر شبیه مدرسه است تا دانشگاه

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر گذارتان به پردیس های دانشگاه فرهنگیان افتاده باشد و با دانشجویان این مراکز هم صحبت شده باشید، متوجه می شوید که مشکلات صنفی و معیشتی این دانشجویان کمتر مورد توجه مسئولین این دانشگاه بوده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاهی که برای تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان تغیر نام داده بود با توجه به مشکلاتی که در این مراکز رخ داده است نتوانسته آنگونه که باید و شاید بشود.

این مسئله تا آنجایی که پیش رفت که در برنامه ماه گذشته "حذف و اضافه" به مشکلات این دانشجویان اختصاص داشت. جالب اینکه در آن برنامه مسئولین دانشگاه برای حضور و پاسخ به دانشجویان سر باز زده بودند.

اما طی روزهای گذشته دانشجویان این دانشگاه در پردیس های مختلف در تماسهایی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، خواستار انعکاس مشکلات در پردیس های خود بوده اند.

یکی از دانشجویان در پردیس نسیبه در این رابطه به ما گفت: با توجه به این که ورودی بهمن 91 هستم و در رشته علوم تربیتی گرایش آموزش پیش دبستانی و دبستانی قبول شده ام. بعد از پاس کردن تعداد بسیاری از واحدهای مربوط به آموزش کودکان در پیش دبستانی در ترم های گذشته دانشگاه، عنوان گرایش را به آموزش ابتدایی تغییر داد. و هر واحدی که در رابطه با آموزش کودکان پیش دبستانی پاس کرده ایم در حقیقت بی جا بوده است و تعدادی واحد دیگر بر ما تحمیل شده است.

مشکل دیگر این پردیس و بسیاری از پردیس های دانشگاه فرهنگیان کمبود اساتید متخصص در حوزه علوم تربیتی می باشد.

این دانشجو همچنین در مورد اساتید گفت: بسیاری از اساتیدی که در حال حاضر در پردیس های دانشگاه فرهنگیان تدریس می کنند، همان معلمان مدرسه بوده اند که با گرفتن مدرک کارشناسی ارشد به تدریس در مراکز فرهنگیان انتقال داده می شوند و تعدادی از اساتید دروسی را تدریس می کنند که اصلا مدرکی یا تجربه ای در رابطه با رشته تدریس ندارد.

وی با اشاره به رفتار مسئولین و اساتید پردیس نسیبه گفت: رفتارهای آنان همانند برخورد در دوره ی راهنمایی و ابتدایی می باشد و در بعضی موارد توهین نیز می کنند.

یکی دیگر از دانشجویان از مشکلات پردیس شهید شرافت هم به ما گفت: کیفیت و تنوع غذایی در این پردیس بسیار پایین است به نحوی که بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در این پردیس از این وضع ناراضی هستند و به دفعات این موضوع را به مسئولین گفتند ولی هیچ گونه پاسخی دریافت نکرده اند.

وی همچنین در مورد دریافت هزینه های که برای انجام امور فرهنگی در پردیس های دانشگاه فرهنگیان از حقوق دانشجویان کم می شود گفت: متولی کارهای فرهنگی در دانشگاه ها معاونت فرهنگی است. اما در مورد دانشگاه فرهنگیان از حقوق دانشجویان کم می شود ولی آن چنان کار فرهنگی نیز در این مراکز انجام نمی شود. همچنین تعداد کارهای فرهنگی که انجام شده است به نسبت دانشگاه های مختلف بسیار پایین و کم بار بوده است.

وزارت علوم باید برای امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ردیف بودجه ای تعریف کرده باشد و این که از حقوق دانشجویان کم می شود نوعی بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان از سوی وزرات علوم است.

در همین رابطه یکی از دانشجویان در پردیس شهدای مکه گفت: رفتاری که دراین پردیس با دانشجویان می شود فقط در مدارس بوده و این نشان دهنده انیست که که مسئولین هنوز اینجا را همانند مدرسه می پندارند.

دانشجویی دیگر از پردیس باهنر اضافه کرد: 25درصد هر ماه از حقوق دانشجویان بابت غذا کم کسر می شود در حالی که در تابستان 3 ماه و در اسفند و فروردین نیز حدودا یک ماه دانشگاه تعطیل است با این حال در این 4 ماه حقوقشان همچنان کسر می گردد.

وی همچنین از اینکه ساکن در تهران است و غیر خوابگاهی ولی 45 درصد نیز بخاطر سکونت در خوابگاه از حقوق دانشجویان غیر خوابگاه کسر می گردد، نیز ناراضی بود. همچنین اشاره ای نیز به این موضوع کرد که در بعضی پردیس ها از دانشجویان کسر نمی گردد ولی از بعضی دیگر از دانشجویان در همان پردیس کسر می گردد.

یکی از دانشجویان پردیس شهید بهشتی می گوید: در بین دانشجویانی که به این دانشگاه وارد می شوند، رتبه های زیر صد کنکور و نخبه هم وجود دارد که به خاطر تعریف هایی که از دانشگاه شنیده اند و به دلیل تعهد کاری که برای آینده دارد، جذب این دانشگاه شده اند اما با فضایی روبرو شده اند که بیشتر شبیه مدرسه است تا دانشگاه.

دانشگاه فرهنگیان در طی سه سال گذشته که با قانون جدید خود کار خود را شروع کرده است، به نظر میرسد هنوز نتوانسته است رضایت دانشجویان خود را فرآهم کند، دانشگاهی که به گفته حاجی بابایی وزیر سابق وزارت آموزشی پرورش، این دانشگاه تنها دانشگاهی که در بیانات و سیاست های کلی مقام معظم رهبری آمده، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شواری عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی آن را مصوب کرده است.

از سویی دیگر مسئله جذب هیات علمی "متخصص"  یکی از برنامه های ویژه مسئولین این دانشگاه بوده است که در این سه سال انتظار می رفت که این کار به طور جدی تر انجام شود.

به هر حال دانشگاه فرهنگیان در واقع قلب آموزش و پرورش است، که اگر رسیدگی به این دانشگاه انجام نگیرد، لطمه بزرگی به آموزش و پرورش خواهد خورد. این مسئله آنجایی قابل تامل است که در طول دهه گذشته آسیب های فراوانی به آموزش و پرورش در ماجرای کشمکش های دانشگاه تربیت معلم، وزارت علوم و آموزش پرورش شده است.

«خبرنامه دانشجویان ایران» آمادگی دریافت و بازتاب نظرات و پاسخ های مسئولین دانشگاه فرهنگیان به موارد ارائه شده دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/03/08 - 20:49

همسر من در دانشگاه باهنر همدان دانشجو و با وجود اینکه همیشه از خونه غذا می بره و با مسئولین دانشگاه صحبت کرده که آقا من غذا دانشگاهو نمیخوام بازم ازش هزینه غذا کم میشه. فقط این نیست که! هر ماه مبالغ مشکوکی بابت هزینه های عجیب و غریب از حقوقشون کسر میشه و لاپوشانی میشه. زنگ زدیم به حوزه خدمتش میگن همین که هست! دانشجو! تازه لطف هم می کنیم حقوق میدیم!!!!!!
تمام مدارک این تماس ها،فش های حقوقی و ... موجود است.
دانشجو معلم ورودی 92
1394/03/08 - 21:06

پردیس شهید باهنر کرمان هم همین وضعیت رو داره
از امکانات خوابگاه هم چیزی نگم بهتره. ...
دانشجو معلم ورودی 92
1394/03/08 - 21:13

پردیس شهید باهنر کرمان به علت کمبود امکانات دو تا شعبه داره
شعبه دو نه کتابخونه داره و نه سالن مطالعه
لطفا یکی رسیدگی کنه
خسته شدیم بعد از دوسال
ناشناس
1394/03/09 - 09:53

نماینده ولی فقیه در سپاه تهران در گفتگو با بسیج پرس:

دشمنان اگر خطا کنند نیروهای مسلح آن ها را می بلعند/ تهدید را با تهدید پاسخ می دهیم

http://basijpress.ir/48069

در صورت صلاحدید منتشر بفرمایید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top