تاریخ انتشار: جمعه 1394/03/08 - 15:44
کد خبر: 167894

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

از شادی در خیابان ولیعصر تا تجمع در میدان شهدا +تصاویر

از شادی در خیابان ولیعصر تا تجمع در میدان شهدا +تصاویر

تجمع بزرگ «اجازه نمی‌دهیم» عصر روز گذشته در حالی در شهر مشهد مقدس برگزار شد که بیش از 30000 نفر از مردم در این تجمع شرکت کردند و ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به آنها هشدار دادند که تیم مذاکره هسته‌ای خطوط قرمز نظام را رعایت کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تجمع بزرگ «اجازه نمی‌دهیم» عصر روز گذشته در حالی در شهر مشهد مقدس برگزار شد که بیش از 30000 نفر از مردم در این تجمع شرکت کردند و ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به آنها هشدار دادند که تیم مذاکره هسته‌ای خطوط قرمز نظام را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، تجمع بزرگ «اجازه نمی‌دهیم» عصر روز گذشته در حمایت از سخنان اخیر رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) مبنی بر اینکه اجازه نخواهیم داد که با دانشمندان هسته‌ای ما مذاکره کنند و در واکنش به زیاده خواهی آمریکا در حالی در شهر مشهد مقدس برگزار شد که بیش از 30000 نفر از مردم در این تجمع شرکت کردند و ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای هشدار دادند که تیم هسته‌ای باید خطوط قرمز نظام را که رهبر انقلاب آن را به وضوح ترسیم نموده‌اند را رعایت کنند.

با وجود اینکه در تجمع دیروز مشهد شعارهایی سرداده شد که شاید خیلی به مذاق تیم هسته‌ای خوش نیاید اما مطمئنا می تواند پشتوانه خوب و محکمی برای مذاکره کنندگان باشد در ادامه سلسه مذاکرات برای رسیدن به توافق باشد چرا که تجمع دیروز این پیام را به جهانیان صادر کرد که دانشمندان هسته‌ای ایران از پشتوانه محکم رهبری و ملت برخوردارند و مذاکره با دانشمندان هسته‌ای و دسترسی به آنها یکی از مهمترین خطوط قرمز ما در مذاکرات می‌باشد. بارها ثابت شده است که آمریکا آنقدر از ملت ایران هراس دارد که قطعا به مرور از این خواسته اش (مذاکره با دانشمندان هسته‌ای) عقب نشینی خواهد کرد و سعی می کند به گونه ای دیگر از ایران امتیاز بگیرد و این یک فرصت برای تیم مذاکره کننده است که می تواند از چنین اهرمی استفاده کند. از طرفی دیگر جمعیت پرشکوه حاضر در تجمع این را ثابت کرد که اکثریت مردم علی رغم وجود تحریم‌های ناعادلانه و یا به قول برخی فلج‌کننده هرگز حاضر به تمکین در مقابل شیطان بزرگ آمریکا و به عبارتی «توافق به هر قیمتی» نیستند.

حال سوال اصلی اینجاست که تجمع پرشکوه دیروز مشهد قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره کننده را در مذاکرات بالاتر می‌برد یا شادی  شبانه خیابانی که برای قرائت صرف یک بیانیه برگزار می شود؟ چرا مقامات دولتی و سایت‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای اقبال بیشتری نسبت به چنین جشن‌های خیابانی دارند و در عوض تجمعاتی که گاها شعارهایی علیه مذاکرات داده می شود را (در بهترین حالت) بایکوت خبری می کنند. حال بماند که در برخی موارد حتی از تعابیری مانند «تازه به دوران رسیده» و «بی سواد» و ... هم علیه منتقدین استفاده می شود.

غیر از این است که پس از قرائت بیانیه لوزان و دعوت برخی از گروه های افراطی از مردم برای شادی های خیابانی، آمریکا پی برد که تحریم‌ها اثر خودش را گذاشته و او را برای وضع تحریم های مصر کرد؟ مگر می شود از یک طرف مدعی شویم که ما آمریکا را پای میز مذاکره کشاندیم و یا اینکه آمریکا به مذاکرات نیاز بیشتری نسبت به ما دارد و از طرفی برای یک بیانیه ساده که حتی به گفته مسئولین الزام آور هم نیست گروه‌هایی منسوب به دولت از مردم بخواهند به خیابان‌ها بیایند. گذشته از این، حمایت دولتی ها از چنین تجمعاتی فشار را بر تیم هسته‌ای افزایش می‌دهد و به تبع آن انتظارات کاذب و اغلب غیرکارشناسی را بالا می‌برد. از منظری دیگر نحوه مجوز دادن نهادهای مسئول به تجمعات، علی الخصوص تجمعات دانشجویی که پیش بینی می شود در آن شعارهایی علیه روندهای غلط مذاکره کنندگان داده شود باعث شده است که دانشجویان نتوانند به طور شایسته و بایسته نقش بیدار‌گری خود را ایفا کنند.

به هر حال تیم هسته ای باید قدر این چنین ملتی را که علی رغم وجود چنین تحریم های ظالمانه ای همچنان بر استقلال خود تاکید دارد را بداند چرا که این مساله باعث می‌شود که اولا فشاری که بر روی دولت برای انجام توافق وجود دارد(البته تاحدود زیادی خود دولت باعث ایجاد چنین فشاری شده اند) کاسته شود و دوما اینکه آمریکا از تنها ابزار خود که تحریم است ناامید شود و ناخودآگاه درصدد آن برآید که تحریم‌ها را حذف کند. در نهایت اگر ظریف بتواند از خون تازه‌ای که ملت به آنها تزریق کرده است استفاده کند می تواند در دیدار 2 جانبه ای که هفته آینده با جان کری دارد از موضع بالاتر و با قدرت چانه زنی بیشتری صحبت کند و بدا به روزی که تیم هسته‌ای این تجمع و امثال آن را تهدیدی برای خود بداند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top