تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/09 - 14:25
کد خبر: 167993

مردم مذاکرات را وارد مرحله تازه ای کردند

مردم مذاکرات را وارد مرحله تازه ای کردند

حضور گسترده مردم در مشهد در تجمع اجازه نمی دهیم و همچنین تجمعات فراوان پس از نمازجمعه های تهران، قم، اصفهان، شیراز، یزد، اردبیل، تبریز و ... نتیجه نظرسنجی حذف شده سایت حامی دولت را باور پذیرتر کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: گزاره برگ ملت ایران که روز گذشته در بیش از 500 شهر و روستا و در نماز جمعه به امضا مردم رسید، در ادامه حرکت اعتراضی مشهد در پنج شنبه گذشته، مذاکرات را وارد مرحله تازه ای کرده است. اگرچه امروز رحمانی فضلی وزیر کشور نسبت به این اعتراض ها واکنش نشان داده و گفته است: به هیچ عنوان تجمعی در کف خیابان نخواهیم داشت و با شدت با این موضوعات برخورد می کنیم، اما گویا این تجمعات قرار است در چند شهر دیگر نیز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این گزاره برگ که در تشریح خط قرمزهای نظام و رهبری آماده شده است همچنین به تایید 17317 حقوقدان رسیده است. شرایط مذاکرات هسته ای، پس از اعلام آژانس مبنی بر بازدید از مراکز غیر هسته ای و دسترسی هایی که از طرف تیم ایرانی نیز تایید شد، از سوی مردم قابل قبول نیست.

چند روز پیش سایت خبرآنلاین منتسب به معاون مطبوعاتی ارشاد در یک نظرسنجی پیرامون شرایط فعلی مذاکرات، با نتایجی غیرآنچه پیش بینی می کرد مواجه شد و به سرعت این نظرسنجی را از خروجی حذف کرد.

حضور گسترده مردم در مشهد در تجمع اجازه نمی دهیم و همچنین تجمعات فراوان پس از نمازجمعه های تهران، قم، اصفهان، شیراز، یزد، اردبیل، تبریز و ... نتیجه نظرسنجی حذف شده سایت حامی دولت را باور پذیرتر کرده است.

پیش تر نیز محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیما با اعلام نتایج آخرین نظرسنجی از سوی رسانه ملی، گفت: طبق نظرسنجی‌های رسانه ملی ۷۰ درصد مردم ایران معتقدند آمریکا پایبند به توافق هسته‌ای نخواهد بود . وی در تشریح نظر سنجی اخیر این سازمان با اعلام جزییات ادامه داد: براساس نظر سنجی صدا و سیما 64 درصد مردم موافق بی طرفی رسانه ملی در پخش نشست های مربوط به مذاکرات هسته ای هستند، حدود 73 درصد مردم با این موضوع که اگر مذاکرات هسته ای به توافق نرسد غنی سازی هسته ای باید در ایران ادامه یابد موافقند، 70 درصد مردم موافق این هستند که در صورت عدم توافق در مذاکرات هسته ای باید واردات کشور برای مبارزه با توطئه دشمنان کاهش یابد و 75 درصد مردم در این نظر سنجی گفته اند که اگر مذاکرات هسته ای به توافق نرسد علت آن زیاده خواهی آمریکاست.

قبل تر از آن نظرسنجس مرکز معتبر افکار سنجی منتسب به دولت نیز از همسویی آراء مردم با رهبری پیرامون مذاکرات خبرداده بود. از جمله مهم ترین محورهای این همسویی به تاکید 85 درصدی مردم از حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای و تایید بهانه جویی غرب و امریکا در مذاکرات هسته ای اشاره شده بود. همچنین 74 درصد مردم اظهار داشته اند: «در صورت عدم موفقیت مذاکرات هسته ای، تمرکز بر ظرفیت ها و نیروهای داخلی باید بیشتر شود. این اطلاعات را وب سایت «انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران» منتشر کرده بود.

این روزها اعتراضات مردمی و روندهای غیر معمول مذاکرات باعث شده است تا تلویزیون هم کمی واقعی تر به موضوع بپردازد. تلویزون در حالی که نزدیک به 15 ماه به منتقدان «توافق بد» روی خوش نشان نداده بود، مدتی است با واقع بینی و حس مسئولیت نسبت به مسائل کشور و منافع ملی البته کمی محافظه کارانه زیاده خواهی های طرف غربی و تعهدات طرف ایرانی را مورد انتقاد قرار دهد. البته در این میان حمایت های مردمی از «انتقاد در موضوع هسته ای» نیز مزید برعلت شده است.

اگر به واکنش اخیر بخشی از مردم نگاه عمقی تری داشته باشیم، متوجه می شویم همانطور که «خبرنامه دانشجویان ایران» پیشتر از این و پس از فضای هیجانی لوزان پیش بینی کرده بود، بی اعتمادی به مذاکرات بیشتر شده است. چندی پیش و پس از برخی افزایش قیمت ها مردم از یکدیگر سوال می کردند: «مگر توافق نشده است پس چرا قیمت ها افزایش پیدا کرد؟»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top