تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/03/11 - 11:23
کد خبر: 168255

سخنگوی دانشجویان متحصن: دست ظریف را می بوسیم اگر عزتمندانه توافق کند

تحصن دانشجویان در شیراز، تشکیل جبهه مردمی دفاع از عزت ملی/ انجوی نژاد: کار از تبیین ماجرا گذشته باید برای حضور مردم کار تبلیغی کرد

تحصن دانشجویان در شیراز، تشکیل جبهه مردمی دفاع از عزت ملی/ انجوی نژاد: کار از تبیین ماجرا گذشته باید برای حضور مردم کار تبلیغی کرد

این فعال دانشجویی گفت: ما دست ظریف را می‌بوسیم اگر به توافقی برسد که عزت و هویت و استقلال کشور در آن حفظ شود و همچنین دست ظریف را می بوسیم اگر از پای میز مذاکره بازگردد و بگوید به خاطر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل به توافق نرسیدیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: از شیراز خبر می رسد که تحصن بزرگ دانشجویان  جنوب کشور در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همچنین شب گذشته، تجمع مردمی «کدام استقلال، کدام پیروزی» در شیراز برگزار شد. سعید زیباکلام در این جمع گفت: یک نفر از آمریکا پیدا کنید که بگوید تحریم‌ها برداشته می‌شود، همه بدون استثنا می‌گویند تحریم‌ها برجای خود می‌ماند، آیا دروغ گفتن حد و حدود ندارد؟

جبهه دفاع از عزت ملی نیز در این شهر تشکیل شده است. حجت الاسلام سیدمحمد انجوی نژاد مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در جمع تجمع کنندگان «جبهه دفاع از عزت ملی» گفته است: کار از تبیین ماجرا گذشته و دیگر لزومی به کار تبیینی در این حوزه نیست و باید به کار تبلیغی برای حضور مردم پرداخت. خود را از این جبهه می دانم.

در عین حال تحصن بزرگ دانشجویان جنوب کشور نیز تشکیل شده است. وحید زارع در کنفرانس خبری تحصن بزرگ دانشجویان جنوب کشور گفت: گفت: ما کاملاً به تیم هسته‌ای اعتماد داریم و آنچه موجب نگرانی ماست در واقع زیاده‌خواهی طرف مقابل است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که مسئله هسته‌ای یک مسئله فنی و ساده و جزئی نیست بلکه نیاز اساسی کشور و یک مسئله ملی است اما یک عده قلدر پیدا شدند که به این بهانه حرف زور به کشور ما می‌زنند.

سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از «حقوق هسته‌ای» گفت: اینکه پای میز مذاکره نشستیم به این خاطر بود که می‌خواستیم نشان دهیم دارای استدلال و منطق هستیم و طرفی که زورگوست و ما را متهم می‌کند منطقی ندارد.

زارع تأکید کرد: این کشور مصالحی دارد که اجازه نمی‌دهیم فدای مذاکره و بهانه‌جویی مضحک قلدرمآبانه‌ها بشود.

وی افزود: اجازه بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندانی که سرمایه ما هستند زیاده‌خواهی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز با بیان اینکه همدلی و همزبانی با دولت سرلوحه کار ماست خاطرنشان کرد: این تجمع‌ها و تحصن‌ها برای کمک به دولت است تا بتواند از این طریق قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببرد اما متأسفانه بعضاً کسانی تلاش می‌کنند تا این حرکات را دشمنی جلوه دهند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم دولت با وجود این تلاش‌ها از مردم فاصله نگیرد.

زارع بیان داشت: کلید موفقیت نام امسال در ایجاد حس اعتماد طرفینی است، باید اعتماد مردم به سیاست‌های دولت افزایش یابد تا پیشرفت حاصل شوند، مردم گلایه دارند که چیزی از جزییات مذاکره نمی‌دانند اما کسانی که دشمنی انها در طول تاریخ ثابت شده همه چیز را می‌دانند.

وی تأکید کرد: از دولت انتظار داریم نسبت به قشر دانشجو و حرکات دانشجویی حسن ظن داشته باشد و به مغرضان گوش ندهد.

این فعال دانشجویی گفت: ما دست ظریف را می‌بوسیم اگر به توافقی برسد که عزت و هویت و استقلال کشور در آن حفظ شود و همچنین دست ظریف را می بوسیم اگر از پای میز مذاکره بازگردد و بگوید به خاطر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل به توافق نرسیدیم.

سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از «حقوق هسته‌ای» تصریح کرد: غیرت مردم اجازه نمی‌دهد در مقابل زیاده‌خواهی‌های بیگانگان بی‌تفاوت باشیم.

وی گفت: خادمان ملت در مقابل هر نوع زیاده‌خواهی که خدشه‌ای به عزت و هویت و استقلال ما وارد می‌کند بایستند و میز مذاکره را ترک کنند، امروز عزت و استقلال و امنیت ما ارجحیت دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در پایان گفت: امروز دیگر جهان کدخدای پوشالی را برنمی‌تابد، امریکا گرفتار توهم است و فکر می‌کند ایران و جهان در وضعیت سی سال پیش هستند اما امریکا باید از این توهم بیرون بیاید و ببیند که فرزندان انقلاب اسلامی در گوشه و کنار جهان در حال متولد شدن هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top