تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/03/13 - 08:00
کد خبر: 168338

حمایت گروه‌های مختلف دانشجویی به تحصن دانشجویان جنوب کشور؛

تحصن دانشجویان شیرازی با صدور بیانیه ای پایان یافت

تحصن دانشجویان شیرازی با صدور بیانیه ای پایان یافت

در این تحصن حدود 600 نفری که در دانشگاه شیراز ادامه دارد، تشکل های دانشجویی جنوب کشور، ضمن حمایت از این تحصن، در حال پیوستن به تحصن کنندگان هستند. این تحصن به دلیل زیادی خواهی های آمریکا در مذاکرات آتی شکل گرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: تحصن بزرگ دانشجویان  جنوب کشور که از یکشنبه شب آغاز شده است، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این تحصن حدود 600 نفری که در دانشگاه شیراز ادامه دارد، تشکل های دانشجویی جنوب کشور، ضمن حمایت از این تحصن، در حال پیوستن به تحصن کنندگان هستند.

این تحصن به دلیل زیادی خواهی های آمریکا در مذاکرات آتی شکل گرفته است. وحید زارع سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از «حقوق هسته‌ای» در کنفرانس خبری تحصن بزرگ دانشجویان جنوب کشور گفته بود: ما کاملاً به تیم هسته‌ای اعتماد داریم و آنچه موجب نگرانی ماست در واقع زیاده‌خواهی طرف مقابل است.

حجت الاسلام نیری مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه شیراز، حجت الاسلام مقامی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع متحصنین در مسجد دانشگاه شیراز حضور دارند.

جلوگیری حراست دانشگاه شیراز از ورود تیم خبری صدا و سیما به دانشگاه

حراست دانشگاه شیراز در اقدامی اجازه ورود تیم خبری صدا و سیمای استان فارس جهت تهیه خبر از این برنامه را نداد.

گفتنی است برنامه تحصن دانشگاه شیراز اکنون با مداجی مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت نیمه شعبان در جریان است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در اعلام موضعی از این تحصن حمایت و به این تحصن پیوستند.

فیلم// شعار دانشجویان


دانلـــود

تهدید مسئولین ارشد دانشگاه به قطع برق مسجد دانشگاه شیراز

نماینده بسیج دانشجویی عصر امروز در جمع متحصنین با بیان این که مسئولین دانشگاه شیراز درخواست تعطیلی این تحصن کرده اند، گفت: مسئولین دانشگاه خواسته اند که بعد از نماز مغرب و عشا تحصن تعطیل کنید.

بعد از این صحبت نماینده بسیج دانشجویی دانشجویان متحصن در دانشگاه شیراز شعار های "هیهات من الذله"، "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" اعتراض خود را نشان دادند.

رضا نجابت در جمع متحصنین: ما اگر ندانیم که دشمن کیست در زمین دشمن بازی خواهیم کرد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با حضور در بین متحصنین گفت: معضلات امروز منطقه بر آمده از طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت مهار قدرت جمهوری اسلامی و اهرم فشاری برای گرفتن امتاز بیشتر در مذاکرات است.

وی ادامه داد: ما اگر ندانیم که دشمن کیست و چه سیاستی را دنبال میکند آنوقت در زمین دشمن بازی خواهیم کرد و این بازی در زمین دشمن یعنی دادن امتیاز به آنها.

اعلام حمایت طلاب عدالتخواه کهکیلویه وبویراحمد از دانشجویان متحصن دانشگاه شیراز
مجمع طلاب عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه حمایتی خود آورده است: ما ضمن اعلام حمایت از حرکت انقلابی دانشجویان شیراز خواستار همدلی و همزبانی بیشتر و صادقانه تر دولت با مردم هستیم چرا که در مسئله هسته ای شاهد زیاده خواهی های طرف مقابل بوده که این خود نشان از دشمنی دیرینه آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی است.

دانشجویان متحصن در شیراز و تمام دانشجویان و طلاب با نگاه مقاساة الاقلال و لا ملاقاة الاذلال که رنج کمبودی و نداری را تحمل کردن آری و با خواری روبه رو شدن نه باید به مطالبه خود به نمایندگی از ملت ایران ادامه دهند.

بهمئی: دانشجویان دانشگاه های جنوب کشور تنها نیستند
میلاد بهمئی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان ضمن حمایت از این تحصن با اشاره به این که در بعد دیپلماسی دولت یازدهم جای خداقوت به مذاکره کننده گان وجود دارد، گفت:خادمین ملت ما در حال انجام وظیفه هستند و برای آنها آرزوی موفقیت داریم.

وی با بیان این که باید مطالبه رهبری نظام و مردم است مدام تذکر داده شود، ادامه داد: حساسیت هایی وجود دارد زیرا بحث روی ارث پدری فلان مسؤل یا فلان جناح نیست؛ بحث، بحث منافع ملی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بهمئی اضافه کرد: اینکه ما بخواهیم به هر قیمتی به توافق برسیم ولو اینکه توافق بد هم باشد، این کاملا خطا و غلط است. توافقی که در آن مراکز نظامی ما در دسترس غربی ها باشد و بازرسی های بی چون و چرا در آن پذیرفته شود قطعا مردود و غیر قابل قبول است.

یاسان: تحصن‌ها نمونه‌ای از مشت ملت ایران است
مرتضی یاسان، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز پیرامون تحصن دانشجویان در شیراز مبنی بر حمایت از تیم مذاکره کننده و درعنوان مطالبات خود ازآن‌ها، گفت: به نوبه خود از تحصن‌ها حمایت می‌کنم، چرا که این تحصن‌ها نمونه ای از مشت ملت ایران است و یک برند رسانه ای برای تیم مذاکره کننده است تا به کمک آن بتواند مذاکرات را باعزت به پیش ببرد.

وی با اشاره به زیاده خواهی‌های امریکا و کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: این کشورها با وقاهت، ملت ایران را مورد بی احترامی قرار می دهند و انتظار ما از تیم مذاکره کننده این است که پاسخی دندان شکن به آن‌ها بدهند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیرازبا بیان اینکه مسئولین فکر می‌کنند تجمع‌های دانشجویی باعث ایجاد مشکل می‌شود، افزود: ندادن مجوز به تجمع‌های دانشجویی یک کار اشتباه است، چرا که این تجمع‌ها برای همدل کردن ملت و دولت است.

اطلاعیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در حمایت از تحصن مردم جنوب کشور

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از تحصن دانشجویان جنوب کشور حمایت کرد:

مردم و دانشجویان عزیز جنوب کشور

سلام علیکم؛

ملتی پیروز است که همیشه بر سر اهداف خود باشد و حاضر باشد در این راه از جان و مال و آبروی خود بگذرد. و بحمدالله شما دانشجویان و مردم غیور جنوب کشور با تحصن و حرکتی که از چندی پیش همچون رئیسعلی دلواری و شهید دستغیب، شروع کرده اید؛ نشان دادید که در این راه هستید و از ملامت ملامت گران و سرزنش شکم بارگان هیچ هراسی به دل ندارید.

شما عزیزان این مرز و بوم بدانید که اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی مسلمان از حرکت حق طلبانه و مطالبه گرانه شما کاملا حمایت می کند و تمام اعضای خود در دانشگاههای جنوب کشور را برای حضور و همکاری با شما گسیل می دارد تا بتواند نَمی از یم خروشان شما وارثان این انقلاب بحساب آید. و از تمام مردم در سایر شهرهای کشور می خواهد، که با الگوگیری از این حرکت شما در این راستا اقدام عاجل کنند.

سخنگوی وزارت کشور:  تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز با مجوز دانشگاه انجام شد

سخنگوی وزارت کشور گفت: هیات نظارت دانشگاه شیراز مجوز تجمع دانشجویان این دانشگاه را صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری، درباره تجمع امشب دانشجویان در دانشگاه شیراز گفت: این تجمع در داخل مسجد دانشگاه شیراز و در رابطه با موضوع مذاکرات و انرژی هسته‌ای انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سخنران این مراسم سخنرانی خود را به پایان رسانده و دانشجویان در حال ترک محل تجمع هستند.

سخنگوی وزارت کشور درباره مجوز این تجمع گفت: براساس مقررات تجمعاتی که در داخل دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد به مجوز هیات نظارت همان دانشگاه نیاز دارد. این دانشجویان نیز از هیات نظارت دانشگاه شیراز برای تجمع خود مجوز گرفته‌اند.

وی یادآور شد که این تجمع چون در داخل دانشگاه برگزار شده نیازی به مجوز از سوی فرمانداری ندارد.

حسینعلی امیری در پایان خاطرنشان کرد: نیازی نیست که درباره مسائل مربوط به امنیت ملی که در کشور بر سر آن توافق وجود دارد تجمعی برگزار شود. در صورت برگزای چنین تجمعاتی شوراهای تامین استان ها براساس سیاست‌های دولت عمل می‌کنند.

بیانیه شماره یک شورای متحصنین شیرازی منتشر شد

در قسمتی از این بیانیه آمده است: مکررا از مسئولین اجرایی و مذاکره کننده هسته ای کشور می شنویم  که هدف اصلی از مذاکرات، لغو همه تحریم ها و به تبع آن حل مشکلات اقتصادی است. اما چرا مسئولین کلید این در بسته اقتصاد را تنها در لوزان و ژنو و نیویورک جست و جو میکنند؟ کلید حقیقی حل این مشکلات نگاه به درون کشور است که اتفاقا دسترس تر از به نتیجه رسیدن به توافقات و دل بستن به "نقطه های خیالی" است. (اینجــا)

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: دانشجویان چاره ای جز تحصن ندارند

ایمان ایرانی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در مصاحبه ای با توجه به آغاز تحصن صدها نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در مسجد این دانشگاه بیان کرد: این حرکت در مرحله اول نشان دهنده جدیت و پیگیری جامعه دانشگاهی در مواجه با مسائل مهم کشور و انقلاب اسلامی است و همان طوری که مقام معظم رهبری از دانشجویان انتظار دارند، دانشجویان نسبت به مسائل کشور بی تفاوت و بدون موضع نیستند و حتی حاضراند برای پیگیری مطالبات بر حق خود در آستانه زمان امتحانات دانشگاه چنین حرکت های عظیمی را آغاز کنند.

این فعال دانشجویی اشاره کرد: همان طوری که متحصنین اعلام کرده اند این تحصن به منظور دفاع از حقوق و دستاورد های هسته ای و ملی است و برای تاکید بر خطوط قرمز مذاکرات صورت گرفته است و به هیچوجه قصد تخریب تیم هسته ای وجود ندارد اما انتقادهای جدی ای هم وارد است که وظیفه دانشجویان بیان صریح آنها و پیگیری نگرانی هاست.

بیانیه شماره ۲ متحصنین شیراز :به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم

در بیانیه شماره ۲ شورای متحصنین شیراز آمده است: صدور مجوز صرفا برای درخواست تجمع صورت میگیرد نه برای تحصن در یک محیط بسته؛ همچنان که اگر با یکی از چندین درخواست ما مبنی بر صدور مجوز برای تجمع موافقت می شد، دانشجویان به تحصن مبادرت نمی ورزیدند. (اینجـــا)

دانشجویان بوشهر به متحصنین پیوستند

دانشجویان دانشگاه های بوشهر که صبح امروز به سمت شیراز جهت پیوستن به دانشجویان جنوب کشور که در دانشگاه شیراز متحصن شده بود حرکت کرده بودند، دقایقی پیش به مسجد دانشگاه شیراز رسیدند.

سخنرانی مسئول نهاد رهبری دانشگاه شیراز در جمع متحصنین

حجت الاسلام نیری، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه شیراز در جمع دانشجویان متحصن در مسجد دانشگاه شیراز گفت: دستگاه دیپلماسی کشور از این حضور دانشجویان به عنوان فرصتی برای چانه زنی بیشتر استفاده کند.

تحصن دانشجویان شیرازی

وی تصریح کرد: پرچم کاروان انبیا پرچم هدایت است؛ خداوند از پیامبر اکرم خواست دنباله رو کاروان صالحان باشد و خاتم انبیا مهدی(عج) این کاروان را به مقصد خواهد رساند.

مسئول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز بیان کرد: در زبور بعد از تورات نوشته شده است که بندگان صالح وارثان زمین خواهند بود؛ همیشه بین طاغوت و اهل ایمان و بین حق و باطل در گیری بوده و هست.

نیری گفت: دوستانی که در این مسجد جمع شده اند،دغدغه ودلواپسی ای تحت عنوان دفاع از حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران دارند.

تحصن دانشجویان شیرازی

وی در ادامه بیان کرد: این فرصت خوبی است که حامیان دولت و دستگاه دیپلماسی از آن به عنوان فرصتی برای چانه زنی بیشتر استفاده کنند و بدانند که مردم حاضرند تحریم ها را تحمل کنند، اما حاضر نیستند عزت خود را از دست داده و تحقیر شوند و در شبح تهدید گفتگو کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شیراز گفت: اینکه دانشجو ها دلنگرانترند ارزشمند است. از مسئولین این برنامه خواستارم تا نماز مغرب و عشا در این مکان حاضر بوده و بازتاب این حضور در سایت‌ها شوند.

تحصن دانشجویان شیرازی پایان یافت +بیانیه پایانی

در پایان ضمن تشکر ویژه از تمام دانشجویانی که با توجه به فرا رسیدن فصل امتحانات در دانشگاه ها در تحصن حضور پیدا کردند و تمام افراد حقیقی و حقوقی و اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی سراسر کشور که از این حرکت اعلام حمایت کردند اعلام می کنیم این تحصن در این مکان خاتمه می یابد. (اینجا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/03/12 - 08:01

از بقیه دانشگاه ها خواهش می کنیم این روند رو تا شفاف شدن مفاد توافق نامه از سوی رئیس جمهور تکرار کنند.
يا علي
1394/03/12 - 10:20

احسنت به اين دانشجويان انقلابي كشورمون.
دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top